Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ambre schreef:Als je hond al 10 kg te zwaar is dan ben je ook wel erg laat met ingrijpen.Ik kijk en doe er wat aan zodra ik zie dat ze iets te zwaar zijn.Meestal binnen een week weer slanke hondjes.Was ik voor mezelf maar zo streng...
ambre schreef:Als je hond al 10 kg te zwaar is dan ben je ook wel erg laat met ingrijpen.Ik kijk en doe er wat aan zodra ik zie dat ze iets te zwaar zijn.Meestal binnen een week weer slanke hondjes.Was ik voor mezelf maar zo streng...
_janet_ schreef:ambre schreef:Als je hond al 10 kg te zwaar is dan ben je ook wel erg laat met ingrijpen.Ik kijk en doe er wat aan zodra ik zie dat ze iets te zwaar zijn.Meestal binnen een week weer slanke hondjes.Was ik voor mezelf maar zo streng...
Ik denk dat het ook om het type hond gaat.
Ik heb namelijk een grove kruising rottweiler. Ze was nooit te zwaar.
Totdat ze gesterilliseerd was. Ik was veel aan het werk, en mijn ouders hielden nogal van koekjes en lekkers voeren.
Voordat ik mijn ouders gemotiveerd had om haar te laten afvallen.
Nu na 5 maanden is ze bijna 10 kilo kwijt. Mijn ouders zien nu echt het verschil in haar lichaamsomvang en vooral in haar uithoudingsvermogen en energie.
Nu zijn ze ook gemotiveerd om haar op dit gewicht te houden.
benangelique schreef:meer bewegen is makkelijk geroepen maar niet voor iedere hond de juiste oplossing. die van ons kwam pas aan na zijn castratie en dat hebben heel veel meer honden.