Eindgewicht duitse herderpup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Eindgewicht duitse herderpup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 14:11

Ik voer onze Laika Royal Canin voor duitse herder pups. Hier doet ze het hartstikke goed op.
Maar ik moet voeren naar het uiteindelijke eindgewicht.
Ik gok maar op ongeveer 35 kilo maar zeker weten doe ik het niet.
Is hier een soort tabel voor?Ze is nu 19 weken en weegt 18 kilo.

Dit is ze trouwens ;)
Afbeelding

Myra87

Re: Eindgewicht duitse herderpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:43

Raar dat je op het eindgewicht moet voeren... Dat weet je namelijk nooit. Zo heb ik een teef van 52 kilo en 1 die nog in de groei is en dat niet gaat halen, dat is zo verschillend.
Je hebt namelijk ook brokken met hoeveelheden vanaf hoe zwaar ze op dat moment zijn.
Er zijn hier vast wel kenners die in kunnen schatten hoe zwaar ze ongeveer gaat worden..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:46

met royal canin heb je de puppybrok in mini-medium-maxi-giant

ik heb mijn ambul altijd de maxi gegeven (tot 45 kilo) hij doet het hier prima op (hij is iets zwaarder) maar die giant brokken lust ie niet (die zijn veel te groot)
dus met de maxi brok (25 tot 45 kilo) zit je bijna altijd goed voor een herder hoor.
Laatst bijgewerkt door Trieske_ op 07-09-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:47

dat is zo verschillend.. ik heb maar een klein smal teefje, ongeveer 25 kilo (ze is nu te mager, maar ze wordt nu weer wat dikker, gelukkig)

mijn ouders hebben een teef van dezelfde kennel, en van dezelfde leeftijd, maar die is dik 30 kilo..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:27

Tsja, dat is lastig...35 kg lijkt mij niet veel aangezien mijn DH 47 kg weegt? Is wel een forse reu.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:30

47 kilo? Dan moet hij wel behoorlijk fors zijn.
Ons reu is 40 kilo en dat is ook een behoorlijk grote DH.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:34

Hij is fors, maar geen gram te veel hoor.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:40

Mij is verteld dat je moet voeren op het oog. Dus goed naar de hond kijken en kijken hoe hij op een bepaalde hoeveelheid voer reageert (te dik of te dun worden of netjes blijven) De aangegeven hoeveelheden op de zakken voer zijn bedoeld als richtlijnen.Voeren naar eindgewicht heb ik nooit van gehoord, ik weet eigenlijk niet beter dan te voeren naar het gewicht wat de hond op dat moment heeft. (tenzij het op de zakken staat natuurlijk) en daarbij dus de algehele conditie in de gaten te houden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ps mooie hond heb je hoor!! Zelf heb ik een ODH reu van 13 maandjes jong (en een nu al schofthoogte van bijna 70 cm!)

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:50

Thanks allemaal!
Ik houd de 35 kilo maar gewoon aan dan.Ze ziet er verder goed uit, niet te mager niet te dik.
Ik had royal canin ook een mailtje gestuurd met hoe dit zat en dit kreeg ik als antwoord :

Geachte mevrouw Pronk,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Dit is het beste in te schatten door naar de ouders van uw pup te kijken. Als dit niet bekend is zal u een inschatting moeten maken. Reuen worden over het algemeen tussen de 30 en 40 kg, teven tussen de 22 en 32 kg.
In de tabel waarin de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid staan weergegeven, wordt uitgegaan van het geschatte volwassen gewicht van uw pup. Dit is een richtlijn en door de conditie van uw pup in de gaten te houden kunt u de hoeveelheid voeding naar boven of beneden aanpassen.

Dus maar voeren op het oog dan ;)

Thanks Daphne!Heb je toevallig een foto van jouw hond?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:59

Mijn Duitse herder teef weegt 30 kg. Een normaal gewicht voor een teef ligt tussen de 28 en 32 kg en voor een reu tussen de 30 en de 37.

Mijn reu is rond de 8 cm te groot voor een reu en weegt ook maar 37 kg. En is goed op gewicht.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 06:56

Citaat:
Thanks Daphne!Heb je toevallig een foto van jouw hond?

Dit is Bo, deze foto is genomen in Mei dit jaar (heb geen recentere op Mijn Album staan en kan hier niet uploaden). Op dit moment is hij bijna 70cm schofthoogte en ik schat dat hij nu tussen de 30-35kg zal wegen. Hij is heel groot voor een reu. Zijn vader is 64cm groot. Hij is nu 1 jaar oud en hij zal nog wel wat uitzwaren denk ik.

Afbeelding