Help, zieke hamster!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Help, zieke hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 23:10

Toen ik vandaag de kooi ging verschonen, viel het mij op dat mijn hamster kale plekken en schilfers heeft. Schilfers rond de neus, oren maar ook een beetje tussen zijn vacht. Ook van het oog tot zijn oor heeft hij wat kale plekken.

Het lijkt ook net of mijn hamster kleiner is geworden, wat magerder.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik had al wat op internet gespeurd en daar kwam ik uit op huidschimmel. Iemand hier ervaring mee?

Zal ik morgen langs de dierenwinkel waar ik hem weg heb, of gelijk langs een dierenarts?

Mijn hamster is nog niet zo oud, dus geen ouderdom.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:45

Het personeel van een dierenwinkel kan en mag geen diagnose stellen, hoewel ze vaak het tegendeel proberen te bewijzen. Als je wil weten wat er mis is met je beestje, zou ik naar de DA gaan.
Het kan een schimmel zijn, het kan mijt zijn, het kan een voedingstekort zijn,...

Gewoon naar de DA gaan :)

vuurneon

Re: Help, zieke hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:48

Even naar de DA gaan :)

Enige waar ik voor naar de dierenwinkel ga is om de waterwaarden van mijn aquarium te controleren bij massale vissterfte. (wat goed bleek te zijn, was gewoon domme pech want er was een ziekte ingeslopen)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:49

Ik zou naar de dierenarts gaan, zij kunnen dan meteen onderzoeken wat het is en het verhelpen als het mogelijk is.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:51

Absoluut niet de deskundigheid van de dierenwinkel vertrouwen.
Deze is namelijk bar slecht.
Morgen dus inderdaad even een DA bellen. Ik weet niet waar in Friesland je woont, maar in Dierenkliniek Leeuwarden hebben ze veel ervaring met knaagdieren.
Ben er zelf erg tevreden over met mijn ratten.
Je moet mevr. de Ruijter hebben, maar weet niet of je bij haar terecht kan morgen.
Ze is er ook alleen maandags en dinsdags.
Als zij niet kan moet je dhr. Drummen hebben. Hij is ook goed met knaagdieren, wel iets minder dan mevr. de Ruijter.
Succes!

EDIT

je kunt dus het beste gelijk om 9 uur 's ochtends bellen. Dan heb je de meeste kans dat je nog terecht kan