Ze hebben haar gestolen. Update: dood gevonden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

seabiscuitje

Ze hebben haar gestolen. Update: dood gevonden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 12:10

Het is nu al twee dagen geleden dat we onze kleine Dribbel (Black and Tan Jackrussel) niet meer bij ons hebben. Ze loopt vaak langs de sloot aan de kant van de weg..daar gaat ze ook wel lekker liggen zonnebaden. Dribbel is dol op auto's. Een kennis van mij stopte eens langs de weg (omdat dribbel daar lag te zonnebaden en het wel leek of ze dood was). Dribbel werd wakker en sprong zo bij haar in de auto.
Nu denken we dus dat dat hetgene is wat er gebeurd is. Ze ligt te zonnebaden, auto stopt, dribbel springt er in, hond weg!

Het schijnt vaker te gebeuren dat mensen van die lieve schattige hondjes meeneemt en dus steelt! Ik kan het me echt niet voorstellen hoe je het in je hoofd kan halen; of het moet al op een misverstand berusten. Wij krijgen ons hondje niet meer terug denk ik. Ze is lief en aanhalig naar iedereen...dus mocht ze meegenomen zijn zal ze de dief als haar nieuwe baasje begroeten en omhelzen.

We hebben het asiel e.d. al op de hoogte gesteld. Natuurlijk hoop ik erop dat ze 'gewoon' is weggelopen -al kan ik me het echt niet voorstellen- en dat we haar over een poosje uit het asiel kunnen halen. Al lijkt het bovenstaande scenario dichterbij de werkelijkheid te liggen.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 14-09-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Pollewoppy

Re: Ze hebben haar gestolen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:11

Ik hoop ook voor je dat je je hondje terugkrijgt!
Sterkte!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:11

Jeetje, rot voor je zeg! Ik hoop dat ze terug komt, blijf sterk! ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:14

Had Dribbel wel een riem om?
En is ze gechipt?

Wanneer het niet duidelijk is op de hond bij iemand hoort, kun je imo niet GELIJK van diefstal spreken. Misschien waren er mensen bezorgd dat dat hondje alleen was?

Ik hoop dat je ze snel terug krijgt/vind!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:18

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat ze uit goedheid is meegenomen...
Aan de kant van de sloot in jullie tuin dan?
Begrijp dat niet helemaal.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:21

superwoman schreef:
Had Dribbel wel een riem om?
En is ze gechipt?

Wanneer het niet duidelijk is op de hond bij iemand hoort, kun je imo niet GELIJK van diefstal spreken. Misschien waren er mensen bezorgd dat dat hondje alleen was?

Ik hoop dat je ze snel terug krijgt/vind!

Als mensen haar erges alleen zien dan kan je er eigelijk wel op rekenen dat iemand haar mee zal nemen al is het alleen al o de hierboven staande reden. Is dus niet slim dat julllie haar daar wellis alleen laten zonnen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:24

Dus als ik het goed begrijp liep ze niet op jullie erf, maar gewoon buiten? Ik kan me heel goed inbeelden dat er dan mensen zijn die denken dat het hondje verloren is gelopen en het maar meenemen uit goede wil. Hoe graag hij er ook ligt, als hij op openbaar terrein ligt zonder baasje loop je nu eenmaal zo'n risico. Even de asiels in het oog houden dan, en ik hoop voor jou dat het zoiets is en je je hondje snel terughebt. Als er echt kwaad opzet in het spel is, is dat wel heel spijtig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:26

Als je hondje vaak buiten loopt zou ik idd een riempje met naam en adres omdoen en laten chippen...hoop wel dat het allemaal goed afloopt en mensen haar hebben meegenomen omdat ze dachten dat het hondje alleen was....

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 12:31

Ach we wonen op de boerderij. Ze gaat overal heen waar ze zelf wil, we hebben een groot terrein. De sloot hoort bij ons erf. Ze loopt altijd buiten (behalve 's nachts), ook als wij er niet zijn. Ze loopt dus heel vaak alleen over het erf..dus ook langs die sloot..

Ze heeft geen riem en is niet gechipt, ze komt nooit van het erf af...dus daarom hoeft dat niet.

Als je een hondje ziet waar je je bezorg over maakt omdat hij alleen is...ga je toch eerst in de omgeving rondkijken? Zie ik mensen? Zie ik huizen? Het zou handig zijn om dan even rond te vragen of de hond bij iemand hoort.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:37

seabiscuitje schreef:
Ach we wonen op de boerderij. Ze gaat overal heen waar ze zelf wil, we hebben een groot terrein. De sloot hoort bij ons erf. Ze loopt altijd buiten (behalve 's nachts), ook als wij er niet zijn. Ze loopt dus heel vaak alleen over het erf..dus ook langs die sloot..

Ze heeft geen riem en is niet gechipt, ze komt nooit van het erf af...dus daarom hoeft dat niet.

Als je een hondje ziet waar je je bezorg over maakt omdat hij alleen is...ga je toch eerst in de omgeving rondkijken? Zie ik mensen? Zie ik huizen? Het zou handig zijn om dan even rond te vragen of de hond bij iemand hoort.

Zo zie je maar dat chippen toch erg fijn en handig is !
een hond kan jaren op een erf rondlopen maar van de een op de andere dag toch weglopen of meegenomen worden.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 12:40

Sjah..inderdaad..was nu heel handig geweest.

Aan de andere kant..als er echt mensen kwaad in het zin hebben..dan zouden ze het hondje toch gewoon thuis houden..dan heb je niets aan die chip..(pas als er dan mee naar de dierenarts wordt gegaan oid).

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:41

Gosh wat vervelend zeg.....
Hopelijk komt ze snel weer thuis.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:42

Sja niet zo slim... juist erfhonden moet je laten chippen ...

Honden die aan de lijn worden uitgelaten hebben minder risico op weglopen / diefstal.

Ik zou niet meteen uitgaan van diefstal.
kan goed zijn dat ie zelf de benen heeft genomen, of dat mensen dachten dat ie verdwaald was.
Met een chip was ie dan zo weer terug.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 12:45

Ja, als ze terug komt..dan krijgt ze als eerste die chip! Daar ben ik wel over uit ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:45

seabiscuitje schreef:
Ja, als ze terug komt..dan krijgt ze als eerste die chip! Daar ben ik wel over uit ;)

En een halsbandje met adres neem ik aan??

Wat vervelend dit!

Zie dat je in beilen woont?
Ik ga mn ogen openhouden voor je

Kan je mij even pb-en waar je precies woont?
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 06-09-09 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:45

Heel verstandig.

Enige dat je nu kan doen is de asielen bellen, amivedi inschakelen en op MP een oproep plaatsen.]

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:06

Als ik een hond langs de weg zou zien liggen zou ik ook stoppen en kijken of het diertje niks mankeerd.
Vind het eigenlijk van de zotten dat je je hond langs de kant van de weg laat lopen, maar dat is weet iets anders.

En idd, enigste wat je kan doen is wat CM_ aangeeft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:04

Nikki__ schreef:
Als ik een hond langs de weg zou zien liggen zou ik ook stoppen en kijken of het diertje niks mankeerd.
Vind het eigenlijk van de zotten dat je je hond langs de kant van de weg laat lopen, maar dat is weet iets anders.

En idd, enigste wat je kan doen is wat CM_ aangeeft.

Dit is niet de kant van de weg....

Er is een fietspad... daarna de weg, dan de berm... dan een klein geultje/slootje... en dan het gras waar deze hond altijd zit.
Ik weet de boerderij van de TS te vinden. en deze hond loopt absolúút niet langs de WEG!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:07

Ik vind het slim om een advertentie op MP te zetten, wie weet kijken die mensen daarop.
Misschien ook een idee om in de buurt een aantal blaadjes op te hangen met een foto van je hondje en VERMIST ofzo erboven?

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:08

Haha, dankje, het is altijd makkelijk oordelen als je niet weet hoe de situatie daadwerkelijk is ;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:09

Mowoah schreef:
Ik vind het slim om een advertentie op MP te zetten, wie weet kijken die mensen daarop.
Misschien ook een idee om in de buurt een aantal blaadjes op te hangen met een foto van je hondje en VERMIST ofzo erboven?

Dat gaan we ook zeker doen! Dankjewel :)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:33

Met chippen allen ben je er niet hoor. Je meot m ook nog inschrijven. WIj hadden de hond van me oma te logeren, Hond weg gelopen, wel gechipt maar ze konden niet achterhalen van wie die was omdat hij niet stond ingeschreven :=.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:53

Heb je misschien ook een foto,
woon nl ook niet zo ver weg en dan weet ik een beetje waar ik naar uit kan kijken.....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:13

seabiscuitje schreef:
Haha, dankje, het is altijd makkelijk oordelen als je niet weet hoe de situatie daadwerkelijk is ;)

neem aan dat dat nog over mijn berichtje gaat?
Ik lees wat jij schrijft hoor ;) .

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 21:15

Nikki__ schreef:
seabiscuitje schreef:

neem aan dat dat nog over mijn berichtje gaat?
Ik lees wat jij schrijft hoor ;) .

Geeft niets ;), je mag het ook lezen.