Ik zit even met iets. Ik heb 4 konijnen, 3 voedsters en een gecastreerde ram. 1 voedster (lotharinger)Tess en de gecastreerde ram Norbert waren al bij elkaar. De twee andere voedsters had ik onderling gekoppeld en daarna gekoppeld met de oude garde. Nu is een van de nieuwe voedsters (jasmijn)vrij onderdanig en heeft een plek in de groep. Roos is wat pinniger en heeft wel een plek in de groep, maar dan anders.
Roos wordt getolereerd. Ze wassen haar niet, jagen haar weg bij de voerbak en tijdensn regenbuien ligt ze niet bij de groep in de overkapping, maar in een buis. Eigenlijk is Roos altijd alleen tussen de rest. Ik heb al een extra hok geplaatst waar ze eventueel in kan schuilen als de rest haar wegjaagd. Roos komt dus bij mij om gekroeld te worden. Ze probeerd haar best bij de rest, maar krijgt geen poot aan de grond. Ze wordt niet gebeten en ook niet verwond hoor.
Met de winter voor de deur en slechter weer, maak ik me echter wel zorgen. Ik heb een geisoleerd nachthok van 2 meter bij een meter (in het huisje) men kan daar naar believen in. Maar waar ik nu een beetje bang voor ben, is dat ze haar daar niet in toe laten. Alleen in het extra hok vind ik ook niet een goed plan. Moet ik er een maatje voor haar bij gaan zoeken? Moet ik het afwachten en zo laten? Heeft iemand tips?
Eeven voor de situatie, zo zitten ze erbij, ruimte genoeg om weg te komen en voor iedereen. Hij is 3 bij 7 meter en zoals nu zet ik nog een extra reep gras erbij.
Wanneer er een nieuw konijn bij zou komen, ben ik aan de ene kant bang dat ie weer oversteekt naar de andere groep. Dat deed haar andere vriendinnetje ook.