poes niet blij thuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Showpony

poes niet blij thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 19:52

Een paar weken kwamen we terug van vakantie, we stappen de auto uit en er komt een poes mauwend op ons afgerend.
Ze zag er mager on onverzorgd uit (plukkerige doffe vacht). We hadden het vermoedden dat het misschien wel eens een kat kon zijn die
thuis achter gelaten was zonder zorg terwijl de baas op vakantie was, of iets in die trant.
Blijkbaar hebben we de grootste fout gemaakt die we konden maken: we hebben haar eten gegeven. Sinds dien volgt ze ons vanaf de parkeerplaats en
wil ze mee naar binnen.

Uiteindelijk hebben we haar gister laten scannen: geen chip. Toen naar het asiel gebracht en guess what..
vandaag zat ze weer voor de deur te mauwen..dr baas had haar uit het asiel gehaald (weet niet wie het is of waar ze wonen, die gegevens mag het asiel niet verstrekken. ze heeft nu wel een bandje om (eerder niet) maar daar staan geen gegevens op).
Ze zat er al rond 12 uur en nu zit ze er nog.

Ik ben echt een watje als het op dieren aankomt als ik het idee heb dat ze niet goed behandel worden.
Het liefst zou ik haar binnen laten en eten geven, maar ik weet niet of ik er wel goed aan doe.
Daarbij zijn mijn vriend en ik beiden allergisch en ze heeft dus blijkbaar wel een baas
Is dit gedrag normaal voor katten die het bij hun echte baas wel goed hebben?

hoop op wat nuttuge tips, want ik heb zero verstand van katten en wat 'normaal' gedrag is.
mn hart breekt van dat gemiauw..

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen

Laika

Re: poes niet blij thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:26

Misschien kan je het asiel vragen contact op te nemen met de eigenaar, zodat hij de kat bij je kan op halen? Dan kan je gelijk in gesprek met elkaar. Misschien is jouw voer wel veul lekkerder dan wat ze thuis krijgt :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:33

Hmmm...

Katten zijn erg kieskeurig en als ze elders lekkerder eten vinden, doen ze wel eens alsof ze enkel daar eten krijgen...

MAAR zoals jij haar beschrijft wordt ze thuis niet echt bijzonder goed verzorgt....

vreemd ook dat iemand haar uit het asiel haalt en meteen weer buiten laat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:28

ik zou idd het asiel of de dierenambulance bellen, zeggen dat ze jou telefoonnummer door kunnen geven (als je dat wil) zodat de eigenaar contact met je op kan nemen, dat scheelt de dierenambulance een rit, en de eigenaar een hoop kosten, je kan dan meteen zien wat voor eigenaren het zijn.. en met ze praten.. dan krijg je een idee over wat voor mensen het zijn.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:40

Ik denk ook dat je er het beste aan doet als je contact opneemt met één van de betreffende instanties en vraagt of ze contact op willen nemen met de eigenaar met het verzoek om jou te bellen. De kat zal wel niet heel mager zijn anders had het asiel wel ingegrepen en de man om opheldering gevraagd. Het zou wel een hele oude kat kunnen zijn.

Katten kunnen donders zijn hoor. Die kunnen heel zielig doen alsof ze nooit wat te eten krijgen en als een uitgehongerd dier erop aanvallen. Vooral als het voer heel lekker is. Die van mij hebben de hele dag Hill's brokken in een hele grote bak staan. Dat vinden ze heerlijk. Maar als ik 's avonds een blikje opentrek dan lijkt het wel of ze twee weken niet hebben gegeten. :roll:

Dus mijn advies ie niet voeren want katten blijven dan terugkomen. Maar trachten in contact te komen met de eigenaar. Je had het asiel overigens ook kunnen vragen of zij niet het idee hadden dat de kat er slecht uit zag. Daar geven ze wel antwoord op.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:57

Dat de eigenaar het beesje heeft opgehaald uit het asiel, geeft toch aan dat hij/zij van z'n diertje houdt.
Misschien hebben ze een goede reden dat het beesje er wat minder goed uit ziet.
Idd asiel bellen en vragen of de eigenaar contact met je wil opnemen om hem te halen.

De poes van onze buren ziet er niet uit, om het maar even zo te zeggen. Toch hebben ze een fortuin aan dierenartskosten uitgeven zonder resultaat. Nu laten ze het maar zo en hij doet het nog steeds :+
De buitenkant zegt niet alles!

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 13:13

Yinnar schreef:
Dus mijn advies ie niet voeren want katten blijven dan terugkomen. Maar trachten in contact te komen met de eigenaar. Je had het asiel overigens ook kunnen vragen of zij niet het idee hadden dat de kat er slecht uit zag. Daar geven ze wel antwoord op.

Dat heb ik gevraagd aan de dierenarts waar we eerst heen zijn gegaan om te laten scannen op een chip. De dierenarts zei dat ze aan haar ogen dacht te kunnen zien dat ze niet helemaal goed was, suikerziekte of iets aan haar leven of nieren..? Verder vond ze haar vacht ook in matige conditie.

Verder iedereen bedankt voor de reacties, voel me nu toch enig sinds beter. Ik heb geen enkele ervaring met katten, heb tot een jaar geleden enkel een teckel gehad (18 jaar) en heb dus geen idee hoe katten in elkaar steken..

We geven haar in ieder geval geen eten meer.

Hou jullie op de hoogte;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:42

Showpony schreef:
De dierenarts zei dat ze aan haar ogen dacht te kunnen zien dat ze niet helemaal goed was, suikerziekte of iets aan haar leven of nieren..? Verder vond ze haar vacht ook in matige conditie.

Precies.
Ikzelf heb hier een oude kater, mager, plukkerige vacht maar wel nierfalen Hierdoor krijgt hij speciaal nierdieet en wat denk je??

Heb ik buren die hem dus gaan voeren, omdat ze net als jou denken dat hij niet goed verzorgd werd, waardoor zijn gezondheid erg verlechterde. Stel dat dier wat jij nu voert heeft ook een speciaal dieet,
en jij voert hem rommel wat slecht voor hem is, logisch dat hij terugkomt.

Sorrie als ik jou was zou ik dr alles aan doen de eigenaar op te zoeken, desnoods langs wat huizen te gaan.
Wie weet zit er wel iemand die op hem zit te wachten en er enorm van baalt dat buren hem voeren omdat hij ziek is?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:00

Daar heb je een sterk punt Chiqa, misschien vind poes het dieetvoer thuis niet zo lekker en schooit ze op deze manier de buurt af naar ander voer. Misschien de eigenaren een tip geven een bandje om te doen waarop staat NIET VOEREN ivm DIEET

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:00

Precies Laika, dat heb ik dan ook maar op zijn bandje gezet. Helaas heb ik een eigenwijze buuf die bij hoog en laag blijft beweren dat hij het zo gezellig vind bij haar en haar katten ook allemaal 20 zijn geworden met dat voer.
Gevecht tegen de bierkaai, hierdoor komt hij nog maar één keer op een dag buiten en blijf ik hem in de gaten houden.
Haar voer zal hem eerder doen overlijden dan noodzakelijk.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:06

Heb je al eens geprobeerd die lieve buuf een hint te geven door haar een zakje met het dieetvoer te geven? Dan kan ze poeslief toch eten geven, maar blijft hij er wel gezond bij :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:14

donderdag naar asiel gebracht en vrijdag al weer voor de deur? dat is wel heeeeel snel!
Misschien is poezel al wel eerder naar asiel gebracht en kennen ze m daar... of de eigenaar reageert wel heel vlug als poezel savonds niet thuiskomt.

Misschien inderdaad asiel bellen en vragen of eigenaar contact opneemt, leg het verhaal anders uit en dat je wilt weten of poezel een ziekte onder de leden heeft of een dieet moet volgen. Ze mogen dan misschien het adres niet geven maar kunnen wel de eigenaar inseinen.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 15:12

Nou poes had nu een adres kokertje! jeej! Dus we hebben met de mensen gebeld en ze wonen vlak bij ons!
Gister zijn ze langs geweest om haar uit onze tuin te plukken.
Schijnt dat ze thuis ook de duurdere merken voer krijgt en geen droge brokjes, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik vertelde ze dat de dierenarts dacht dat ze ziek was, ze zeiden dat ze al met haar naar de dierenarts waren geweest en dat ze dachten dat ze in dr koppie niet helemaal goed meer was..? mja ik weet het verder ook niet.
Maar goed nadat ze haar hadden meegenomen (rond 19.00) was ze na 4 uur alweer terug. We hebben haar niets meer gegeven en laten haar niet binnen. Hoop dat ze snel opgeeft.
Ben iig blij dat we de eigenaren hebben gesproken.

Iedereen bedankt voor de reacties, stel het erg op prijs.