Het doet nog steeds zo veel pijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Het doet nog steeds zo veel pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 18:28

Het is ondertussen al 1 jaar en 3 maanden geleden dat ik mijn zielsmaatje verloren heb.
Zeno mijn lieve bull-terrier.

En het blijft nog ongeloofelijk pijn doen. Ik kwam vandaag in de dierenwinkel, en er waren verschillende kalenders, Zo ook van de "Bull - Terrier ". Ik kon het niet laten om eens op de achterkant naar de prenten te kijken. En een minuut later Moest ik naar buiten omdat de tranen gewoon over mijn wangen rolde, en de mensen al keken. Het gebeurde "plots".

Het is niet te omschrijven hoe pijnlijk dat voor mij is, ik heb dit nog nooit mee gemaakt met geen van mijn dieren. Zelfs niet toen bij Charleck het paard dat ik gewoon vijf jaar verzorgd heb.

Al van sinds die dag heb ik een enorm "gat" in mijn leven. Niemand die thuis op je wacht, en die oprecht blij is je te zien. Het was een moedermooi schepsel gecreeërd door de aarde, waarbij de ogen alleen al zeiden "ik ben er voor jou, ik hou van jou, en ik zal er altijd voor je zijn".

En hij heeft niet gelogen... Hij is ALTIJD bij mij, zelfs nu hij er niet meer is. Zijn aanwezigheid is altijd in mijn gevoel bij mij, maar dat is juist het pijnlijke! Het verlangen naar hem, maar hem niet meer eens kunnen vastnemen, eens zot zeggen "Notsy kom eens bij mama zitten" waarna hij altijd (als ik in kleermakers zit) lekker juist in het gat van je benen die je met deze houding maakt komt zitten en echt met zijn hoofd tegen je aan rust...

Iedereen die ons kende wist dat deze relatie tussen ons echt speciaal was. Het feit dat iedereen hem " geen mensen hond " vond omdat hij kwaad kon doen tegen sommige mensen, maakt hem zo geliefd voor mij. Hij wist goed genoeg welke mensen te vertrouwen en welke niet..

Het lijkt ook als een spelletje van de Duivel dat ik nu overal bull terriers zie lopen.

Het pijnlijkste is dan ook, als je nu kijkt of praat over een Bull terrier , dat mijn ouders zeggen "Nee, daar heb je nix aan ! Je houdde je niet meer bezig met je hond, je ging niet eens wandelen"...

Dat is gewoon hel!! Ik wist hoeveel plezier zeno beleefde aan wandelen, maar ik wist ook hoeveel pijn hij had erna!! Hij had artrose, en een dikke buik (hoogst waarschijnlijk kanker volgens de dierenarts)

Dat ik op einde niet meer wandelde met hem, gewoon om hem achteraf niet hoefde te zien lijden.
Mama zegt "ik heb ze moeten inslapen en ik wil het niet meer meemaken"..
Ik snap haar wel, ik zou zowiezo een drama hebben gemaakt... maar toch.

Wou het nog eens even van mij af schrijven...

Ik hoop ooit nog zo'n Bully te vinden! Alhoewel hij toch NOOIT als mijn lieve engel zal worden!
Helaas mag ik geen hond meer van mijn ouders (buiten indy waar ik eigelijk cru gezegd géén band mee heb )

nog een ode aan mijn allerbeste vriend die ik ooit heb gehad!
Afbeelding
Afbeelding

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:14

:(:) :(:)

Word er zelf stil van.... Veel sterkte meid! En vergeet niet dat niet alleen Zeno heel veel voor jou betekend heeft maar jij ook ontzettend veel voor Zeno.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:17

Vroger vond ik dat soort honden ontzettend griezelig, was er ook echt bang voor. Maar het zijn zulke schatten.
Kan me goed voorstellen dat je er nog zoveel verdriet van hebt. Sterkte met het verlies van deze knappe jongen.

Anoniem

Re: Het doet nog steeds zo veel pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:09

Meisje. meisje, meisje wat een verdriet........ :(:)

Ik leef met je mee.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 21:55

Dank jullie.

Het is niet iets wat ik in werkelijkheid toon, ik kan er gerust over praten, ik heb tenslotte in mijn hele dierenliefde leven al heel wat dieren zien komen en helaas ook weer zien gaan.

Maar ben hem is dat anders, het komt tot een bepaald punt en dan is de emmer vol, en "stort ik in".. dan herpak ik me en gaat het weer beter. Zelf ben ik er wel een beetje blij om, want dat betekend dat ik hem werkelijk ook niet vergeet. T'kan allemaal wat Melodramatisch overkomen, er zijn tenslotte véél meer mensen die dieren verloren hebben. Tis maar hoe elk individu met het verlies om kan gaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Het doet nog steeds zo veel pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:14

Heel veel sterkte!
Ik heb nog steeds verdriet over mijn Berner Sennen die 4,5 jaar geleden is ingeslapen door ouderdom en hij was mijn maatje tijdens mijn jeugd dus ik begrijp het goed.
Koester hem in je hart en weet dat hij jou ook gekoesterd heeft.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:24

Ik ken het gevoel, vreselijk om je maatje te missen.
Hij heeft een mooi leven gehad bij je en dat is het belangrijkst!
Heel veel sterkte :(:)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:13

Ook mij is dat gevoel niet vreemd, ik had een zelfde band met mijn geweldige rode kattenman. Het is al weer ruim 6 jaar en 8 maanden geleden dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn allerbeste maatje, maar ik mis hem nog steeds. Ik ben ook op de gekste plekken in huilen uit gebarsten omdat ik aan hem moest denken. Met de jaren is het wel ietsje gesleten, maar er zijn nog steeds momenten (zoals nu) dat ik weer vol schiet.