Ik zag wel een topic over dit onderwerp maar daar ging het er om dat de kat vluchtte en de hond er achter aan ging. Dit is bij mij totaal niet het geval dus open ik toch een topic. Graag hoor ik tips en meningen!
Situatie:
Mijn vriend en ik hebben, samen met mijn moeder, een hondje ( 1,5 jaar) gekocht die gewend is aan katten. Mijn vriend en ik hebben namelijk een 4 jarige rustige (buiten)kat. De afspraak was, we proberen ze te laten wennen aan elkaar en geven dat gewoon rustig de tijd maar mocht het echt niet lukken gaat de hond naar mijn moeder. ( die wilt ook een nieuwe hond, want de oude is overleden.. Vandaar dat we deze samen gekozen hebben).
Goed, hondje zit hier nu 4 dagen en het gaat redelijk. De kat vlucht niet maar gaat met zijn haren omhoog staan en blazen en de hond negeert hem totaal.. Komt er niet bij in de buurt, laat hem met rust ect. De voerplaatsen zijn ver uit elkaar zodat ze daar rust hebben en de kat heeft een kamer waar de hond niet bij kan.
Probleem is dat die kat dus 24uur in die kamer blijft.. Komt er niet meer uit ( ook niet om te drinken of eten) en gaat "zielig" in een hoekje zitten.
Dat vind ik helemaal niks, dus mijn vriend gister de hond even in de bench gedaan en de kat opgetild en in de woonkamer gezet.. Toen hoorde die de hond en die kat wil uit de armen van mijn vriend springen ( dus die heeft mega krassen op zijn hele arm).
En vanochtend toen ik de kamer in ging schrok die kat en hing vervolgens in mijn been.. Als je ziet hoe mijn been eruit ziet.. Niet normaal! Bloed kwam door mijn broek zetten.
Goed, dit werkt niet... Deur van het kamertje zit nu dicht en kat ligt de hele dag in de vensterbank ( kan hond weer niet bij).. Hoe kan ik ze toch laten wennen? Die hond doet helemaal niks ( ook niet als die kat rent) en die kat is gewoon bang..
Ik zou heel gaag willen dat alles goed komt en wil het echt nog de tijd geven en niks forceren maar ik wil niets fout doen..
Volgende week gaan we naar de dierenarts, entingen, en vragen we ook even om hulp, maar ik dacht misschien dat wat bokkers kunnen helpen??
Bedankt voor het lezen