help! een vreemde kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

samsa0000

help! een vreemde kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 00:41

hoihoi!
Ik heb nogal een probleem en hoop dat iemand raad weet.
sinds een paar weken(denk ik) is er telkens een vreemde kat bij ons in huis.
hij/zij lijkt verschrikkelijk veel op onze eigen poes dus in eerste instantie merk je het niet.
alleen aan het schichtige gedrag van deze kat en een kleiner wit befje dat onze eige poes, en het feit dat onze hond helemaal door het dolle gaat, kan je merken dat het dus eigenlijk onze poes niet is.

vaak snachts of savonds maar soms ook overdag komt deze kat ons huis binnen en help zichzelf aan wat brokjes enz.

ik geloof dat het geen gevaarlijke kat is maar het zit me gewoon niet lekker. ik vind het toch wel een beetje eng omdat ik ooit een buurman had die aangevallen is door een wilde kat. Er waren toen een aantal pezen in zn pols door gebeten.

Ik heb geen idee van wie de kat is, of hij uberhaubt van iemand is. ik durf hem ook niet te vangen en naar het asiel te brengen ofzo.

heeft iemand tips? een goede oplossing?

ik zou niet willen dat ie weg gebracht wordt en dan in geslapen ofzo(je hoort welles van die vage verhalen)

justahorse

Re: help! een vreemde kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:46

welke regio woon je mischien meer kenmerken van de kat?

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 00:50

ik woon in Hoorn NH
de kat is helemaal zwart met een klein bit befje verder is hij/zij heel bang. (ten minste dat is wat ik van hem heb gezien, mijn moeder zegt dat ze um ook welles heeft geaaid toen ze dacht dat het onze eige poes was.)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 00:53

mischien amivedi inlichten of op marktplaats rondspeuren.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:17

Inderdaad, zoiets zou ik ook doen. Een kat die zomaar binnen komt, maar wel schichtig is, zou heel goed van iemand kunnen zijn. Juist omdat hij zomaar binnen komt vallen. Even internet naspeuren zou ik zeggen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:09

Hoe komt die kat dan snachts naar binnen, staat bij jullie altijd de deur open? of hebben jullie een kattenluik?

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 23:33

als onze poes snachts buiten is, staat ut raam welles op een kier. daar komt ie dan naar binnen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:46

dan is de meest simpele oplossing het raam dicht doen en eventueel je eigen kat binnen houden snachts. Of een kattenluik maken met zo´n zendertje waardoor alleen jullie eigen kat naar binnen/buiten kan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:02

Ken het verschijnsel. Wij hebben een kattenluik en bij de overburen staat de achterdeur vaak open. Onze katten zijn grote maatjes met die van de overburen, maar ze dulden elkaar niet over de vloer. Zodra de mijne bij hun drempel komt wordt er even flink geblazen. Buiten spelen OK, binnen komen betekent gelazer. Haha. Maar dat gaat dus met respect over en weer. Voor zover de goede onderlinge verstandhouding. Hebben jullie een beeld van hoe vriendelijk mijn kat eigenlijk is.

In onze buurt loopt namelijk ook een kater rond, zwart met witte voetjes. Van wie die is weten we niet, hij struint de hele buurt door. Heeft ook al de poes van de buren bezwangerd en... komt dus gewoon bij ons naar binnen 's avonds om brokken te stelen. Als mijn hond of 1 van mijn katten (vooral de ex-kater van mij) dat merkt is het goed mis. Zowiezo: die kater woont niet in ons (doodlopende) straatje hetgeen dus HET territorium van onze ex-kater is (de katten die hier in de straat wonen accepteert hij.) Maar als die ene kater in onze straat komt, dan vecht hij hem dan zowiezo altijd al de straat uit. Maar als dat kreng het waagt om binnen te komen (zo eens per maand) dan breekt echt de hel los in de garage (waar het eten dus staat) Heb regelmatig een emmer water over die 2 moeten gooien of een schoen in hun richting zodat ze elkaar los lieten. Onze Kazimir heeft de nodige bulten, schrammen, wonden, kneuzingen van het bijten en zelfs een keer een blauw oog gehad. En nog steeds komt die kater terug. Het kattenluik dicht maken is geen optie. Wij hebben van alles geprobeerd maar Kazimir gaat met zijn volle gewicht gewoon erdoorheen. Alle sluitingen stuk! 4 luiken verder hebben we dat dus maar opgegeven. Ook zelf gemodificeerde deurtjes/ sloten e.d. krijgt hij in no-time stuk. Hij wil naar buiten om zijn territorium te verdedigen.

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 11:52

cissy schreef:
dan is de meest simpele oplossing het raam dicht doen en eventueel je eigen kat binnen houden snachts. Of een kattenluik maken met zo´n zendertje waardoor alleen jullie eigen kat naar binnen/buiten kan.

dit is helaas geen optie. mijn poes komt niet op geregelde tijden thuis, dus is het ook niet mogelijk om haar alleen snachts binnen te houden bovendien vind ik dit zielig omdat ze dan heel actief is(nachtdier).

een kattenluik met een zender is wel een goed idee. weet je toevallig ook waar je die kunt kopen? en hoe je de zender bevestigd?
we hebben haar namelijk welles een bandje om gedaan maar die vonden we geregeld terug bij onze buurvrouw in de tuin. :o

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 11:55

@ zilfstar: jullie hebben dus ook nog geen oplossing kunnen vinden. wat vervelend voor jullie kater dat ik zo aangepakt wordt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:37

er zijn ook kattenluiken die op de chip reageren, dan hoef je geen bandje om, even googlen en je weet het....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:09

samsa0000 schreef:
@ zilfstar: jullie hebben dus ook nog geen oplossing kunnen vinden. wat vervelend voor jullie kater dat ik zo aangepakt wordt!

Nee inderdaad. Een kattenluik met zender was ook geen optie. We hebben 2 katten en beiden slopen een halsband meteen af... |( Onze is gelukkig ex-kater, maar voelt zich nog wel heeeeeeel erg man :D Gister maar weer eens de hond laten zien aan de ruzie-poes zoals mijn kinderen hem noemen. Die zat nml alweer aan het begin van onze straat onze kat aan te staren :Y)

Eigenlijk zou je hem dus op heterdaat moeten betrappen en flink laten schrikken dmv een emmer water ofzo (al moet ik toegeven dat dat bij deze nog niet geholpen heeft :o )

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:15

Je kunt ook zelf op marktplaats (of andere site voor gevonde dieren?) een berichtje achter laten met beschrijving van het dier.

Als er niemand reageert, dan kan je hem altijd nog weg geven als iemand um wil hebben :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:11

Thagirl, jij zou dus andermans poes weggeven via MP omdat die bij jou in huis binnenkomt? Misschien handiger om de eigenaar op te sporen? Bandje omdoen met briefje in kokertje met de vraag of eigenaar contact op wil nemen lijkt me een betere optie van MP.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:15

Ik heb echt nooit gehoord van een wilde kat die iemand aan viel in zijn eigen huis , maar begrijp dat het wel vreemd is dat die de hele tijd binnen loopt. Gewoon een keer lokken met een lekker hapje en aaien en kijken hoe de kat is. En dan even in de buurt rondvragen of iemand zo'n kat mist. Je hebt tegenwoordig ook chipjes die in de huid worden geplanteerd en dat zijn dus de zendertjes voor kattenluiken.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:19

Misschien eens bij de DA kijken of er een chip in zit? Als dat zo is kan je bellen en vragen of ze op hem letten.

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 23:12

lifaya schreef:
Ik heb echt nooit gehoord van een wilde kat die iemand aan viel in zijn eigen huis

bij deze de eerste keer :o mijn oude buurman is het bewijs!

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 23:13

bedankt voor de tips ik ga ze proberen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:58

Als die man krab- en bijt sporen rond de pols had zou ik zeggen dat die man de kat heeft proberen te aaien of heeft proberen op te pakken. Als de kat dat akelig vond kan hij idd aanvallen. Zolang je de kat niet bedreigt hoef je nergens bang voor te zijn.
Ik hoop dat je iets bereikt met contact op marktplaats, Amivedi of bij plaatselijke dierenasiels.