Wij hebben een beagle van bijna 10 jaar en de laatste tijd stinkt ze steeds erger. Heel het huis ruikt naar haar. Het is vooral haar vacht die zo stinkt. Ze word meestal om de 1 á 2 maanden gewassen met hondenshampoo.
In dit geval zijn er meerdere oorzaken, de leeftijd, maar ook het voer. Wat geef je haar te eten? En is haar vacht ook vettig? Dat als je een paar keer aait dat je een vettige hand hebt?
Lisann__
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-09 18:25
ja haar vacht is indd vet! en ze krijgt standaard hondenbrokken van de watermolen
Je kan proberen om haar op ander voer te zetten. Persoonlijk zou ik eens kijken naar Orijen, Dog Lovers Gold, farmfood of cavom. De beste resultaten wat betreft vacht en huid krijg je bij vers vlees voeren, maar dat moet je maar net willen.
Mijn hond kreeg juist geen goede vacht toen ze vers vlees kreeg en dat heb ik maanden gegeven omdat mensen zeiden dat de lichaam van de hond eraan moest wennen. Het is dus ook per hond verschillend of vers vlees beter is voor een hond of niet.
Hoelang geef je dit voer al en sinds hoelang stinkt ze zo erg? Krijgt ze nu ook seniorbrokken ivm haar leeftijd? Wat voor veranderingen zijn er gebeurt vlak voor en tijdens de periode dat je hond erg begon te ruiken? Een hond hoeft pas gewassen te worden als ze erg smerig is. Een hond vaker wassen kan ervoor zorgen dat de vetlaag van de hond eraf gaat.
Vaak wassen is inderdaad niet echt bevorderlijk. Het zou trouwens ook gewoon kunnen komen omdat ze ouders wordt. Onze oude cocker spaniel begon ook meer te ruiken toen hij ouder werd.