Kat van balkon gevallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femmigje

Kat van balkon gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:13

De kat van mijn vriend is dinsdagavond van het balkon gevallen ( 3 hoog) Mijn vriend heeft haar pas woensdagmiddag gevonden en is met haar naar de dierenarts gegaan. Afgezien van een gebutste neus en wat tanden eruit is er niks aan de hand. Ze wil alleen niet eten.. Kan me er iets mij voorstellen dat eten niet meevalt maar zijn er dingen die ik kan doen om het makkelijkere te maken of zal het wel loslopen over een paar daagjes? Ze heeft al wel wat kattenmelk op en ze drinkt gewoon water..
Puntje 2 is haar zusje. Ze zijn altijd hartstikke lief voor elkaar geweest maar nu blaast ze naar haar gevallen zusje en haalt ze uit als ze in de buurt komt. Waar komt dit vandaan en kunnen we er wat aan doen?

R0oszs

Re: Kat van balkon gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:14

ik denk dat je over dat eten het beste bij de dierenarts kan vragen ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:14

Wat voer je haar?
Misschien kun je iets zachts voeren (vlees of blikvoer ofzo)

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:16

Och arme kat. MIsschien voer uit blik? Kan me voorstellen dat ze harde brokken niet weg krijgt.

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:17

@ pollewoppy: Ze hebben altijd harde brokjes staan en krijgen s avonds zacht blikvoer.
@ ROoszs: mocht ze vrijdag nog niks eten zullen we wel even bellen voor adviezen maar dacht met al die kattenvrienden op bokt moet er vast een tip/ ervaringsdeskundige bij zitten.. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:21

Van het zusje kan ik niks zeggen..
Maar wat je wel kan doen is voeren.
Je hebt bijvoorbeeld flesjes met voeding waar ze maar een half flesje of iets van moeten hebben wat voldoende is voor een dag. (De naam weet ik zo even niet.)
Dat kan je gewoon voeren met een spuitje.

Blik kán ook maar dat zou ik persoonlijk niet doen i.v.m dat dat heel veel water bevat en zo dus eigenlijk nog net niks binnenkrijgt. Of je moet A/D doen, kan ook dat is heel zacht blikvoer speciaal voor herstel na bijvoorbeeld een operatie ed. http://www.vets4animals.nl/catalogus_mi ... 66CBAAE6D7

Je hebt ook nog astronautenpasta voor katten, nutri plus kat heet dat.

Dit kan je allemaal bij de DA krijgen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:36

Voordeel van dat voer van de dierenarts is dat ze het vaak nog erg lekker vinden ook :j

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:41

Ik zou kijken of ze A/D blikvoer van de dierenarts wel wilt eten. Dit kan je evt ook nog aanlengen met water en op die manier dwangvoeren.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:43

En je kunt ook ter overbrugging de harde brokjes wat zacht laten weken met wat kattenmelk.
En morgen A/D halen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:44

Heeft mevrouw de poes misschien ook een beetje een hersenschudding en doet ze daarom zo tegen haar zusje?
Bedenk ook maar wat hoor.....

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 18:49

Thanks voor de tips allemaal!!
Vreemde is dat zusje ook niets eet.. Zouden ze gewoon van slag zijn met zn tweeën?
@ saskiaojan: Zusje doet zo tegen gevallen poes zeg maar.. Dat is het rare.. ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:56

Dat zou best kunnen dat ze van slag zijn.
Zusje is misschien van slag omdat de gevallen kat zich toch wat anders gedraagd, misschien dat zij daarom ook niet eet.

De gevallen kat heeft waarschijnlijk een gevoelig bekje en voelt zich misschien ook nog iet helemaal top waardoor ze niet eet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:04

Hebben er vreemden op het huis gepast van je vriend?
Of hoe kan het dat de poes niet meteen gevonden werd? Dook ze weg?

Anyway, ik zou idd die nutri-plus halen +:)+ Vinden ze superlekker en zit alles in wat ze nodig hebben.
katlief zal toch echt moeten eten, anders haalt ze de vrijdag niet in deze conditie..

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:24

@ Crossmonster: Kat heeft maandagavond na het eten lekker rondgebanjerd op het balkon.. is toen ws gevallen. Mijn vriend heeft haar wel even gezocht maar ze is wel vaker n nachtje op t balkon dan komt ze in de loop van de nacht weer binnen ( raampje open). Volgende dag ging vriendlief werken ( om 4uur snachts), geen kat te bekennen.. gezocht natuurlijk. Met in zijn achterhoofd dat ze mss bij een buuf binnengewandeld is, gaan werken. Je kan tenslotte niet om 4 uur aanbellen bij de buren.. Toen hij smiddags thuiskwam is hij bij de buren gaan aanbellen.. geen kat gespot dus toen maar nog eens beneden op de parkeerplaats gaan zoeken en daar lag ze onder een auto verstopt..
Meen je dat CM dat als katten 2 dagen niks eten ze overlijden? ;(
Morgen maar even dat spul met spuitje halen denk ik.. en handschoenen tot onder mn oksels.. :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:49

Nou ze heeft wss vanaf dinsdagavond niets gegeten, dus tm vrijdag is dat toch wel een hele tijd.
Zeker als het lichaam een flinke tik heeft gehad, dan heeft het vitamines nodig om aan te sterken.

Nutrigel is gewoon op te halen bij de dierenarts, en katten eten het zo van je vinger af, ze zijn er dol op!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:52

Inderdaad crossmonster.
Heb katten meegemaakt tijdens mijn stages bij dierenartsen die ook niet wilde eten en dat spul wel. Ze zijn er echt gek op.

Het is inderdaad zoals crossmonster zegt belangrijk dat je kat weer wat binnen gaat krijgen. Anders wordt ze alleen maar zwakker.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:23

Kan het zijn dat ze bij de DA behandelt is.? Vaak vinden andere katten die DA luchtjes niet zo lekker.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:08

katten mogen niet vasten dus probeer dr zo snel mogelijk aan het eten te krijgen, inderdaad zoals CM al zegt, tot vrijdag is echt te lang! Je kunt ook Hills A/D halen en een klein beetje warm maken in de magnetron dan komen de geurstoffen los, weinig katten die het dan niet eten :).
Die nutrigel is erg goed, ze eten het hier zo uit de tube als ze de kans krijgen, stinkt een uur in de wind, lijkt op marmite maar dan voor katten.

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:20

Dank jullie voor alle tips! Ik heb vanalles geprobeerd ( harde en zachte brokjes in kattenmelk,zelfs in n soort houdgreep voer voor dr mondje houden, wat ze normaal echt niet zou pikken, tis n 1e klas bitch als het dr niet zint dan merk je t duidelijk :+ ) maar het wil nog niet.. Ze drinkt gelukkig wel ( kattenmelk en water) maar ga vanmiddag om half 4 even naar de dierenarts met dr.. Zit me niet lekker! Arme poes!
@ wilawander: Dat zou het heel goed kunnen zijn iid!! Zal dan na vanmiddag wel weer erger worden vrees ik!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:29

Kan het niet zijn dat ze een scheur heeft in haar kaakbot? Dat het pijn doet om te kauwen of dat er ergens nog een half afgebroken tand zit? Katten komen altijd op hun pootjes terecht en als dat van hoge hoogtes gebeurt, klappen ze met hun kop op de grond. Dat zal dan die gebroken tanden verklaren, en veel katten houden er dan een gebroken kaak aan over. Hopelijk kan de DA wat vinden en is het niks ernstigs en wil ze snel weer eten. Arm beest...

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:41

Mijn vriend is er al mee naar de dierenarts geweest Stybba toen hij haar gevonden heeft en die kon op de tanden die ze dus kwijt is en wat schrammetjes na niets vinden.. Heeft haar helemaal gecheckt!
Over een half uurtje gaan we.. houd jullie op de hoogte!

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 16:59

Zo ben weer terug van de dierenarts.
Baal verschrikkelijk want ze heeft dus toch dr gehemelte gescheurd!! Morgen wordt ze geopereert..Dat de dierenarts van dinsdag dat niet gezien heeft, kan er niet bij!! |(
Hoop dat alles morgen goed komt met dr! Nu moet ze nuchter blijven voor de ok maar dat is geen probleem..
Iemand ervaringen met deze ingreep bij katten?

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:23

och jeetje! arme kat. gelukkig dat jullie nog naar een andere dierenarts zijn geweest.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:04

Ik kwam dit topic per toeval weer tegen. Is er nog nieuws? Hoe is de operatie gegaan? Hoe gaat het nu met haar?