Slopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Slopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:27

Heb lang getwijfeld maar ga toch hier om hulp vragen.

Ik heb een eng. springer spaniel van ong. 2 jaar. Het alleen zijn gaat altijd goed en ook het slapen enz. Alleen zodra ze los is uit de bench en ze is los gaat ze slopen. Niet alles alleen tijdschriften. Soms pakt ze ook het vaatdoekje van het aanrecht (hoe????) en gaat er gewoon mee liggen.

Wij zouden het heerlijk vinden voor de hond ook dat ze gewoon lekker los kan blijven. Lijkt me voor haar ook lekkerder als in de bench. Ze piept/ blaft/ jankt niet als ze alleen is. Heel soms heeft ze een dag dat ze er geen in heeft en dan gaat ze nadat de postbode is geweest eventjes blaffen. Dit hoor ik van de buurvrouw.

Ik heb het op de hondenschool ook gevraagd de tip van daar was dat ik een doos moest vullen met papier en snoepjes goed dichtdoen en der daarop laten uitleven en dat zou dan werken. Want ze zou sloop behoefte hebben.
Werkte geheel averechts ze wou alles van papier pakken en slopen en doosjes waar pakketjes in zaten waren niet veilig.

Wie heeft de gouden tip waardoor ze niet perse in die bench hoeft.

In een aparte kamer kan niet. Want we hebben 1 grootte woon keuken. En de bijkeuken is van de kat.
Ze beweegt veel. s'ochtends 3kwartier lopen en daarna nog half uurtje spelen. Dan s'middags nog een keer een uur spelen/ lopen. Als de andere honden op het veld zijn mag ze heerlijk spelen. Na het eten gaan we nog even fietsen en zwemmen. Wel in een rustig draf tempo dus niet keihard crossen.
Ook heeft ze nog een vriendje in huis. Dus helemaal alleen is ze dan niet.

Anoniem

Re: Slopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:31

Lijkt mij gedrag dat uitsluitend te corrigeren is door haar dírect aan te pakken op het moment dat ze het doet. Dus loslaten in huis en wachten tot ze iets uitvreet, desnoods met een (slip-)kettinkje en een lange lijn eraan. Of als ze niet sloopt als jullie binnen zijn dan via het raam of met een camera in de gaten houden en direct straffen als ze het doet.

"Sloopbehoefte"/doos-verhaal vind ik vaag...
Ik zou 'r liever bv zo'n groot touw met knopen geven waar ze zich op uit kan leven en zorgen dat er wat te kluiven is. DAAR mag ze de tandjes inzetten, en verder nergens in.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:32

Als het alleen papier is en soms een vaatdoekje zou ik zeggen: dat opruimen. Mijn poedel sloopte als pup ook wel eens tijdschriften, maar als ze er niet bij kon viel er ook weinig te slopen ;) Verder zou je een kong kunnen geven om haar toch bezig te houden. Het zou namelijk ook kunnen zijn dat ze zich lichamelijk wel genoeg kan uitleven maar geestelijk niet. Als mijn poedel een week niet heeft gesport gaat ze ook van alles zoeken, ook al heeft ze genoeg gewandeld. Na een half uur / uur sporten is ze geestelijk voldaan.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:37

de kong is een goede tip :D zo hou je je hond geestelijk en fysiek bezig. Het dier moet uitvogelen hoe hij het lekkers uit de kong kan krijgen. Na kwatier a 20 min is de kong leeg, en meestal leggen ze zich rustig neer :D En zoals lysette al zei gewoon alle tijdschriften ergens leggen waar ze niet bij kan (in de kast desnoods boven op de kast)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:43

Engelse springer spaniels zijn erg energieke honden. Misschien kan ze overdag haar energie niet voldoende kwijt.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 17:36

Ze krijgt een deel van der eten op andere manieren bijv. met zo'n bordspel dat ze van dat hout. Ze is normaal ook heel rustig thuis.

Ook doe ik behendigheid met der dat heeft ze inderdaad ook nodig. Vind ze zo gaaf om te doen. Ook doe ik doolhofjes maken naar eten toe. En soms eten met de activity bal.

De tijdschriften liggen zegmaar in zo'n bak onder de salon tafel. Maar als we die weg halen gaat ze aan de tafel likken en krijgt ze verf binnen. En dan hebben we toch liever een tijdschrift.

Maar meer geestelijke spelletjes zijn welkom.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:11

dienetje schreef:
De tijdschriften liggen zegmaar in zo'n bak onder de salon tafel. Maar als we die weg halen gaat ze aan de tafel likken en krijgt ze verf binnen. En dan hebben we toch liever een tijdschrift.

Vergeet ook niet dat tijdschriften vaak met toch ook giftige inkt gedrukt worden. Wie weet is dat likken van de tafel slechts tijdelijk. Tevens zou je daar iets aan kunnen smeren zodat het niet aantrekkelijk voor haar is.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 21:33

Laika schreef:
dienetje schreef:

Vergeet ook niet dat tijdschriften vaak met toch ook giftige inkt gedrukt worden. Wie weet is dat likken van de tafel slechts tijdelijk. Tevens zou je daar iets aan kunnen smeren zodat het niet aantrekkelijk voor haar is.

Je maar de tijdschriften verscheurt ze alleen maar. Dus die eet ze niet.

We zijn vlak na het openen van dit topic begonnen met heel langzaam opbouwen van los alleen laten. En de hemel in prijzen als het goed is gegaan. Vandaag is ze 2 uur zonder te slopen of iets te pakken alleen gebleven.

Kunnen we dit zo blijven uitbouwen? We doen zegmaar als ze niets gesloopt heeft krijgt ze snoepje en knuffel en helemaal goed.

Ligt er iets kapot dan krijgt ze gewoon een aai geen snoepje ofzo. Want ala minuut betrappen lukt niet.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:42

dienetje schreef:
Laika schreef:

Je maar de tijdschriften verscheurt ze alleen maar. Dus die eet ze niet.

We zijn vlak na het openen van dit topic begonnen met heel langzaam opbouwen van los alleen laten. En de hemel in prijzen als het goed is gegaan. Vandaag is ze 2 uur zonder te slopen of iets te pakken alleen gebleven.

Kunnen we dit zo blijven uitbouwen? We doen zegmaar als ze niets gesloopt heeft krijgt ze snoepje en knuffel en helemaal goed.

Ligt er iets kapot dan krijgt ze gewoon een aai geen snoepje ofzo. Want ala minuut betrappen lukt niet.

Dat belonen achteraf heeft waarschijnlijk niet zo veel nut. Ze weet namelijk niet meer of ze iets gesloopt heeft of niet. Opbouwen is wel slim, want als ze de tafel gaat likken als je de rest weghaalt vind ik dat toch wel op stress lijken. Ik zou haar lekker een kong geven dat ze bezig is, dan is ze waarschijnlijk ook een stuk minder gestresst en het put haar uit zodat je kans hebt dat ze daarna in slaap valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:01

Achteraf belonen heeft precies evenveel nut als achteraf straffen: 0,0
Beestje snapt echt niet waar 'ie wel of niet voor beloond wordt.

Waarom lukt a la minute betrappen niet?

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:06

veel mee bezig zijn en bewegen...en een paar kluiven geven waar ze zich op kan botvieren :D

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:09

o ja en je spullen een keer inspuiten met anti bijtspray van de paarden!dat werkt echt grandioos.ik heb een teckel die alles wilde proeven ,maar na een paar dagen hield ie het mooi voor gezien.Hij heeft het echt nooit meer gedaan.Hij loopt sindsdien wel zowat dag en nacht met zn kluif te zeulen dus ze hebben er wel behoefte aan op de een of andere maneir.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:13

Klinkt toch een beetje als stress.

Geef je hond dus dingen te doen (waarbij hij niet hoeft te slopen) als je weg bent.

Leg een bot neer voor het knauwen, een kongetje voor de bezigheid als je net weg bent en evt. zo'n bal met snoepjes erin of verstop wat snoepjes in huis voor je weggaat. Snuffelen worden ze rustiger van.

Het uitbouwen van het weggaan is zeker een goeie:) Het is niet zozeer het belonen erna wat het hem doet maar de goeie ervaring.

Als jullie elke keer 6 uur weg zijn is hij elke keer supergestresst als jullie weggaan.
Als jullie elke keer 5 minuten weggaan vindt ie dat natuurlijk minder erg.
Gewoon blijven uitbouwen dus totdat ie doorheeft dat het niet de einde van de wereld is als jullie weggaan, maar elke keer weer netjes op tijd terugkomen;)