Cursus Hond- en Kattenbesluit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Cursus Hond- en Kattenbesluit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:21

Ik ga een cursus hond- en kattenbesluit volgen en zit nu al in de zenuwen :o
Ik heb al jaren niet meer met dieren gewerkt en wil deze cursus doen om mijn kennis te verbreden.
Wie heeft deze cursus ook gedaan, en wat staat mij zoal te wachten?

AngelofLove

Re: Cursus Hond- en Kattenbesluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:23

Ik heb niet de cursus zelf gedaan maar wel de opleiding waarbij die cursus in zat. Waar ga je de cursus volgen als ik vragen mag?

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:38

Barneveld, en morgen is de eerste dag

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:47

Barneveld is ook de school waar ik mijn opleiding heb gevolgd. Nu weet ik natuurlijk niet precies waar ze mee beginnen met de cursus. Maar ik geloof dat je van alles krijgt, van ehbo tot kammen etc. En dacht ook een stuk over voeding. Ik neem aan dat je de cursus op het PTC+ gebouw volgt?

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 12:52

Ja, klopt.
We zijn er afgelopen zondag even heen gereden, en er stond ook in de brief; "de tweede ingang rechts, dus niet de eerste na de verkeersdrempel". Daar kwamen we met de navi wel op uit, maar hebben het uiteindelijk wel gevonden. Ik herkende het van de praktijkweek die wij daar hebben gehad met school toenertijd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:57

Met de TomTom wordt je idd altijd naar de verkeerde deur geleid. Maar ik heb het Honden en kattenbesluit tijdens mijn opleiding daar erbij gehaald. Is leuk hoor, voor pensions en asiels enzo.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:58

Ben benieuwd of Laika de Samojeed nog steeds gebruikt wordt voor de lessen, vond dat zo'n gave hond!

Heel veel succes morgen en mocht je iets willen weten, mijn pb-box staat vrij voor vragen :-)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:58

Ik heb het als jongste van Nederland gehaald. Toen ik het haalde had je eigenlijk geen praktijk in de les gewoon taaie stof.
Ik moest het toen halen voor het bedrijf ondertussen is het niet meer nodig.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:13

Wat houdt die cursus in?
Op schoo moest ik 2 weken bij een asiel stage lopen en toen had ik mijn honden en kattenbesuit al gehaald.
Dus wij hebben er nooit theorie oid voor gehad.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:33

AngelofLove schreef:
Ben benieuwd of Laika de Samojeed nog steeds gebruikt wordt voor de lessen, vond dat zo'n gave hond!

Ja! Die ken ik ook nog

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:23

Oh wat leuk! Echt een leuke praktijkschool dat. Ik ben er 2 jaar terug met school geweest. Ik zit ook op het wellant, maar toen gingen we naar barneveld voor de praktijk.
Van de honden vind ik tosca, senna en max heel erg leuk. Als ik het nog goed herinner is tosca de dalmatiër, senna de leonberger en max is een airedaile terriër.
Van de katten weet ik de namen niet meer, maar die zwart-witte langharige kat - ik dacht een maine coon - is erg mooi en die rex is enorm ondeugend!
Veel plezier met de dieren daar!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 18:42

sunny_l0ve schreef:
Oh wat leuk! Echt een leuke praktijkschool dat. Ik ben er 2 jaar terug met school geweest. Ik zit ook op het wellant, maar toen gingen we naar barneveld voor de praktijk.
Van de honden vind ik tosca, senna en max heel erg leuk. Als ik het nog goed herinner is tosca de dalmatiër, senna de leonberger en max is een airedaile terriër.
Van de katten weet ik de namen niet meer, maar die zwart-witte langharige kat - ik dacht een maine coon - is erg mooi en die rex is enorm ondeugend!
Veel plezier met de dieren daar!

Haha, grappig van de honden en katten die heb ik vandaag ook gezien;
De dalmatiër ( had die bruine i.p.v zwart stippen) en de airedaile terriër heb ik gezien.
En bij de katten hadden we het ook over de rex, omdat zijn vacht er op het moment iets
raar uitzag. Ik vondt het wel erg knap van mezelf dat ik de Bangaal nog wist te noemen *D
Het is toch al weer 7 jaar geleden ik de rassen heb moeten leren kennen,..

Vandaag was het grotendeels gewoon intruductie (gelukkig geen persoonlijke :P )
er werdt alles over de cursus verteld en informatie uitgedeeld. En de lunch was super! :Y)
Ook de leeraar was erg gezellig en wist echt veel te vertellen, waar je veel van opsteekt ;)

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:38

Oke, het is even gelden dat hier op gereageerd is maar probeer het toch;

We zijn nu aan het project begonnen, en hebben allemaal zo'n beetje een onderwerp uitgekozen.
Over het wat, hoe en waarom van de onderwerpen moeten we eigenlijk aankomende donderdag al een beetje hebben en ik heb verzorging en Hygiene. De verzorging is wel duidelijk, maar mijn enige vraag is; wat voor middel wordt er gebruikt voor de hygiene? Dus als er schoongemaakt moet worden, maa ook bij het ontsmetten. Bij ons op het pension weet ik het wel, maar misschien zijn er meerdere middeltje die van toepassing zijn? Wie kan mij dit vertellen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:43

Halamid, Dettol ?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:58

ik heb de cursus ook gehad, bij de LOI. Ik heb een kattenoppasservice dus wilde ik netjes een papiertje hebben. De cursus was soms best pittig en het examen was ik op van de stress maar achteraf viel het allemaal best mee ;)

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:36

Natascha schreef:
ik heb de cursus ook gehad, bij de LOI. Ik heb een kattenoppasservice dus wilde ik netjes een papiertje hebben. De cursus was soms best pittig en het examen was ik op van de stress maar achteraf viel het allemaal best mee ;)

We hebben al een papiertje gekregen met wat examenvragen erop, dus kregen een soort voorproefje. Hoewel we de meeste dingen nog niet hadden behandeld zag het er toch niet zo geheel moeilijk uit. 8-)
Vandaag hebben we ge-brainstormd en dat was echt heel leuk :list: Zo hebben we de sterke en zwakke punten van elkaar behandeld, zodat we weten wat we van elkaar kunnen verwachten. ;) En natuurlijk de onderwerpen verdeeld. Ik heb preventieve verzorging en Hygiene gekozen, maar natuurlijk houden we ons ook met de andere onderwerpen bezig. Ik heb er in iedergeval erg veel zin in, want we hebben echt een hele leuke groep! :):)