Poes is niet thuis gekomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Poes is niet thuis gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 15:55

Dochter helemaal in tranen, haar lieveling is niet thuis gekomen.Ze is nooit langer dan een paar uur weg geweest en nu is ze sinds gister ochtend weg.Amivedi weet er van en er hangt iets bij de supermarkt.Wat doen jullie zoal nog meer als er een dier vermist is?

Marchador

Re: Poes is niet thuis gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:57

Naar de dierenarts gaan!
Wat ik vaak heb meegemaakt in de kliniek is dat mensen die een dier vinden allereerst naar de dierenarts gaan om te kijken of het beestje bekend is.
Zo ja, dan werd de eigenaar gebeld. Zo niet dan kwam er een briefje vermist te hangen en werd het vermeld in het bestand.
Mocht iemand jullie kat 'gevonden' hebben en naar de dierenarts zijn gegaan, dan zou het daar bekend moeten zijn.
Mocht dit niet het geval zijn, dan zou ik in ieder geval de melding maken dat je kat vermist is.

Verder is het misschien verstandig om het asiel in de buurt te bellen met de vraag of er een poes is binnen gekomen.

Succes in ieder geval! Hopelijk komt ze zometeen weer lekker haar mandje opzoeken!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:59

Heel vervelend.
Dierenartsen bellen, dierenasiel bellen, briefjes in de buurt door de brievenbus doen.

Succes!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:02

Hallo,

Vorig jaar heb ik dit ook gehad. Ik heb flyers opgehangen in supermarkten en gewoon in de buurt op verschillende plekken zoals in bushaltes. Ook heb ik flyers in brievenbussen gedaan bij mensen uit mijn straat. Ik heb de dierenambulance en het dierenasiel gebeld. Nu, een jaar geleden is dat kat nog steeds niet terug. 3 dagen geleden belde er een man dat hij bijna zeker wist dat hij hem had zien lopen heel dicht bij ons huis (schijnbaar hing nog ergens een briefje). Wij gingen er natuurlijk meteen heen maar de kat was al weg... De man zei dat hij een zwarte halsband om had dus hij zal wel een nieuw huisje hebben in de buurt als hij onze kat is.
Veel succes met het vinden van je kat!
Laatst bijgewerkt door DyonS op 01-09-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:02

alles wat al genoemd is en ook hele buurt uitkammen of poezel niet is aangereden, savonds met bakjes rammelen om te kijken of poezel komt.
Is poes geholpen of niet?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:03

Ik zou me eerst ook niet teveel zorgen maken, mijn kat is meestal ook niet langer dan een paar uur weg en is de laatste tijd ook opeens wel eens 1-2 dagen weg. Maar anders inderdaad briefjes ophangen en rondbellen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:06

Onze kat is wel eens een paar dagen weg gebleven, doordat hij ergens in een schuurtje is gekropen, en mensen dat per ongeluk dicht hebben gedaan terwijl hij nog binnen zat. Paar dagen later kwam ie dus vrij en kwam snel weer naar huis..

Ik zou inderdaad even naar de dierenambulance en het asiel bellen, dat ze een oogje in het zeil houden.. Flyers ophangen in de buurt.. En misschien 's avonds even gaan rondlopen met een belletje of bakje brokjes. (katten zijn 's avonds meestal meer op hun gemak, als het rustig is buiten, dus dan heb je meer kans dat je dr hoort miauwen, of dat ze naar je toe komt)

Succes ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:31

Ze is geholpen, maar ik ga alle tips zeker goed gebruiken en hopen op het beste.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:33

Mag ik vragen in welke omgeving je woont ?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:21

Omgeving rotterdam(pernis).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:39

Ze is gelukkig thuis gekomen,ze zat in een kelder waar oudere mensen wonen.Ze hebben ze daar laten zitten en zijn op zoek gegaan naar de eigenaar.Bij de Plus zagen het hangen en hebben meteen gebeld,ze hadden eten en water neer gezet voor haar.En toen mijn man met haar naar huis liep kwam er een vrouw langs en die zei, zo heb je haar weer gevonden.Dus die had het ook gelezen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:48

Gelukkig maar, zo zie je maar weer waar die malle beesten gaan zitten, hahaha.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde hebben we zoiets soortgelijks gehad met een hond. Was een herderpup die ontsnapt was (deur was niet goed dichtgedaan door de dochter) en die is dus zonder dat wij het merkte bij ons in de schuur gaan slapen.
Mensen waren de hond gaan zoeken en vroeg aan ons of we haar gezien hadden, maar nee, wij niets gezien of gehoord. Pas 's avonds rond een uur of 23 hoorde we wat gepiep in de schuur en dachten dat de kat zichzelf in een onmogelijke positie had gewerkt, maar nee, het was een herderpup die heerlijk in dromenland lag, hahaha. Die heeft dus waarschijnlijk een hele poos bij ons in de schuur gelegen en wij hebben al die tijd niets gemerkt, hahaha. Dus toen ben ik met de pup naar die mensen gegaan, die nog steeds ongerust waren, met de vraag of die pup van hun was :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:50

Zo zie je maar weer, het is mij een raadsel hoe ze in die kelder kwam.Want de deur gaat alleen open als er iemand naar binnen gaat.En ze is dan snel naar binnen gegaan, volgens mij komt ze daar ook nooit.