Poes hoogzwanger, een paar vraagjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Poes hoogzwanger, een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 22:43

Hallo,
Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen
Een 5-6 tal weekjes geleden is onze poes weggeglipt. Poes was niet gesteriliseerd omdat we dr een nestje mee wilde fokken. ze is een week weggebleven. Nu is ze dus hartstikke zwanger. De uitgerekende datum is tussen nu dinsdag en volgende dinsdag. Wanneer precies weten we natuurlijk niet. Het is me opgevallen dat ze deze week ineens ontzettend dik is geworden en sinds 2 dagen zijn haar tepels gevuld.
Nu vroeg ik me dus af hoelang het dan nog kan duren. Ook vroeg ik me af hoe ik dit moest aanpakken. Hiermee bedoel ik: ze word waarschijnlijk naar een aparte kamer verhuist waar de honden niet kunnen komen. Maar het probleem is dat ze nogal gehecht is aan de andere poes en als die weg is gaat ze ook verschrikkelijk liggen miauwen. Nu vroeg ik me af of het dus wel verstandig was om ze op die kamer te zetten ( met hok eten enzo overigens dus ga dr daar niet gwn droppen) en als ik dat al ga doen of ik dan die andere poes erbij moet laten of niet. Of zouden jullie haar gewoon zo in huis laten lopen met risico dat de honden haar gaan lastig vallen? Of dat ze ergens bevalt waar wij het niet kunnen zien en ze dan misschien in moeilijkheden komt? Het is namelijk een schuwe kat en het is haar eerste nestje dus wil er toch wel een beetje kijk op hebben of ze wel goed ervoor zorgt en of alles goed gaat.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en alvast bedankt

groetjes hanne

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:59

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:02

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:21

cheeky

Re: Poes hoogzwanger, een paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:01

Ze zijn 9 weken drachtig... Die van mij was ook weg geslipt toen ze krols was, en ik wist dus ook geen datum. Het enige wat ik wist was wanneer ze even weg was.

In de 9e week haar gewoon binnen houden en goed op letten. je merkt het snel genoeg aan haar gedrag wanneer het is. Die van mij was hardstikke rustig, juist te rustig en zonderde ze zich inneens af in een hoekje bij de deur... ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:29

Citaat:
Poes was niet gesteriliseerd omdat we dr een nestje mee wilde fokken. ze is een week weggebleven.
als je er mee wilt fokken dan moet je toch ook al eea hebben gelezen over geboortes etc??
Neem het boek van Esther Verhoef over katten fokken en ga als een speer aan het lezen, ook over wat je in huis moet hebben als je nestje zich aankondigt. Nu heb je nog een paar weken!