Mijn kat heeft dus vlooienallergie... Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn, die een kat met vlooienallergie hebben of er ervaring mee hebben..?
Wij zijn naar de dierenarts geweest, maar deze zegt dat er op goed ontwormen- en ontvlooien na, eigenlijk niets aan te doen valt. Met ontwormen en ontvlooien zijn wij tevens heel secuur, bij al onze katten. Gebeurt altijd netjes op tijd.
Er zijn ook geen vlooien in huis. Wel is mijn kat echt een buitenkat, hij houdt ervan om lekker buiten te lopen, zeker in de zomer. Hij komt zowat alleen in huis om te eten en 's avonds om te gaan slapen.
Je kunt hem eigenlijk niet binnenhouden.
Wegens de vlooienallergie heeft mijn kat een kale plek op zijn rug, dit likt hij erg vaak met zijn ruwe tong waardoor zijn haren daar afbreken en zodoende word het kaal. Het is niet helemaal kaal, maar de haren zijn als het ware 'afgebroken'. Hij heeft er dus jeuk aan... Ik zou zo graag willen dat hij in ieder geval jeukvrij is. Maar de dierenarts zegt dat er weinig aan te doen valt. Nu heeft bokt soms nog wel een goede huis-tuin-en-keukenmiddeltjes die erg goed kunnen helpen, waar wellicht de dierenarts ook geen weet van heeft. Dus als iemand ideeen heeft, hoor ik het graag!

Dus ervaringen, tips ed zijn van harte welkom! Alvast bedankt.