Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessah schreef:Nadeel van veel fokker is ook dat ze niet opgroeien in huis maar in een ( grote mooie) kennel of bijkeuken ect. Ik wil graag een pup die al wel een beetje gewend is.. Ik merkte het verschil met mijn moeders pup ( uit een kennel) en de mijne ( in huis) toen zo erg!
Laika schreef:Het beste kun je altijd via de rasvereniging een pup kopen. Waar ik altijd naar kijk is het fokreglement. En bij de FB zie ik dat die aardig streng zijn.
De prijs van een pup kan zo hoog zijn omdat dit ras als risico meedraagt dat een keizersnede noodzakelijk is. Volgens het fokreglement mag een teef max 3 maal via keizersnede bevallen, daarna mag er niet meer mee gefokt worden. Dit zijn altijd risico's die de fokker in zijn prijs mee zal nemen. Immers heeft ook de fokker in het teefje geinvesteerd.
Nessah schreef:@geerke: Volgens mij lees je over mijn reactie heen dat ik dat niet wist van die keizers snede.. Daarnaast kan je dan net zo goed geen rashond meer kopen aangezien elk ras zo zijn kwaaltje heeft ( op 3 poten lopen,heupproblemen,ademhaling problemen ect) maar dan kan je ook zowat geen raspaard meer kopen of raskat.. Je moet gewoon goed opletten dat je een hond mét dierenarts verklaring koopt en ( zoals de tips in het topic) van fokkers die het ras verbeteren.
maar goed, daar kan je een apart topic voor openen als je dat ter discussie wilt stellen.