Jahoor, het is weer zomertijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Jahoor, het is weer zomertijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 13:30

Pff de zomer is erweer en de afgelopen maanden zijn er al 3 honden en 2 katten hier gedumpt. We vangen vaker dieren op die ondervoed/slecht verzorgd zijn, en nadat ze opgeknapt zijn mogen ze naar een nieuw huisje.
Nu staat dit hier in de omgeving ook wel bekend en zo denken mensen dat ze dan maar fijn dieren bij ons aan de deur kunnen dumpen |(

Dachten dat deze zomer eindelijk eens rustig zou verlopen, tot ik gister van het werk terug kwam..
Een kennis kwam melden of wij soms een nieuwe hond hadden, er zat namelijk een stukje verderop een magere jonge herder bij de pony's van de buren te eten. Toen ze dat vertelde zei mijn vader dat ie inderdaad al vanaf een uur of 9 een hond hoorde blaffen/janken. Maar dacht dat het misschien de honden van de buren waren.

Toch is hij maar even gaan kijken ( was inmiddels 2 uur ) en er zat idd een hond, halsband omgedaan en maar even naar huis meegenomen. Daar eten en drinken gegeven, waar hij gelijk op aanviel.
Hond had een schaafwond onder haar buik, en was zeer mager. Zover wij zelf in konden schatten is ze ongeveer een half jaartje oud.

Direct de politie en amivedi gebeld, maar was helaas nog geen melding van een weggelopen hond binnengekomen. Dus politie vroeg of wij de mogelijkheid hebben deze zolang op te vangen, en zodoende zit ze nu hier.

Maar goh, het blijft toch gewoon onbegrijpelijk dat mensen blijven dumpen ;( Nu maar hopen dat dit een weglopertje is en de eigenaar zich snel meld. Maar hebben er helaas weinig vertrouwen in.

me_myself_i

Re: Jahoor, het is weer zomertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:31

Ik weet et.. het is verschrikkelijk om te weten dat er mensen bestaan die hun dier gewoon dumpen op straat (vastbinden ergens, uit de auto gooien etc) Ik vind het wel goed van jullie dat jullie de hond even opvangen! Zelf denk ik niet dat de eigenaar zich nog meld.. als mijn hond zou weglopen zou ik dat toch meteen aangeven! en als het dier zeer mager al is denk ik toch dat het al een tijdje rond zwerft..

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:44

Zelf denken we het ook, onze pincher is een keer alleen op pad gegaan, en hebben toen direct een melding bij de politie gedaan. Maar kan net zo goed dat de mensen eerst zelf wouden zoeken ( blijven het beste in de mens zien he ;) )

De hond kan het gelukkig redelijk goed vinden met onze andere mechelse herder, die normaal niet goed op kan schieten met vreemde honden.

Ze speelt ook al lekker, net wat met de bal gespeeld, en een lol dat ze heeft.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:49

Goed van jullie dat je ze opvangt zeg! ik heb dit jaar veel katten opgevangen.

Ben trouwens nog wel op zoek naar een klein hondje

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 14:56

Het is helaas geen klein hondje ;) maar een flinke mechelse herder.

Als we geen gehoor meer krijgen, blijft ze of hier of er wordt rustig gekeken naar een nieuw baasje.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:02

Vreselijk, echt vreselijk. Kan er met mijn kop echt niet bij dat mensen dat doen. Vind jullie echt supermensen dat jullie het hondje opvangen! +:)+

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 15:06

Het is wat de politie ook al aangaf, een asiel is voor zo'n jonge hond ook niks. En we hebben de mogelijkheid dat ze kan blijven, dus waarom niet :)

Heb zelf het idee dat het een combinatie is van vakantie en een puberende hond. Ze sleept namelijk alles uit de schuur, dus hebben vanmorgen alles hogerop moeten leggen ;) en blijft opspringen uit vrolijkheid. Denkt dat die combinatie is dat de mensen haar moe waren.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:15

hierbij een foto, zodat jullie een idee hebben over wie ik het heb.

Afbeelding

Afbeelding

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:56

Arm dier wat is ze mager! Maar ze heeft wel een mooi koppie hoor :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 11:19

dankje ;) Zijn nu druk aan het oefenen de commando's zit en down erin te krijgen.

en vanmiddag mag ze mee een ritje in de auto na de dierenwinkel, zodat ze overal aan went.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:24

Hee Miran, wij zoeken straks een hond voor op stal, denk je dat dit evt wat voor deze herder is?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 22:15

Ze gaat bij ons wel achter de paarden aan, en als je erop zit springt ze ook tegen paarden aan. Dus dat durf ik nog niet te zeggen. Kan dat dat er met veel oefenen uit gaat :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:15

dat is net de herder die hier in de buurt rond heeft gezworven. heb haar een tijdje acter volgt maar was te snel. ik hoorde dat ze door t asiel was gevangen en was herplaats. dit was ook een zeer mager teefje mechelaar rond de twee jaar. had een duidelijk donkeree rug en donkere staart.
waar woon je???

graag via pb