Konijn Verliefd ? =p

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenthe_x

Konijn Verliefd ? =p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:13

Ik heb een rammetje van ongeveer 6 jaar nu denk ik (niet duidelijk te zeggen want we hebben hem geadopteerd en was toen ongeveer 1,5..) heb hem dus al 5jaar. nou doet ie al van het begin heel erg verliefd tegen mij, en alleen mij..
hij loopt toertjes rond mij en rijd op mijn arm :P en maakt daarbij ook geluidjes zo een beetje als 'hm hm'
maar hij is daarbij ook heel erg lief (loopt los in huis rond en in de tuin, we hebben geen omheining in de tuin maar hij loopt ook niet weg, en komt gewoon weer naar binnen als hy zin heeft) hij komt ook mee op de zetel liggen naast mij!
ik vind dit echt verschrikkelijk lief en wil hem absoluut niet kwijt :)
wou gewoon even weten waardoor dit gedrag zou kunnen komen, andere konijnen accepteerd hij absoluut niet! dus ik denk dat ik een beetje vervanging ben?

Faniek

Re: Konijn Verliefd ? =p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:21

Beetje last van zijn hormonen klinkt het.
Andere konijnen kan hij wel accepteren als hij gecastreerd is en dan een dame er bij. Een mens kan iig een konijn nooit vervangen. Maar een konijn is een groepsdier dus gezelschap vind die leuk, kennelijk zoekt die dat nu bij jou.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:26

hy is niet gecastreerd maar hij heeft nooit echt konijnen'vriendjes' gahad en met mijn 2 vorige konijnen had hij steeds ruzie, op aanvallen en bijten toe! ik denk dat hij wel gelukkig is hoor :) vroeg me gewoon af waarom die dat nou net doet bij mij x

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:27

Lijkt me logisch, hij is ongecastreerd, als het 2 andere rammen waren is de ruzie logisch. En een voedster zal hij dekken. Nog gelukkiger zijn ze samen.
Maar wat ik al aangaf, een konijn is een sociaal dier deze wil gezelschap daarom doet hij dit, daarnaast zijn hormonen wat betreft het rijden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:31

als hij niet gecastreerd is en je gaat hem samen zetten met andere konijnen (ook ongecastreerde mannen toevallig?) is het ook helemaal niet raar dat hij ruzie gaat maken. Dat doen die mannen onder elkaar nou eenmaal.
Waarom hij dit doet bij jou? Ik ben met Faniek eens dat het erg als hormonen klinkt. In combinatie met behoefte aan sociaal contact! Je bent dan idd een soort vervanging. Mijn manneke gedroeg zich precies zo, in de periode dat hij nog niet gecastreerd kon worden (te jong). Dat was na de castratie direct weg en zodra hij een vriendin had telde ik echt niet meer mee! Toen zag ik pas dat hij zonder haar OOK gelukkig was, maar met haar nog veeeeel gelukkiger! Hij kwam nog wel elke dag eventjes een aaitje bij mij halen trouwens dus ik bleef wel interessant voor hem blijkbaar!
Uiteraard is het je eigen keus maar konijnen zijn echt heel sociaal... het is eigenlijk net zo triest als je paard de hele dag alleen te zetten zonder enig contact met soortgenoten!

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:09

das waar.. maar met een gecastreerd mannetje kwam hy ook niet overeen, hy wilde de hele tijd domineren terwijl de andere alleen maar met rust gelaten wilde worden..
nou ik krijg er toch geen ander bij.. dus hy zal het zo moeten doen..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:57

Ik zou hem laten castreren en een nieuw vriendinnetje voor hem zoeken met ong. dezelfde leeftijd. Mannetjes gaan zoiezo niet snel goed met elkaar, soms wil het nog wel eens goed gaan, maar dat is ook op 1 hand te tellen.
Met een gecastreerd rammetje is het alleen maar erger, omdat die een bepaalde geur afgeven.
Maar voor het konijn zelf is het echt het beste om een vriendinnetje voor hem te zoeken. Kijk anders eens in een konijnenopvang, zitten hele leuke misschien wel met dezelfde leeftijd.