een hond als je alleen bent?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

een hond als je alleen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 19:41

Wie heeft er een hond en is alleen? Ik ga op mezelf wonen en zou heel graag een hond willen. Hond kan mee naar het werk (kinderboerderij) dus hij hoeft niet lang alleen te zijn. Enkel als ik op verjaardag moet of eens gezellig uit wil, maar als het goed is is de hond dan de hele dag buiten/ bij me geweest. Dan kan hij toch wel een avondje alleen zijn? Of ervaren jullie een hond als een blok aan je been? Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar even een dag weg kunt en dat je iemand nodig hebt die dan, op de hond past, of er even een blokje mee om gaat. Kortom hoe bevalt het jullie, als single zelfstandige vrouw/man, om een hond te hebben?

Nikka

Re: een hond als je alleen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:42

Ik heb jarenlang alleen met hond gewoond. Gaat prima en bij jou kan het zo te zien ook prima. Je moet alleen iets regelen voor noodgevallen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:44

Volgens mij gaat dat prima hoor, misschien kun je wel regelen dat je bijvoorbeeld bij noodgevallen de hond naar je ouders kunt of buren ofzoiets dergelijks :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:50

mijn vriend is vrachtwagenchauffeur dus ik ben ook veel alleen thuis. Overdag is mijn hond dus altijd bij me, als ik eens weg moet is ze dus ook alleen.
Het is soms wel plannen omdat ik absoluut niet wil dat mijn hond niet te lang alleen is..

Als ik weet dat ik langer dan 4 uur weg ben, gaat ze naar mijn ouders, die hebben ook een duitse herder, kan ze daar mooi samen mee zijn :)

ik moet met veel dingen rekening houden, maar zou haar voor geen goud willen missen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:53

Ik woon dan wel samen maar zorg zelf voor mijn 3 honden.Gaan de hele dag mee op pad.Auto speciaal voor ze in gericht.Natuurlijk kunnen ze ook goed alleen zijn.6 uur alleen is ook geen probleem maar dan laat ik ze wel extra uitrennen daarvoor en daarna.Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je dit werk kunt blijven doen,je hond kan wel 15 worden!Wel heel gezellig dus echt een aanrader.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:55

Toen ik nog alleen woonde had ik 1, toen 2 en toen 3 honden. Ging op zich prima, al regelde ik wel doordeweeks als ik aan het werk was dat ze 2x per dag werden uitgelaten.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:03

Ik woon alleen en heb twee honden, en buiten het feit dat ik ze absoluut niet zou willen missen, en ze heel belangrijk voor mij zijn..
Zou ik het niet nog een keer doen alleen..
Het brengt veel verantwoordelijkheid mee, en ik moet veel plannen, ik heb voor ze gekozen en dus wil ik ook dat ze een geweldig leven hebben met veel lopen en veel aandacht.
Maar goed, ze zijn het waard hoor :) alleen of ik hierna nog een hond neem, als ik alleen woon? nee denk het niet..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:55

Ik heb een hele tijd alleen gewoond met 2 honden, ging prima :) Meestal nam ik ze mee als ik ergens op bezoek ging of bleef logeren en als ik langer weg ging, dan bracht ik ze naar m'n moeder :)

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:01

Ik heb al vanaf mijn 16e een hond en inmiddels 2. Is met me mee uit huis gegaan toen ik ging studeren en nu met twee honden gaat het ook prima. Wel heb ik 2x in de week iemand die een halve dag de honden opvangt als ik die dagen moet werken. Ik heb wel mijn werktijden er op aangepast. Voor de rest gaan ze zoveel mogelijk mee naar de paarden waar ze lekker vrij kunnen lopen. Het is wel een heel geregel in je eentje en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook dingen voor ze laat. Maar ik heb ook gemerkt dat er altijd wel weer een oplossing is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:34

A dog is a lonely man's best friend........

Het spreekwoord is er niet voor niets. Ik denk zelfs dat sommige honden bij mensen alleen heel goed af zouden zijn, die zouden juist in zo'n situatie op hun best zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:50

Ik woon alleen en heb ook sinds een klein jaartje een hond, een grote stap goed over nagedacht (Welk ras wat ga ik dr mee doen)
en het is de beste keus die ik me maar wensen kan wat is een hond gezellig!!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 00:58

Ik zou het beslist doen. :) Jouw situatie leent zich er dan ook echt naar. Lekker mee naar je werk, weinig alleen, dat wordt echt je maatje. Een hond kan prima alleen thuis zijn als jij boodschappen doet of een verjaardag hebt.

Mijn vriend is veel weg voor zijn werk. Ik ben niet heel goed in alleen zijn, maar met mijn twee buffeltjes vermaak ik me kostelijk. Ik ben dan ook echt blij met ze. :D Ik neem ze waar mogelijk ook gewoon mee naar verjaardagen. (Ligt er wel aan welke verjaardag.) Ook dan heb ik er geen kind aan.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 01:04

Gewoon doen, heel erg gezellig een hond in huis. E|n heel de dag kan hij of zij me je mee naar de kinderboerderij.
Leer alleen wel aan dat de hond ook wel eens alleen blijft, als je dit niet doet dan kunnen er wel eens problemen zijn of komen om de hond alleen te laten. En idd iets regelen met iemand voor noodgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 01:04

Kan prima hoor. Mijn man is kapitein en vaak van huis en ik heb ook een hond. Ik ben thuismoeder, dus ben vrijwel altijd thuis, als hij mee kan, gaat hij mee en anders zorg ik dat hij niet te lang alleen hoeft te zijn of regel ik iemand die even met hem een rondje om gaat.
Het is mijn maatje, voelt perfect mijn stemming aan en gaat bij me liggen als ik me ... voel en is blij als ik blij ben.
Altijd iemand blij als je thuiskomt en het is gezellig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 01:18

een hond is een hele verantwoordelijkheid maar ook supergezellig!!
ik ben ermee opgegroeid en zou ook niet meer zonder kunnen :n
ik heb er nu 2

je vermeld dat je hond meekan met je naar veel dingen dus tja...zie geen obstakels om het niet te doen

en tuurlijk kan je hond een paar uurtjes alleen blijven...en eventueel kan je ook nog denken aan een uitlaat, ik heb ook een meisje die mijn honden uitlaat op afroep,voor die ene keer dat ik wat langer van huis ben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:42

TS: wat voor hond zoek je?
Ik weet er namelijk één die precies zo iemand nodig heeft als jij.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:13

Ik zoek een hond die sociaal is naar (vreemde) mensen en dieren. Hij mag geen jachtdrif hebben, gezien de dieren op de kinderboerderij. De hond moet los bij me in de buurt blijven, en zoals een boerderij hond het betaamt om het erf blijven. Een hond die dus goed op te voeden is, zonder jacht drift, sociaal naar vreemde mensen en kinderen en niet al te waaks is. Ik wil pertinent geen langharige hond. Verder vindt ik het leuk om af en toe met de hond aan de fiets te gaan of een lekker eind door het bos wandelen. Ik zoek dus een goede lobbes, zonder dat die de hele dag in de mand ligt.

Edit: ik heb inmiddels een vast contract, en heb het naar mijn zin op het werk, dus wat dat betreft komt het wel goed. Je kunt natuurlijk nooit in de toekomst kijken, iedereen kan ontslagen worden (zeker in deze tijden) maar dan zou niemand aan een hond kunnen beginnen.