Wie heeft er tips/ervaring met hotspots bij een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Wie heeft er tips/ervaring met hotspots bij een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 09:10

Hoi,

Onze 3 jarige bouvier heeft regelmatig last van hotspots. We zijn hiervoor al meerdere malen bij de DA geweest, maar daar kunnen ze het wel bestrijden als er weer een zit, maar het ook niet voorkomen.
Onze hond krijgt voer van Royal Canin, wordt 3/4 keer per jaar getrimd en krijgt veel beweging. Op zich een gezond hondenleven dus...
Zijn er mensen die hier ook last van hebben, en oplossingen gevonden hebben? Ik heb namelijk weleens gehoord dat andere voeding ook zou kunnen helpen, maar bij DA zagen ze dat niet als oplossing.

Groetjes Marleen ;)

eveline_B

Re: Wie heeft er tips/ervaring met hotspots bij een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:12

Ander voer proberen was ook mijn eerste gedachte. Daarnaast zorgen dat er geen vlo in de buurt van je hond komt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:13

onze hond heeft het ook af en toe. Ik knip het stuk dan kaal en smeer het in met Hydrocortiderm. Dat werkt meestal heel goed.
voorkomen... dat zou wel fijn zijn, dus ik lees even mee.
ik krijg wel de indruk dat onze hond er in de zomer vaker last van heeft, en dan denk ik dat het dus door het vaker zwemmen komt.
misschien dat na het zwemmen elke keer wassen/afspoelen, zodat ze schoner blijft kan helpen.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 09:15

Dat is precies wat wij ook doen Juval, haar wegknippen en Hydrocortiderm erop, maar idd 't komt steeds terug.
Ik hoop dus dat er mensen zijn die tips kunnen geven over wat voor voer dan te proberen.... ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:22

Ik zou eens verder kijken dan een reguliere DA Grrr.....
Ik denk wel dat er een onderliggend probleem is.......óf aan de andere kant zou het ook nog puur een gedragskwestie kunnen zijn.

Je zou kunnen informeren bij de Tweede Lijn......(maar ik kan het ook zo ff tussen neus en lippen vragen aan onze dermatoloog ;) ).....

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 09:27

Angela, jij bedoelt dat ze als een soort tic, zichzelf bijt, en ziedaar... hotspot... Heb ik ook wel eens aan zitten denken, maar hoe kom je daar vanaf....?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:30

Dat zou kunnen ja.....
De cocker van mijn moeder doet het ook als hij om eén of andere reden stress heeft.
Ja dan zou je er echt constant bovenop moeten zitten en het afstraffen.

Maar voor je dat doet is het wel belangrijk om te weten óf het zo is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:11

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:19

De meeste hotspots komen voor omdat honden na het zwemmen niet goed opdrogen en de plek dus gaat broeien, gaat kriebelen door het broeien en de hond gaat krabben en jeuken op die plek met alle gevolgen van dien. Ook kan het voorkomen door beten van insecten enz.
Ander voer is naar mijn weten niet de oplossing, maar he ik ben geen dierenarts.
Misschien heb je iets aan dit stukje http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=370

Beterschap voor je boeffie

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:15