Geheugen van een kitten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Geheugen van een kitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 15:17

Ik vraag me weer eens wat af :+
Ik heb nu ruim 10 weken een kitten erbij, ze is 17 weken (ziek meegenomen van stal, dus daarom vroeg bij de moeder weg) en volgende week ga ik voor 15 dagen op vakantie, de katten blijven gewoon thuis, m'n moeder zorgt voor ze :+:
Zou een kitten van die leeftijd je na 15 dagen nog herkennen?
Niet dat ik bang ben dat ze niet meer weet wie ik ben, maar vroeg het me zo maar af :Y)
Laatst bijgewerkt door Letizia op 28-08-09 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Re: Geheugen van een kitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:18

Je hebt haar dus al 10 weken in huis?
Dan lijkt het me wel dat ze je nog wel kent. en anders zal ze heel snel weer gewend zijn als jij weer thuis bent.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 15:20

Ja daar twijfel ik niet aan, ze is vrij makkelijk :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:07

nou, ik betwijfel het :) ik heb op het moment tijdelijk ivm scheiding een tweetal oppaspoezen. die zijn niet echt jong meer maar een jaar of 6. Ze zijn nu sinds half juli bij mij (ik heb zelf ook 4 katten) en vd week was de eigenaar op visite en ze wilden hem niet meer kennen en liepen hem straal voorbij, lieten zich niet oppakken en gingen wat anders doen....
kennelijk vinden ze het bij mij wel gezellig :D

maar je kitten zal je best nog herkennen hoor, je bent maar even weg... ;)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:17

Waah, ik zit in zo'n zelfde situatie als jij het over hebt cissy. :+

Mijn 2 katten (1 van 5,5 maand en de ander bijna een jaar) en die zitten voor 2 maanden bij mijn ex-huisgenootje met haar andere 2 katten. Alles heeft overigens al in het vorige huis, waar ik dus samen met huisgenootje woonde, samen gelopen tot vorige week. Nu probeer ik toch iedere dag even langs te komen, zodat ze me niet vergeten. :')

Letiets, lijkt me dat als je 2 weken wegblijft en vervolgens weer terugkomt van je vakantie en terugvalt in je oude patroon, dat er dan niet zo'n probleem is. Ze blijven immers in je huis in de tijd dat je weg bent.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 19:21

Ja dat denk ik ook, maar was er gewoon nieuwsgierig naar :)

Hoest Stace?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:30

Wij hebben regelmatig opvangkittens in huis via het asiel. Een paar jaar geleden moest ik er een stel terug brengen die nog geen nieuw baasje hadden. Toen we 2 weken later in het asiel kwamen vanwege de opendag zaten de kittens er nog. We hebben ze geroepen en ze herkenden ons zo! Dat was in de buitenren. ik mocht toen met een verzorgster mee het binnenhok in en al "mijn" kittens die er nog zaten moesten mij uitgebreid begroeten. Dat was zo lief. Eentje sliep nog (was al dat gegluur zat van de opendag) en die maakte ik heel voorzichtig wakker. Mijn poezenkind was helemaal verbaasd dat ik er opeens stond. Ze kroop in mijn armen, in mijn nek. Ik weet zeker dat je kitten jou wel herkend hoor als je weer terug komt.
cissy: is het niet dat die katten die tijdelijk bij jou verblijven gewoon stik chagerijnig zijn en daarom hun baasje niet willen kennen. Ik kan me dat zo voorstellen dat zo'n kat zo doet. Je wordt een beetje in een ander huis geparkeerd, zonder enig overleg en dat moet je maar goed vinden als kat. Dan kan je een beetje tuttig reageren als de baas op visite komt.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:34

ik had mijn kitten 4 weken en ben net 5 dagen weg geweest en ze herkende mij volgens mij wel gewoon. Ze ging in ieder geval gelijk bij me liggen, iets wat ze volgens mijn moeder bij de rest van de familie niet zo gauw doet. Dus ik denk dat het wel goed komt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:06

sheela schreef:
cissy: is het niet dat die katten die tijdelijk bij jou verblijven gewoon stik chagerijnig zijn en daarom hun baasje niet willen kennen. Ik kan me dat zo voorstellen dat zo'n kat zo doet. Je wordt een beetje in een ander huis geparkeerd, zonder enig overleg en dat moet je maar goed vinden als kat. Dan kan je een beetje tuttig reageren als de baas op visite komt.

nee, ik ben bang dat ze het te prima naar hun zin hebben bij mij, ze waren volop aan het spelen maar hadden geen tijd om de baas te begroeten ;)
Ze kwamen wel bij mij een knuffel halen nl en naast me op de bank zitten, erg frustrerend voor de eigenaar. 1 vd katten speelt als een idioot bij mij, met propjes, met de andere katten en hij speelde bij zijn eigenaar nooit! Dus het is hier blijkbaar leuker dan thuis :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:38

cissy: tja, dan ben jij gewoon te goed voor deze katten. Als ze het dan zo naar hun zinhebben bij jou. Een goed teken dus. Aan de ene kant voor de baas wel leuk om te zien dat ze het zo goed hebben bij jou, aan de andere kant is het minder omdat ze de baas niet eens komen begroeten!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:47

Inderdaad Letiets, het lijkt me dat ze het niet slecht hebben bij jou, dus ze zullen wel blij zijn om je te zien. Of beledigd dat je zo lang bent weggebleven. :')

Met mij, katten, paarden, etc alles prima. Nog 2 maanden en dan kan ik in mijn nieuwe stek! :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:17

Haha nee daa is Jim veels te simpel voor om beledigd te zijn :+
Die andere twee wel mss :Y)

Gaat toch snel he Stace, nog maar 2 maanden :):)