Kitten advertenties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxJacqyxx

Kitten advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:25

Vandaag zag ik weer een advertentie staan waar kitten worden aangeboden. Deze zijn "natuurlijk" gratis op te halen......

Nu heb ik altijd heel erg de neiging om een mailtje te sturen met daarin vermeld dat het verstandig zou zijn om de poes te laten helpen, om vermeerdering te voorkomen.

Hebben jullie dit ook, en heeft iemand dit weleens gedaan, en wat voor een reactie kreeg je toen?

Groetjes!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:29

Veel succes. Vorig jaar heb ik eens gekeken en toen stonden er 6500 advertenties met gratis kittens op te halen (4 gemiddeld per nest, waar komt dat overschot toch vandaan he) in het hoogseizoen.

Dan ben je wel even bezig wil je die allemaal mailen. :D

Bovendien heeft het weinig zin. Dat soort mensen heeft toch altijd de beste excuses waarom hun wel mogen fokken of het is het zoveelste ongelukje. ;)

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:31

Weet ik ook wel, en misschien slaat het ook helemaal nergens op, maar ik heb zo ontzettend de neiging.......

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:32

Herkenbaar, maar t heeft jammer genoeg meestal geen zin

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:33

sommige mensen denken er ook heel simpel over,

een boerin tegen mij: ja als je een vrouwtje neemt heb je wel elk jaar een nestje he dus je kan beter een kater nemen.

Ze geven elk jaar hun kittens weg en na een paar weken zijn ze verdwenen. Ik hoop altijd dat ze zijn meegenomen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:51

Bij de buren hier lopen ze op een gegeven moment gewoon over de weg (rijden ze 120Km) en dan zijn ze snel weg. Spreek je ze erop aan. Dan is het antwoord. och volgend jaar zijn er weer nieuwe...... }:0

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:03

Ach hier op Bokt wordt ook altijd "aaah" en "wat een snoepjes" geroepen bij het zoveelste topic over een nestje kittens.
Zo erg vinden de meesten het blijkbaar niet. :)

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:19

Het heeft weinig zin, die mensen willen vaak toch het probleem niet zien.
Of ze zijn te lui om hun poes te laten helpen.

Ik reageer alleen nog op advertenties waarin kittens onder de 7 weken worden aangeboden.
Veel mensen reageren niet of reageren boos, maar er zitten ook wel eens mensen bij die zeggen niet te weten dat kittens onder de 7 weken niet weg mogen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:23

vandaag stond er een advertentie op mp van mensen die een nieuw tehuis zochten voor hun 17!!! jarige hond! ze hadden een kindje en geen zin en tijd meer om de hond te verzorgen en nu deed ie zijn behoefte in huis en dit was natuurlijk niet gewenst... ( staat er echt zo in 8)7 ) kan daar zooooo kwaad om worden :( wat bezielt zulke mensen vraag ik me dan af zijn huisdieren oud vuil?!

Vjestagirl

Re: Kitten advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:25

Och, ik heb ook weleens een mailtje verstuurd. Dan niet hierom, maar om mensen die de duurste dingen gratis willen hebben.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:26

Dat laatste vind ik geen reden nee, en idd, je kunt je kat liever laten helpen, als dat je een nestje krijgt.

Mijn poes is ook nog niet geholpen, maar is net een jaartje, en nog niet krols geweest. Volgens de DA is het beter om te wachten tot de eerste keer krols geweest is, dus wachten we daar nog op voor we dr laten helpen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:33

het gevoel zegt : ja, het verstand zegt: nutteloos dus nee

ben ik blij dat mijn dame geholpen is en dus gewoon lekker buiten kan scharrelen zonder problemen :D

alleen als ik advertentie's zie die echt niet kunnen dan zeg ik wat
maargoed kan niet teveel zeggen hier want anders heb je een OW

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:22

girlyggirl schreef:
vandaag stond er een advertentie op mp van mensen die een nieuw tehuis zochten voor hun 17!!! jarige hond! ze hadden een kindje en geen zin en tijd meer om de hond te verzorgen en nu deed ie zijn behoefte in huis en dit was natuurlijk niet gewenst... ( staat er echt zo in 8)7 ) kan daar zooooo kwaad om worden :( wat bezielt zulke mensen vraag ik me dan af zijn huisdieren oud vuil?!

Dat soort advertenties zijn meestal misplaatste grappen. Degene die deze advertentie gezet heeft ligt waarschijnlijk dubbel om alle reacties die hij (meestal zijn het jongens) binnen heeft gekregen.

Iemand die echt om dit soort reden een oude hond dumpt verzint wel betere smoezen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:29

Wij hebben ook een keer kittens gehad.
Inmiddels is alles gestilliriseert
We waren met een dame net te laat, zij was al zwanger.
En dat was volgens DA geen probleem, maar vond het toch wel erg sneu.

Maar wij vroegen altijd geld.
Ze gingen wel op internet met 5 weken oud, alleen mochten pas na 12 weken opgehaald worden.

Wij hadden de mensen dus 2 x over de vloer.
1x kijken en 1x ophalen.
Plus het koste geld. (niet veel, maar net genoeg zodat je niet zomaar mensen krijgt)

Kittens werden netjes ontwormd, nagekeken en met paspoortje meegegeven.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 08:32

Jullie hebben allemaal wel gelijk dat het (waarschijnlijk) niet helpt.

Ik vraag me altijd af waar de kittens dan terecht komen als ze gratis opgehaald mogen worden.... Je hoort natuurlijk wel vaker van die rare dingen (slangenvoer, kattenbont ed).

Snap gewoon niet waarom mensen hun beestjes niet laten helpen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:39

xxJacqyxx schreef:
Snap gewoon niet waarom mensen hun beestjes niet laten helpen.

't is kiezen, geld er aan uitgeven of geld eraan verdienen.. die keuze is voor sommigen niet moeilijk (even zwart/wit gedacht, misschien is er ook nog wel ergens een betere reden maar die heb ik me nog niet kunnen bedenken.)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:26

Nou geld er aan verdienen doe je ook niet hoor.
Wij vroegen geld voor de kittens..
Maar 2 wormenkuren entingen, DA checkup en bijvoeren kost veeeeel meer dan dat ze opbrengen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:27

samantha21 schreef:
Dat laatste vind ik geen reden nee, en idd, je kunt je kat liever laten helpen, als dat je een nestje krijgt.

Mijn poes is ook nog niet geholpen, maar is net een jaartje, en nog niet krols geweest. Volgens de DA is het beter om te wachten tot de eerste keer krols geweest is, dus wachten we daar nog op voor we dr laten helpen.

Jeetje, dan is jouw dierenarts van een HELE oude stempel. Het is totale onzin om te wachten tot na de eerste krolsheid. Zul je zien dat de eerste krolsheid ook gelijk een nestje op gaat leveren.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:09

daantjuhhh schreef:
Nou geld er aan verdienen doe je ook niet hoor.
Wij vroegen geld voor de kittens..
Maar 2 wormenkuren entingen, DA checkup en bijvoeren kost veeeeel meer dan dat ze opbrengen.

Er zijn genoeg mensen die dit allemaal niet doen, op de manier waarop jij het doet heb ik er dan eerlijk gezegt nog nieteens zo heel veel problemen mee.
'Normale' katten 'moeten' er ook zijn, maar vaak gebeurt het zo onverantwoordelijk