tantjeuh schreef:Waarom zou het intriest zijn om je hond 'irritant' te noemen, omdat je'm al zo lang hebt? Het is niet dat ze'm daarom minder graag ziet? Het is gewoon zo dat een oudere hond héél erg irritant kan zijn met moment. Ik kan ook heel makkelijk zeggen dat onze oudste (12,5) tegenwoordig ook super irritant kan doen, niet tegenstaande dat het nogaltijd een geweldige hond is. Maar hij kan op deze moment wel echt op mensen hun systeem werken, inclusief het mijne...
Ik denk ook aan dementie, zie het bij onze hond ook terugkomen. Die is ondertussen doof en heeft cataract dus ziet ook niet 100% meer. Hij heeft echt zo momenten dat hij ergens ligt, en zo om de minuut eens blaft, zonder reden. Dat kan dan makkelijk 15/20minuten blijven doorgaan, en dan stopt hij... Geloof me, een hond die 20minuten aan het blaffen is, zonder reden, daar wordt je horendol van. Hij ziet tegenwoordig ook spoken in huis, zodat hij soms ergens echt nietmeer door durft... Hij heeft zo eens een halve dag op een mat van 2*3m in de garage gezeten, omdat hij er nietmeer af durfde...
Geloof me ik weet daar alles van. Heb heel wat honden gehad waarvan sommigen 17 jaar zijn geworden. 
Ik noem dat niet irritant en vind het wel degelijk triest om dat irritant te noemen. Het hoort er gewoon bij als je een hond neemt, net zoals je weet dat als je een pup neemt die niet gelijk zindelijk is.
Zolang de hond zelf een hondwaardig bestaan heeft en pijnvrij is kan ik mezelf er niet aan ergeren.
Mocht het zo erg worden dat het overlast veroorzaakt voor de buren dan kan er altijd nog gekeken worden of het met een simpel pilletje wat beter gaat.
Het zal wel aan mij liggen ik vind het triest als je je maatje wat al 12 jaar bij je is irritant noemt alleen omdat die bejaard is.