Hond is irritant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Hond is irritant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 21:03

Onze hond van 12 jaar, behoorlijk doof. En in de vakantie gedroeg ze zich ook al heel raar.

Maar de laatste paar dagen word ik gewoon gek van haar..

Ze begint om de 10 minuten ineens te blaffen en rent ze naar buiten, de katten en ons andere hondje zijn meteen weer van slag als ze steeds als een gek begint te blaffen.

En als ze binnen ligt, ligt ze constant te janken.

Ze heeft geen pijn ofzo.. dus ik snap echt niet wat ze nou steeds heeft. ;( Iemand tips?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:09

Dit had mijn hondje ook toen hij 14 was. Die was behoorlijk dement aan het worden. Zei het min of meer als grap tegen de dierenarts maar het schijnt dus bij honden ook voor te komen. Ik geloof dat er wel iets voor is maar dat hoefde voor mij niet zo.

Antheman

Re: Hond is irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:41

Ik zou de DA even bezoeken. Die heeft vast tips voor je.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:31

kan idd dementie zijn dan raken de honden een beetje in war.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:36

Klinkt idd puur als dementie. Even langs de dierenarts laten uitsluiten dat ze niet ergens last van heeft, en anders misschien homeopatische druppels proberen of iets dergelijks, mocht ze dementerend zijn.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 23:39

Hmm dat had ik al wel gedacht |(

Wij willen haar niet op haar oude dag vol met pillen en druppels proppen (homeopatie zijn we sowieso tegen, christelijk) ze vind pilletjes enz. al vreselijk..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:41

even met de DA in overleg, klinkt iig als dementie

als de hond het nog fijn (zonder pijn) kan hebben met een paar simpele druppels, waarom dan niet?
of ga je vanwege een geloof een hond eerder inslapen dan nodig :?

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:42

Ik ben toch ook christelijk, mag ik hopen, en wat heeft dat te maken dat je tegen homeopathie bent??????? :?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:43

Limoen schreef:

Wij willen haar niet op haar oude dag vol met pillen en druppels proppen (homeopatie zijn we sowieso tegen, christelijk) ze vind pilletjes enz. al vreselijk..

Waarom is het tegen het Christelijk geloof om homeopathie te gebruiken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:29

Jeetje ik heb hier een 15-jarige rondlopen en die wordt nu aardig blind en hoort wat slechter en kan zich daarom af en toe ook wat vreemd gedragen.
Ik vind dat eigenlijk aandoenlijk en alles behalve irritant en ik hoop dat hij nog lang mee mag gaan. Oudere honden vergen meer aandacht en tijd, dat hoort ook bij een hond in huis nemen.

Vind het in- en intriest dat je je maatje die je al 12 jaar hebt irritant noemt. Wees blij dat hij er nog is en geen pijn heeft, de enige die ergens last van hebt ben jijzelf blijkbaar.

Edit: Pilletje kun je heel makkelijk verstoppen in een bolletje smeerleverworst, gebruik dat alsjeblieft niet als excuus.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:32

HAHAHA... sorry... moet even lachen, Homeopathie en Christelijk??

Mijn oma is volgens mee de meest Christelijke persoon op deze aardbol
Is nog erg tegen sex voor het huwelijk, gaat ik weet niet hoevaak naar de kerk, of luisterd de kerkradio.
Ze bid ongeveer 6 keer per dag geloof ik.
Maar gebruikt gewoon homepathie hoor.

Volgens mij heeft dat niks met elkaar te maken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:17

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 07:25

Maakt opzich toch niets uit? Als de hond ermee geholpen is...

Klinkt idd als dementie, mijnkat (toen 16 jaar) had het ook, dan bleef hij miauwen om eten ook al had hij net eten gehad, of was constant binnen-buiten-binnen-buiten, als hij buitenstapte, wist hij niet meer wat hij buiten ging doen, en wou terug naar binnen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:18

Hmmm, "heb uw naaste lief" geldt blijkbaar niet voor honden?

Mijn oudje heeft ook een pilletje per dag en een paar druppels novacam, gewoon gewikkeld in een half plakje worst.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:34

Limoen schreef:

Ik vind een pilletje per dag wel iets anders dan vol pillen en druppels proppen. Verder is dat probleem ook zo groot als je het zelf maakt voor je hond. Mijn ene hond vindt pillen ook niet leuk en toen ze ziek was moest ze er 3 per dag. Nou dat is dan 1 minuutje even vervelend en daarna kreeg ze wat lekkers en was het ook weer goed.

Maar ik zou eerst naar de DA gaan om eens te kijken wat het is.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:40

Bach druppels zijn niet homeopatisch ;) misschien dat proberen?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:56

Over welk ras gaat het eigenlijk?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:52

ThePast03 schreef:
Vind het in- en intriest dat je je maatje die je al 12 jaar hebt irritant noemt. Wees blij dat hij er nog is en geen pijn heeft, de enige die ergens last van hebt ben jijzelf blijkbaar.

Waarom zou het intriest zijn om je hond 'irritant' te noemen, omdat je'm al zo lang hebt? Het is niet dat ze'm daarom minder graag ziet? Het is gewoon zo dat een oudere hond héél erg irritant kan zijn met moment. Ik kan ook heel makkelijk zeggen dat onze oudste (12,5) tegenwoordig ook super irritant kan doen, niet tegenstaande dat het nogaltijd een geweldige hond is. Maar hij kan op deze moment wel echt op mensen hun systeem werken, inclusief het mijne...
Ik denk ook aan dementie, zie het bij onze hond ook terugkomen. Die is ondertussen doof en heeft cataract dus ziet ook niet 100% meer. Hij heeft echt zo momenten dat hij ergens ligt, en zo om de minuut eens blaft, zonder reden. Dat kan dan makkelijk 15/20minuten blijven doorgaan, en dan stopt hij... Geloof me, een hond die 20minuten aan het blaffen is, zonder reden, daar wordt je horendol van. Hij ziet tegenwoordig ook spoken in huis, zodat hij soms ergens echt nietmeer door durft... Hij heeft zo eens een halve dag op een mat van 2*3m in de garage gezeten, omdat hij er nietmeer af durfde...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:57

Onze kat van 12 kan ook zo uit het niets gaan zitten mauwen, best iri hoor als je probeerd te slapen, dat heeft niks te maken met dat je niet van het beestje houd...

Die van ons heeft trouwens een hersenbloeding gehad, en begint op dit moment de dementeren volgens mij...

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:16

Onze hond van 14 deed dat ook. Was ook gewoon dement, dacht dat hij pijn had, blafte en jankte dan.
Hebben hem een spuitje gegeven (of de veearts dan toch in ieder geval).

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:23

naar de da er mee
(ik vind dat als je hond geholpen kan worden met een homopatisch iets en je laat dat voor je geloof tja best wel ...)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:28

Dieren die ouder worden hebben nou eenmaal af en toe wat meer aandacht nodig. Mijn oudje kan namelijk nogal zeuren om op de bank te liggen, dan til je haar erop, wilt ze er weer vanaf gezet, dan er weer op en er weer af. Dan zucht ik een paar keer en zeg tegen haar dat het een zeikert is ;), dat hoort ze toch niet want ze is inmiddels ook doof _O-
In het donker is haar zicht slecht, dus hebben we snachts een lampje aan voor haar, zodat ze dan toch haar weg kan vinden in huis. Ach je moet wat, en ik wil haar nog lang niet kwijt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:41

tantjeuh schreef:
Waarom zou het intriest zijn om je hond 'irritant' te noemen, omdat je'm al zo lang hebt? Het is niet dat ze'm daarom minder graag ziet? Het is gewoon zo dat een oudere hond héél erg irritant kan zijn met moment. Ik kan ook heel makkelijk zeggen dat onze oudste (12,5) tegenwoordig ook super irritant kan doen, niet tegenstaande dat het nogaltijd een geweldige hond is. Maar hij kan op deze moment wel echt op mensen hun systeem werken, inclusief het mijne...
Ik denk ook aan dementie, zie het bij onze hond ook terugkomen. Die is ondertussen doof en heeft cataract dus ziet ook niet 100% meer. Hij heeft echt zo momenten dat hij ergens ligt, en zo om de minuut eens blaft, zonder reden. Dat kan dan makkelijk 15/20minuten blijven doorgaan, en dan stopt hij... Geloof me, een hond die 20minuten aan het blaffen is, zonder reden, daar wordt je horendol van. Hij ziet tegenwoordig ook spoken in huis, zodat hij soms ergens echt nietmeer door durft... Hij heeft zo eens een halve dag op een mat van 2*3m in de garage gezeten, omdat hij er nietmeer af durfde...

Geloof me ik weet daar alles van. Heb heel wat honden gehad waarvan sommigen 17 jaar zijn geworden. ;)

Ik noem dat niet irritant en vind het wel degelijk triest om dat irritant te noemen. Het hoort er gewoon bij als je een hond neemt, net zoals je weet dat als je een pup neemt die niet gelijk zindelijk is.
Zolang de hond zelf een hondwaardig bestaan heeft en pijnvrij is kan ik mezelf er niet aan ergeren.
Mocht het zo erg worden dat het overlast veroorzaakt voor de buren dan kan er altijd nog gekeken worden of het met een simpel pilletje wat beter gaat.

Het zal wel aan mij liggen ik vind het triest als je je maatje wat al 12 jaar bij je is irritant noemt alleen omdat die bejaard is.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:49

ThePast03, het ligt niet alleen aan jou ;) Ik ben het helemaal met je eens!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:53

dat je het soms vervelend vindt kan ik me best wel iets bij voorstellen maar irritant..beessie is een bejaardje ;)

Mijn bullterrier werd ook dement, stond te blaffen naar de deur, tafel, ijskast, bankstel, naar alles behalve naar de mensen :)

Hij heeft druppeltjes gekregen maar het hielp niet.
Hij is zelf overleden in zijn mandje toen hij 14 jaar was, en hij was pijnvrij hoor :)