de titel zegt het al heeft iemand een idee welke rassen qua honden bijna tot niet verharen? Ik weet dat haren natuurlijk bij een hond horen maar het ene soort ras verhaart nou eenmaal meer als een ander. Zelf weet ik dat een labradoodle bijna tot niet verhaart maar ik dacht misschien weet nog iemand wat voor soort rassen normaalgesproken niet heel erg verharen?
latnahc2
Geplaatst: 27-08-09 20:35
een chineese naakthond
speedfiets_2
Badass Cowgirl
Geplaatst: 27-08-09 20:37
een golden doodle
paafke
Geplaatst: 27-08-09 20:39
Honden met een krullerige vacht (bijv. poedels), ruwharige vachten (bijv. bouviers of teckels) of met langharige vachten (bijv. schapendoes of bearded collie). Nadeel van deze rassen is wel dat je ze vaker moet kammen of naar de trimsalon moet brengen, maar als je dat goed bijhoudt zullen ze voor de rest bijna niet verharen....
ik ken anders een krulras die wel verhaard: Wetterhoun..... 2x per jaar 1-2 weken een halve hond in huis en daarna niks meer.
Juut
Geplaatst: 30-08-09 12:59
Geen idee of ik dit goed schrijf, maarre; rodichan ridgeback-iets. (grote bruine hond, met op zijn rug een streep met haar dat in tegengestelde richting groeit)
Een Westie verhaart ook niet, en een fox terrier ook niet
pantuf
Geplaatst: 30-08-09 13:05
Annechien schreef:
ik ken anders een krulras die wel verhaard: Wetterhoun..... 2x per jaar 1-2 weken een halve hond in huis en daarna niks meer.
Deze hond hebben mijn schoon ouders en die verhaart inderdaad wel, voordeel is wel dat er "vlokken" afkomen en niet allemaal vna die irritante kleine haartjes
Geen idee of ik dit goed schrijf, maarre; rodichan ridgeback-iets. (grote bruine hond, met op zijn rug een streep met haar dat in tegengestelde richting groeit)