Voor konijnenliefhebbers (röntgenfoto konijn met abces).

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Voor konijnenliefhebbers (röntgenfoto konijn met abces).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 15:51

Ik vond het wel intressant om te zien, deze foto is gemaakt toen ons konijn een abces had.
Hij is er uiteindelijk aan geopereerd maar daarna kreeg hij er nog één (diezelfde week), opties: Of nog een keer opereren maar met heel weinig overlevingskans of in laten slapen. En helaas hebben we toch voor de 2e moeten kiezen ;(

Afbeelding

Ik kan verder niet helemaal vertellen waar het abces etc zit, maar ik vond het toch wel apart om een keer zo'n röntgenfoto te zien dus wou ik hem toch even met jullie delen.

Hier is trouwens nog een foto waar het 2e abces heel erg goed te zien is (was de laatste middag dat die thuis was, die ochtend was hij naar de DA geweest en moesten we beslissen).

Afbeelding

En eerst zag hij zo, zie maar wat een verschil:

http://94.100.114.49/411250001-41130000 ... _G-fF.jpeg

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:35

Zeker interessant om te zien!!

Wel erg sneu dat je konijn het niet heeft overleeft, sterkte ermee...

chocobroodje

Re: Voor konijnenliefhebbers (röntgenfoto konijn met abces).

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:39

Ja tand problemen bij konijnen kunnen heel ernstig zijn. Bij een konijn van mij hebben we hem moeten laten inslapen omdat de onderkant van de tand tegen het oog aanduwde. Gaf ook een heel eng abces. Tand kon der ook niet uit want het was al geinfecteerd. Helaas mijn arme nijn.
Sterkte met het verlies van jouw nijn

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 17:07

Bedankt voor de reacties!
Ik vond het ook heel zielig dat hij het niet overleefd heeft, hij had wel vaker tandproblemen met zijn kiezen maar dat was al heel lang niet voorgekomen. En toen in een keer dit en dat is toch best schrikken en dan zie je toch hoe kwetsbaar ze eigenlijk zijn en toch veel dingen kunnen krijgen. Jij ook nog sterkte chocobroodje!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:43

Inderdaad een interessante foto.
Jammer dat je konijntje het niet geredt heeft, het was een leuk diertje zo te zien.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:46

ja interessante foto. Jammer dat het konijntje ingeslapen moest worden. Die van mij heb ik ook dit jaar in moeten laten slapen vanwege tandproblemen en ouderdom.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:55

ik denk dat het abces vanuit een kies van de onderkaak komt, daar zie je een kleine woekering uit het bot.
Abcessen zelf zie je niet op foto´s.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:01

de onderkaak ziet er inderdaad niet goed uit....wat rot voor je dat de operatie niet heeft geholpen!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 21:17

Dankje Mar77! Ik wist niet meer hoe het zat en de DA had helaas geen uitleg meegestuurd maar het is dus te zien aan het bot!

Ik vond het ook heel erg jammer, want ik was zo blij dat de 1e operatie goed was gegaan. Mochten we hem eindelijk ophalen, alleen hij ging gewoon niet zelf eten en daardoor wisten we dat het weer mis was. En ja, toen bleek dat 2e abces er te zitten, wat voel ik me nog steeds rot zeg ook voor dat konijn dat hij toch zijn laatste dagen zoveel pijn heeft gehad.

Gelukkig hebben we een ontzettend aardige DA en er wordt altijd gezorgd dat je meteen dezelfde dag nog kan komen. En de laatste keer controle heeft hij ook niet meer gerekend omdat we die maand al 4x waren geweest + operatiekosten (+ dat we net een zwerfkat in huis hadden gehaald die we moesten laten castreren en alles erop en eraan). Niet dat de kosten ons zouden tegenhouden maar ik vond het wel heel aardig dat hij daar toch een beetje rekening mee hield.

Iedereen bedankt voor de reactie!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:53

Zo jeetje vindt het best wel heftig om te lezen en die foto te zien, mijn konijn is hier ong een jaar geleden ook aan overleden.
We hebben haar toen ook 1x laten opereren maar de abcessen
bleven maar terug komen. Heb toen ook besloten om haar te laten inslapen omdat ik het niet meer konijnwaardig vond op het laatst

Vindt dat je een dapper beslissing hebt genomen en veel sterkte de komende tijd :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 22:09

Ah dat is niet leuk nee VeraW :(:)
Die abcessen zijn inderdaad heftig, naar dat jij ook je konijntje ook hieraan hebt moeten verliezen!

Jij hetzelfde!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:11

Sterkte zeg :(:).
Wel een mooi nijntje was het!

Wij zijn voor ons vorige konijn ook helemaal naar Leeuwarden dacht ik gereden, 1,5u met de auto in ieder geval. Speciale konijnenarts was daar aanwezig, ook rontgenfoto's laten maken..
Én uiteindelijk in moeten laten slapen helaas..