Sinds gistere is mij opgevallen dat mijn kruising hond ( mechelaar x boerenfox ) 10 tepels heeft. Ik heb altijd geleerd dat een hond 8 tepels hoort te hebben en mijn mechelaar heeft er dan ook 8. Nu zijn we een beetje aan t surfen op het net en zie je verschillende reacties maar vooral dat t normaal is dat het er 10 zijn? en zelden 8? Hoe zit dat nou?
rommulus
Bizar! Ben blij dat er bij mensen niet zoveel verschil in zit!
afwasborstel
Geplaatst: 27-08-09 15:18
mijn labrador heeft er 9
Anoniem
Geplaatst: 27-08-09 15:19
omg heeft een reu ook tepels? diezo duidelijk zijn? hahaha
maar kennelijk is er dus geen vaste aantal wat een hond hoort te hebben? ookal leerde ik altijd dat het er 8 moesten zijn
Ehona
Geplaatst: 27-08-09 15:19
Onze hond heeft er volgens mij 9. Ik dacht dat een hond normaal gesproken 10 tepels heeft maar dat er wel eens eentje niet goed ontwikkelt en zo 'weg valt' en dat sommige honden er daarom 9 of 8 hebben.
12 tepels hebben mijn Schapendoezen, maar 2 worden er bijna nooit gebruikt, al leg ik er wel eens puppies aan. Dus die blijven kleiner (onderontwikkeld).
die van ons heeft en 9 en tja toen ze afgekopen voorjaar een nestje kreeg , kreeg ze ook 9 pups!!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 28-08-09 14:04
Mijn ouders hebben jarenlang honden gefokt, viel me toen ook al op dat niet alle honden evenveel tepels hebben. Ook komt niet uit alle tepels evenveel melk, 1 van onze honden had 12 tepels, twee daarvan kwam nauwelijks melk uit. Omdat ze wel 12 pups had (bij geboorte 14!) moesten we dus steeds pups omleggen want de kleinste pups kwamen anders steeds automatisch aan de kleinste tepels terecht.