2 honden koppelen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

2 honden koppelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 09:34

Per september moeten ik en mijn vriend voor 17 dagen op een huis pasen van vrienden van ons.
Zij hebben een Hondje Selly ze is een American Stafford X Pitbull echt een schatje (Teefje)
Dit is helemaal geen probleem maar me vriend en ik hebben ook een hondje een Jack Russel met de naam Lilo (Ook Teefje)
Ons hondje is alleen heel bang voor andere ivm haar verleden en daar door lijkt ze vals.
We hebben ze al een keer los gegooid samen dit ging redelijk

Selly kwam op haar afgerend.
Lilo Gromde
Selly ging liggen (onderdanigheid)
Lilo keurde goed en liep rustig langs haar maar Selly wil heel graag spelen en rende dus weer op haar af en toen begon die van mij dus te happen in de lucht en heel erg grommen.

Hoe kan ik dit het beste op pakkken selly doet dus niks en is heel onderdanig.
Lilo is Bang waardoor ze van zich afbijt.

Het is ook mogelijk om lilo thuis te laten maar het liefste neem ik haar mee omdat ik weet dat ze anders heimwee krijgt.
Iemand tips?!

Owja we hadden ook selly los in de kamer en lilo in de banch (2 meter lang 1,5 hoog) dit gaat in precipe goed alleen wanneer selly te dicht bij komt gromt ze weer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:38

Het is heel bedreigend om 1 hond vast te zetten (bench of aan de riem) en de andere los te laten lopen.
Degene die "vast" zit heeft het gevoel dat ze zich helemaal niet kunnen beschermen.
En reageren vaak nog dreigender en/of banger dan dat ze normaal zouden doen.

Lekker gaan wandelen met de 2 honden, dan wennen ze snel aan elkaar.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 09:40

zo te lezen gaat dat best goed komen. Ikzelf zou hem toch thuis laten. dit alleen maar omdat er voor een kruising stafford/Pitbull bijna niets nodig is om een JR te vermoorden.
Ze hoeft hier echt niet veel voor te doen, kan dus ook een ongelukje zijn, kost je dan wel je hondje.
als je bereid bent om dat risico te nemen, kun je ze denk ik best wel met elkaar laten. dan wel vooral in het begin idd. op neutraal terrein en allebei vrij.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:00

Uhm honden vermoorden elkaar niet zomaar hoor...
En bovendien verteld TS dat de JR in dit geval de dominantste is.

Ik zou naar neutraal terrein gaan en daar een eindje gaan wandelen. Dan hebben ze de tijd om aan elkaar te wennen. En idd allebei los. Als ze een conflict krijgen over wie de dominante is is niet erg, De stafford kruising moet leren dat de JR niet wil spelen. Wanneer je een eindje gaat wandelen op neutraal terrein zijn ze misschien ook minder gefixeerd op elkaar.

Jespri

Re: 2 honden koppelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:13

Dat over in de banch moest van me oom hij is hondentrainer geweest hij zei dat de banch groot genoeg was voor de jack dat ze toch het idee had dat ze vrij was.

Neutraal terrein gaat opzich wel alleen kan mijn JR dan niet vrij.
De keer dat ze allebij vrij waren was op het terrein van de Stafford kruising dit is namelijk afgesloten met een hek...
Misschien nog keer proberen gewoon op dezelfde plek?

De geur kent ze wel want wij komen redelijk vaak daar en dan ruikt ze het ook via de kleding lijkt mij!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:17

Waarom mag je JR niet vrij?
Anders neutraal terrein ergens waar het wel omheind is? hondenspeelveldje?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:19

_STS_Angels_ schreef:
Dat over in de banch moest van me oom hij is hondentrainer geweest hij zei dat de banch groot genoeg was voor de jack dat ze toch het idee had dat ze vrij was.

De keer dat ze allebij vrij waren was op het terrein van de Stafford kruising dit is namelijk afgesloten met een hek...

ik zou het i.i.g. dan nog eens een paar x op dat terrein proberen en evt. nog een paar x gaan wandelen. dat van de bench vindt ik een beetje vreemd advies. op zich niet zo verkeerd maar dan hoort niet jouw jack erin te zitten maar de logeerhond. het is immers het terratorium van jouw hond en die wordt nu vervolgens opgesloten omdat er een "vreemde" hond op bezoek komt. daar wordt de verstandhouding tussen die 2 ook niet beter van. dus als je de bench wilt gebruiken, jack los en die andere erin. die andere wil graag spelen en gaat steeds op de jack af dus die moet je op dat moment een beetje afremmen. en ik zou de honden ook niet alleen achter laten. dus als je weg gaat, zou ik ze toch maar voor de zekerheid apart houden d.m.v. bench of ieder in een andere kamer.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:24

Frances schreef:
Waarom mag je JR niet vrij?
Anders neutraal terrein ergens waar het wel omheind is? hondenspeelveldje?

Luisterd niet..
Wel op bekend terein.
Maar op de hei ofzo als ze dan een vogel of iets ziet is ze weg en krijg ik haar niet terug!
Dan kan ik roepen, met de bal stuiteren of op me kop staan maar komen ho maar :o

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:25

Tieme schreef:
_STS_Angels_ schreef:

ik zou het i.i.g. dan nog eens een paar x op dat terrein proberen en evt. nog een paar x gaan wandelen. dat van de bench vindt ik een beetje vreemd advies. op zich niet zo verkeerd maar dan hoort niet jouw jack erin te zitten maar de logeerhond. het is immers het terratorium van jouw hond en die wordt nu vervolgens opgesloten omdat er een "vreemde" hond op bezoek komt. daar wordt de verstandhouding tussen die 2 ook niet beter van. dus als je de bench wilt gebruiken, jack los en die andere erin. die andere wil graag spelen en gaat steeds op de jack af dus die moet je op dat moment een beetje afremmen. en ik zou de honden ook niet alleen achter laten. dus als je weg gaat, zou ik ze toch maar voor de zekerheid apart houden d.m.v. bench of ieder in een andere kamer.

Nee de banch is juist van de logee hond.
Had de Jack mee genomen naar het logee huis ze heeft daar ook met ons geslapen zij alleen in de slaap kamer en de Stafford kruising in de woonkamer.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:27

haha ok, als je je hond kwijt bent schiet ook niet op natuurlijk :P
Zijn er geen omheinde hondenspeelveltjes in de buurt? Dan kan je hond niet weglopen :) Dan zou ik het eerst daar nog eens proberen en als dat goed gaat nog eens bij die mensen op het terrein proberen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:30

Ja er is een veldje hier omheind maar geen idee of dat van iemand is... vroeger werden daar honden trainingen gegeven maar of dat nog steeds zo is? ...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:41

hmmz. Bij ons kun je bij de gemeente een foldertje halen waarop aangegeven is waar hondenspeelveldjes en uitlaatroutes te vinden zijn. Misschien heeft jullie gemeente dat ook.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 13:03

moet er morgen toch heen vraag het wel even bedankt!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:08

oh, dat komt goed uit dan! :P