onze kat heeft namelijk nierziekte en is er slecht aan toe en aangezien hier
toch veel mensen met dieren en ervaringen zitten, hoop ik dat er misschien nog een idee/suggestie o.i.d.
is wat onze kat zou kunnen helpen..
zal het verhaal hieronder posten, let wel; de kat waar het om gaat woont niet meer bij mij in huis (na scheiding van mijn ouders met mn moeder/broertje meegegaan en ik woon bij mn vader)
Het gaat om een nu 9-jarige zgn. 'huis-tuin-en-keukenkat' (miké) die we als kitten hebben opgehaald en sindsdien in ons bezit is.
hij heeft altijd droge brokjes kwaliteitsvoer gehad aangepast aan zn leeftijd/conditie..
met een jaar of 3 begonnen de klachten dat hij mager werd en veel dronk, daarmee zijn we naar de dierenarts geweest en
deze dacht dat ondanks zijn nog zeer jonge leeftijd (3) voor nierziekte hij dit toch had.. vanaf toen heeft hij speciaal voor
gehad voor katten met nierziekte, hij is hier goed van opgeknapt en weer aangekomen en werd weer kat.
Een paar maanden gaat het echter nu slechter met hem;
hij wordt weer steeds magerder, slechte vacht (wast zichzelf niet meer), drinkt veel (alles met water wat ie kan vinden) en is veel slomer geworden. We zijn weer naar de da geweest en op advies zijn we andere niervoeding gaan geven zodat hij misschien weer meer zou gaan eten, en borstelen we hem nu om zijn vacht in zo goed mogelijke conditie te houden.. miké zou geen pijn hebben alleen steeds slomer worden omdat hij eigenlijk langzaam vergiftigd wordt door de nierziekte, maar hij zou absoluut geen pijn hebben.
Afgelopen vrijdag zijn we weer met hem naar de da geweest omdat miké er erg slecht uitziet en die middag zelfs omviel met zn
achterkant.. hij is verschrikkelijk mager, eet nauwelijks, drinkt veel, is stuk slomer (praat/mauwt niet meer tegen je enz.) en
hij loopt nu dus ook trager met zn achterpoten wat wijder om evenwicht te houden zodat ie niet omvalt denk ik..
De da zegt eigenlijk niet zo veel, we hebben wederom andere voeding (waaronder natvoer in 4 smaken) voor zijn nieren meegekregen
en miké zou volgens hem vooral weer meer moeten eten om aan te sterken.
Op onze vragen wat we voor hem kunnen doen, hoe het verder zal lopen/gaan, of hij snel dood gaat (is vooral mn moeder bang voor)
en hoe ver we moeten/kunnen gaan kregen we eigenlijk niet echt antwoord, behalve dat hij dus moet eten en katten met nierziekte
nog jaren meekunnen.
hij heeft nu pilletjes om de nieren te ondersteunen en dus ook natvoer.. alleen wil hij dit ook niet echt eten, hij lijkt er geen trek/interresse in te hebben.. gisteravond vertelde mn moeder ook dat hij probeerde op haar bed te springen maar dit hem niet lukte..
terwijl dit eigenlijk altijd 'verboden' voor hem is geweest maar hij er stiekem toch zo graag lag.. nu mag hij overigens eigenlijk alles
en proberen we hem zoveel mogelijk te verwennen.. (alles qua eten/drinken wel strikt aan niervoeding al jaren)
als ik miké op dit moment zie en van mn moeder af en toe hoor springen de tranen echt in mn ogen..
het is altijd een hele levendige kat geweest met zn woordje klaar, hij mauwde/praatte altijd terug naar je, vloog achter propjes aan
en noem maar op.. en nu

ik denk erover om zelf voor een 2nd opinion naar een andere da te gaan (ondanks dat mijn financiele situatie niet echt ruim is)
vooral om ook een andere deskundigere mening te horen en toch enigszins antwoord op de vragen kunnen krijgen wat we voor hem
kunnen doen en wanneer/of er een moment komt/is dat we afscheid moeten nemen van miké

ondanks dat de da waar we tot nu toe zijn geweest daar niet op in gaat/het niet echt aan de orde lijkt te vinden vraag ik me wel
af hoe lang dit zo door kan gaan en of het nog 'katwaardig' is..
nou heb ik iets over 'spoelen' gelezen en vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben?
en hebben bokkers misschien andere ideeen/ervaringen/suggesties..
ik weet dat miké niet beter zal worden en dat hij nooit meer gezond zal worden.. maar 9 is nog zo jong voor deze ziekte en
ik wil absoluut niet dat hij moet lijden of iets..
ik hoop dat t zo beetje duidelijk is en dat er iemand is die hier op kan reageren, typ dit met tranen in mn ogen
als ik er aan denk hoe slecht de kat er imo aan toe is..