Ram (konijn, gecastreerd!) gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Ram (konijn, gecastreerd!) gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:28

Toen ik gister thuis kwam kreeg ik de schrik van mijn leven: mijn allerliefste konijnenkereltje leefde niet meer... Vandaag sectie laten doen en daar is nog weinig uitkomen, hopelijk gaat pathologisch onderzoek een oorzaak aanwijzen.

Maar nu zit mijn voedster (hangoor, 3 jaar oud en 2.6 kilo) dus alleen en dat wil ik zo snel mogelijk oplossen. Ze heeft namelijk altijd samen gezeten met dit mannetje en ze waren echt onafscheidelijk. Gelukkig eet ze nog goed maar ze is wel wat depri en duidelijk niet in haar element, zo alleen.
Morgen ga ik naar knaag en ko, de knaagdierenopvang van de DB utrecht en omstreken. Ik heb echter al contact gehad en momenteel hebben ze erg weinig 'losse' rammen beschikbaar. De kans is dus best groot dat ik morgen met lege handen weer naar huis moet. Via internet nu druk aan het zoeken bij andere opvangadressen. Om de kansen nog groter te maken open ik dit topic, wie weet heeft een bokker wel een ram over die nog een ander plekje met maatje zoekt!

Ik ben op zoek naar een gecastreerde ram (anders duurt het nog een tijdje voor ik ze samen kan zetten, ik zoek echt snel gezelschap) van ongeveer hetzelfde formaat (als het maar geen dwerg of vlaamse reus is). Leeftijd is onbelangrijk, uiterlijk ook. Het wordt wel een binnenkonijn.
Karakter is veel belangrijker. De dame in kwestie is vrij dominant dus er moet geen sterk dominante man bij. Ik ben wel op zoek naar een actief dier aangezien ze zelf nogal lui is aangelegd maar zich makkelijk laat stimuleren door een actieve kerel. En madam is nogal snel te dik dus extra lichaamsbeweging heeft ze wel nodig. Hoe gekker en drukker, hoe beter! En uiteraard de belangrijkste eis: mevrouw moet hem zelf goedkeuren. Zij moet er tenslotte mee samenleven!

Wie weet heeft er iemand toevallig zo'n konijn over??

p.s. andere tips om haar vrolijk te houden zijn altijd welkom! Ze krijgt uiteraard al extra aandacht en heeft een knuffeltje gekregen waar ze al tegenaan ligt en veel wast.

p.p.s. als dit topic verkeerd staat, sorry! Dit leek me de meest correcte plaats.

benangelique

Re: Ram (konijn, gecastreerd!) gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:11

als je er een stukje rijden voor over hebt: www.opvangkonijnenberg.nl zij moet de opvang vanwege omstandigheden opheffen maar heeft nog heul wat leuke en knappe mannen zitten.

heel veel sterkte met het verlies van je kereltje.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:32

tnx, een stukje rijden is absoluut geen probleem, als ze er maar meerdere hebben zitten (ga niet voor 1 man, dus kleine kans op koppeling zo'n end rijden met een gestressde nijn achterin).
Link staat in mn favorieten en zal zeker 1 van de eerste adressen zijn die ik bezoek als het morgenochtend niks word!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:40

Ik heb momenteel 7 gec. rammen in de opvang zitten die allemaal gekoppeld kunnen worden. Allemaal jonge dieren waarvan wel een aantal hun mannetje staan.
Echter kan pas vanaf dit weekend zaterdagavond of zondag, rest van de week ben ik niet thuis.
Dus mocht je niet kunnen slagen ben je welkom in mijn opvangetje.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:22

hoe is het nu zwerte? heb je een lief en passend mannetje kunnen vinden?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 14:51

Ik hoop het wel!
De opvang in Harmelen had heeeeeel veel mannen zitten en dat is heel dichtbij. Dus daar een paar uitgezocht en haar samen gezet. De eerste boeide haar niet, ze negeerde hem zelfs volledig! Heel bizar. De 2e ging de direct heen, die vond ze errug interessant! Die is dus ook meegegaan. Op dit moment huppelt hij vrolijk rond, voelt zich al lekker thuis! Wonderbaarlijk snel! Zij ligt wat meer in hoekjes, ze vind hem nog een beetje eng. Maar zo ging het vorige keer ook, ze trekt vanzelf wel bij. Hij laat haar ook mooi met rust als ze dat aangeeft. Erg lief mannetje dus! Dus hard duimen dat de koppeling lukt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:35

wauw, dat klinkt als een geslaagde koppeling. fijn hoor en binnenkort foto's!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 15:52

Ik begin nu ook te geloven dat het geslaagd is! Hij rent wel steeds achter haar aan als ze langs komt maar laat dr wel gaan als ze dat wil. Zonet hebben ze 1 minuutje allebei op de grond gelegen, een metertje uit mekaar :D Het was even knokken aan het begin (zoals normaal is) maar dat is al niet eens meer het geval. Ze rent gewoon keihard voor hem weg, hij geeft haar die kans gelukkig. Toch blijft zoiets interessant om te zien, hoe ze hun reacties op elkaar aanpassen! er is ook al gesnuffeld zonder ruzie!
Dit is de betreffende heer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJANFYAK-D.jpg

Samen met deze dame:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYULJWBH-D.jpg

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:32

dat is een mooi stel zo samen! klinkt goed hoor allemaal. fijn!