Vraagje over hamstervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Vraagje over hamstervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:25

Mijn hamster heeft inmiddels de respectabele leeftijd van 3 jaar bereikt. Maar ouderdom komt met gebreken, zo ook bij Rosa. Behalve dat hij een kale kont heeft, gaat het eten inmiddels ook al minder. Nu ben ik bij de dierenwinkel geweest om te vragen of ze toevallig ook seniorenvoer voor hamsters hebben, dat hebben ze niet.
Omdat ik bang ben dat ze zo toch te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, hier mijn vraag:
Bestaat er wel zoiets als seniorenvoer voor hamster? Of is er een soort vervangent voer wat ik wel kan geven?
Of kan ik beter nu verse groentes gaan geven of iets dergelijks om er voor te zorgen dat ze toch alles binnen krijgt?

Juangi

Re: Vraagje over hamstervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:27

IK heb het nog nooit zien liggen. Ik geef ze meestal net even wat meer lekkers, dus meer groente en fruit. Of een beetje caviavoer, die is iets vitaminerijker dus dat gaat ook goed.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:30

En wat voor soort groenten en fruit mogen ze hebben?

Caviavoer gaat volgens mij net zo min lukken als de hamstervoer op het moment, het is gewoon te hard.... Maar dat ik natuurlijk eventueel wel weken?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:43

Verse groenten geven kan nooit kwaad toch, dat vinden de meeste hamster nog erg lekker ook. :+
Wat je ook zou kunnen doen is een flesje extra vitaminen halen als je bang bent dat je hamster te kort komt... En tja, hamsters worden nou eenmaal niet veel ouder dan 3 meestal...

(ik heb zo'n langharige gehad die 3.5 is geworden, ze was op het laatst helemaal grijs (had haar haar nog wel) en ze deed eigenlijk niks meer, alleen nog wat rond waggelen en eten/drinken...)

edit: wortels zijn populair bij mijn hamster, verder zou je op internet kunnen kijken wat ze allemaal mogen hebben, volgens mij eigenlijk bijna alles wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:47

Even offtopic: Maar wat een mooie leeftijd al! Lees bijna overal dat ze vaak niet ouder dan 1,5 of 2 jaar worden. De mijne is nu iets ouder dan 1 jaar, ben blij te lezen dat ze ook ouder kunnen worden! ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:00

Ik dacht ook altijd dat ze maar 2 jaar werden, was al blij toen ze 2 voorbij was, kon die kooi bijna weg! Maar nee hoor, ook de 3 heeft ie inmiddels al gehaald... Blijkt dat toch best normaal te zijn :+ Niet dat ik er slechter voor zorg omdat ik die kooi weg wil, anders open ik uiteraard geen topic om haar langer in leven te willen houden :)

Maar ik ga hem zo wat brocolli geven, kijken of ie dat lust...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:03

Babyvoeding werkt ook prima. Fruithapjes of complete avondmaaltijden. Het hapt makkelijk weg en ze krijgen toch voldoende binnen. Hou er wel rekening mee dat er altijd wat te knagen moet zijn met het oog op de tandjes.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 13:15

Ik wil even melden dat het weken van het voer goed geholpen heeft, ook krijgt ze nu zo nu en dan wat groente er bij. Hij eet weer goed en word actiever! Op naar de 4 jaar dus :P