Kat heeft ergens gepiest, maar waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Kat heeft ergens gepiest, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:48

Ik word er echt helemaal gek van, maar ons ouwetje Elmo (zo seniel als wat) heeft ergens geplast.....dat komt vaker voor maar ik weet een aantal van zijn plekken. Hij plast bijvoorbeeld OP de kattenbak, nee er niet in maar bovenop de deksel zodat het erlangs loopt, hij plast bovenop de caviakooi (ik hoop dan altijd maar dat de cavia's snel genoeg wegduiken) en hij plast ook op ons toilet (dat geklater in de pot is geweldig!!) maar.....nu heeft hij ergens geplast en ik kan toch maar niet vinden waar. Maar die lucht blijf ik ruiken.

Ik heb de keuken inmiddels al acht keer gedweild, heb alles van zijn plek getrokken en overal met mijn neus boven gehangen, het is de deurmat niet maar wel ergens in de hoek van de deur en de keuken. Het is overigens niet mijn echte keuken maar een extra keuken dus ik gebruik deze ruimte gelukkig niet om eten etc. in klaar te maken, laat dat duidelijk zijn. Ik heb zelfs zaterdag alle tegels en kastjes afgesopt maar ik blijf die lucht ruiken.

Even los van of ik ooit die plek vind, maar heeft iemand een tip om die lucht te neutraliseren? Heb de mat al ingespoten met textielverfrisser, helpt even en spuit echt spuitbussen met dat spul om luchtjes te neutraliseren leeg, maar het helpt niet!!!!

Dat Elmootje ergens plast, interesseert me niet, hij is hoogbejaard en ach soms is ie gewoon de weg even kwijt....ik wil alleen die lucht héél graag kwijt!

chocobroodje

Re: Kat heeft ergens gepiest, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:52

Die van mij als ze boos is plast graag op de vuile was (heel fijn) misschien zoiets? Ik heb ambipuur 3weg in de woonkamer dat maskeert de rooklucht ook, dus kattenpies ook wel denk. Vervelend zoiets, maar boven op de kattebak? Dat is wel heel raar! Mijne deelt wel samen met konijn een plasbak (voor als konijn losloopt) haar gewone bak staat beneden en dan is ze gewoon te lui........... misschien een 2de bak erbij nemen? zonder kap?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:59

Azijn !

Azijn haalt de ammoniaklucht weg :j

Heb je nog een andere kat of hond,die kunnen vaak dergelijke pisplekjes wel vinden :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:01

Ik heb drie kattenbakken staan, één hele grote voor Mozes, want die past niet in een gewone, en twee gewone. Daarnaast gaan allevier de katten veel naar buiten. Eentje doet niets meer binnen trouwens.

Nogmaals t maakt me echt niet uit dat Elmo soms de weg kwijt is en een ander plekje pakt hoor, ik ruim dat op en ben allang blij dat ie dus vrij simpele plekken uitkiest.....

Maar die lucht!!!!! En als ik zijn normale plas opruim heb ik dus nooit last van dat de lucht blijft hangen, ik weet nu ook niet zo goed waar ik dan die azijn op moet doen? Of zou het helpen als ik gewoon een kom met azijn neerzet??

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:02

Ik heb momenteel hetzelfde probleem, mijn kat heeft ergens boven op de gang gezeken en ik kan niet vinden waar precies... Heb al gedweild met de hand, met mijn knieën op de grond om elk hoekje te hebben maar het mocht niet baten :+

Het goede nieuws is dat ik wel een middeltje heb om de geur te neutraliseren ALS ik eindelijk vind waar het (inmiddels ongetwijfeld opgedroogde en dus onvindbare) plasje ligt: UF2000. Is biologisch afbreekbaar en het werkt echt, ik heb het zelfs op mijn stoffen bank gebruikt en je ruikt niets meer :) Als dit is wat je bedoelde met spuitbus om geurtjes te neutraliseren dan heb ik overigens niks gezegd :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:05

Nee die kende ik dus nog niet, maar werkt dit dan ook als je de plek niet gevonden hebt?? Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt, meestal vind je toch wel iets.....

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:08

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:25

Humor!!! Ik heb m ook gelijk besteld net als een bus van dat spul! Ben zeer benieuwd...

*ziet zichzelf op de knietjes de hele vloer, daarna wand, daarna kastjes etc. afzoeken met een lampje......*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:04

die lamp is een gewone blacklight lamp, werkt goed hoor, ik heb er ook eentje en de Ecodor doet ook goed zn werk.
En inderdaad op je knietjes met lamp (licht uit uiteraard :+ ) over de vloer en zoeken maar!