Kat met overal korstjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Kat met overal korstjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 22:12

Wij hebben twee katten, nou ja, eentje is veel rondom en in huis en die andere die zien we eigenlijk bijna nooit, die is altijd buiten en komt zo af en toe s nachts eens langs om wat te eten ofzo.

Soms is hij wel in een aandacht bui en dan komt hij dus zo uit het niets op schoot liggen. Vandaag voelde we dat hij over heel zijn lijf allemaal korstjes had, en onder zijn staart een soort van schaafwond / exeem plek. Hij heeft net mijn vriend en mij tot bloedens toe gekrapt toen ik wat calendula op de ergste plekken wilde smeren. Dus ik denk dat hij er echt veel pijn aan heeft. Hij lijkt geen jeuk te hebben.

We hebben hem nu binnen opgesloten en morgen ochtend word als eerste de DA gebeld. Ik kon alleen op internet niet zo heel veel vinden wat het kan zijn, buiten een voedsel of vlooien alergie.

iemand misschien alvast een idee wat het misschien zou kunnen zijn?

geerke

Re: Kat met overal korstjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:16

ik denk toch een vlooien allergie....

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:18

Wij hebben ook een kat die in het voorjaar/zomer extreem veel korstjes krijgt. We hebben eerst een aantal dingen geprobeerd maar dat werkte nooit echt goed. Nu heeft ze net vorige week bij de DA een injectie gehad, en het gaat echt een heel stuk beter. Ik weet niet precies wat ze ingespoten heeft gekregen, maar het was iedergeval iets tegen erge allergiën. Nu moet ze elk half jaar zo'n injectie en dan blijft het hopelijk goed gaan. :)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:21

ja hier ook 1
is meestal een vlooienallergie en hoe goed je ze ook ontvlooit
1 beet is al genoeg
die van mij heeft twee maanden geleden een injectie gehad en die hielp heel goed
hij zit nu weer onder de korstjes dus ik ga van de week gelijk een afspraak maken bij de DA

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:22

gijs schreef:
ja hier ook 1
is meestal een vlooienallergie en hoe goed je ze ook ontvlooit
1 beet is al genoeg
die van mij heeft twee maanden geleden een injectie gehad en die hielp heel goed
hij zit nu weer onder de korstjes dus ik ga van de week gelijk een afspraak maken bij de DA

Toch is het niet altijd vlooienallergie. Het kan ook in bijvoorbeeld de planten zitten. Een kat met een gevoelige huid is genoeg. Bij die van mij is het iedergeval geen vlooien allergie. Wij hebben al jaren geen vlooien meer gehad, en het is echt seizoensgebonden. Daarbij hebben wij meer katten en die zouden als het vlooien waren toch ook jeuk moeten hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:23

waarschijnlijk een injectie met prednison....dat zorgt dat de ergste allergische reactie weg gaat...

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:24

ik heb ook zo`n kat en de DA zegt vlooienallergie je kan als ze er erg last van heeft een prikje tegen de jeuk halen of iedere maand een goede vlooiendruppel halen (geen goedkope want dat werkt niet... ze heeft er niet altijd last van maar soms zit ze ineens helmaal onder dat kan al zijn als ze 1 x wordt gebeten want vlooien springen veel ik heb nu een vlooienbandje om en dat gaat nu ook erg goed!!! probeer ook eens na wat ze eet!!!die van mij krijgt nu droogvoer van een beter merk(eigen merk perfect van hoogvliet) gaat ook prima...sterkte ik weet dat6 ik er noooooit meer afkom ik hoop dat `t bij jou beter wordt...groetjes sandra

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:27

nee er vanaf komen ze helaas nooit meer
ik heb vlooienspul van de DA
van die pipetjes

eten heb ik ook allemaal al geprobeerd maar zag geen verbetering
dus waarschijnlijk echt een vlooienallergie
het is in de winter ook minder, dat is ok al een teken
dan zijn er gewoon minder vlooien
maar nu met dat warme weer is het echt balen

hij vind het heerlijk als ik er overheen krabbel met mijn lange nagels
blijft hij helemaal voor staan
maar moet wel voorzichtig doen dat ik het niet openkrab

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 08:17

Ik heb zojuist om 8:00 uur de DA al gebeld, was perongeluk te vroeg en kreeg iemand van de nachtdienst aan de telefoon :) ze gaan pas om half 9 open, dus zo nog maar eens bellen.

Onze kat zijn vacht ziet er verder gezond uit, je ziet die korstjes niet maar voelt ze wel. De kat is al 5 en heeft in het verleden wel eens een vlooitje opgelopen en toen eigenlijk verder nooit last gehad. Altijd behandeld met van die druppeltjes uit pipetje. Dit jaar hebben we voor het gemak de katten een bandje en nu dus dit.... bandje heeft hij immidels al niet meer aan.