een hond?!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

myquitte

een hond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:16

Dit is gewoon ter orientatie.
Mijn vriend en ik willen wel heel graag een hond. Een duitse herder is de voorkeur. ik werk part-time, 3 dagen in de week, en mijn vriend gewoon full-time. We hebben een behoorlijk grote tuin, met gras enz.
We hebben twee katten die altijd binnen zijn ( dit om zeer reele redenen)
Nu willen we ons eerst gaan orienteren, of het mogelijk is om een hond te houden.

Hij zou de gehele dag in de tuin kunnen rondlopen en in de schuur kunnen schuilen/slapen. Hij kan dan de hele tijd wel lopen en zit niet steeds binnen. Dat zou 3 dagen in de week zijn.
Savonds zou hij mee naar stal gaan en lekker met m wandelen. smorgens wel even wat korter wandelen, maar wel genoeg.

We werken allebei in de bouw, vandaar dat we smorgens niet zo lang kunnen wandelen aangezien we allebei vroeg beginnen....
De rest van de week, 4 dagen totaal, ben ik er de gehele dag voor m en kan hij mee naar stal enz.

Savonds zijn we er ook alle dagen.
t gaat dus puur om overdag tijdens t werk.

een aantal vragen:

Zijn er nog meerdere mensen die ook overdag werken waar de hond overdag alleen is?!?!

Is het reeel om een hond te houden in onze situatie?!

Kunnen jullie wat vertellen over hoe dat bij jullie gaat met de hond?!?!

alvast bedankt. ik hoop hiermee wat verder te komen.

tamara16

Re: een hond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:19

mijn vriend en ik werken ook beide, ik werk 3 volledige dagen in de week, en ben dan 2 dagen en het weekend vrij.
mijn vriend is taxi chaffeur en werkt fulltime,hij heeft dan verschillende diensten.
en ook wij hebben een hondje, als we beide de hele dag moeten werken dan heb ik het geluk dat me ouders haar uit kunnen laten.
ik zou het in jullie situatie wel doen, hij heeft immers de gehele dag een tuin tot zijn beschikking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:28

Jou situatie is prima hoor, ik zit in een soortgelijke.
Heb wel voor een pup gekozen weet niet wat jij in je hoofd heb zitten?
Als je een pup neemt besef wel dat de eerste weken belangrijk zijn voor zijn ontwikkeling (inpretingsfase) voor de rest van zijn leven (gedrag) als je hierin et kort schiet kan je ernstige problemen krijgen, dus beteken dit dat een paar weken vrij nemen ideaal zou zijn!

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:04

hoeveel uur werk je dan in die drie dagen??

misschien mogelijk als je lange dagen maakt om hem mee te geven aan een hondenuitlaatservice, niet omdat hij binnen zit, maar voor het sociale contact.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:07

Dat kan prima hoor!
Klinkt alsof hij genoeg beweging en aandacht krijgt!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:09

ik vind dit gewoon een goede omgeving, aan sociaal contact komt hij naar mijn weten ook niet te kort, omdat hij mee gaat naar stal ed
ik denk dat je makkelijk een hond zou kunnen nemen, ik ken zat mensen die in zo'n soort situatie ook een hond of meerdere hebben.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:18

Zoals je het vertelt klinkt het als een prima omgeving :D Ik denk wel dat het kan hoor.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:24

Ik denk ook dat het kan :j Zou dan wel op de dagen dat je 'weg' bent hem voor dat je naar je werk gaat hem toch wel even uit laten of even flink met hem spelen een half uur zodat hij in ieder geval moe is en een aanleiding heeft om lekker te gaan slapen :)
(Ik weet natuurlijk niet hoe groot de tuin is)

En idd van hoe laat tot hoe laat werk je? is dat echt van 7 tot 9 dan zal ik er toch nog eens over denken maar is van het 9 tot 5 dan scheelt dat toch wel flink

Ook zal ik als ik jullie was eerder kijken naar leuke herderkruisingen, deze zijn vaak kwa gezondheid wat makkelijker (hoeft niet per se maar daar staan kruisingen om bekend) maar hebben wel het fijne karakter en vaak ook de uitstraling die je mooi vind in een duitse herder!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:02

Moet prima lukken hoor. Ikzelf pas dus op de honden die overdag alleen zitten als het baasje weg is. Hele dag alleen is natuurlijk niet heel leuk voor zo'n beestje, ff een uurtje aandacht tussendoor kan al veel verschil maken. En wie weet, wil het buurmeisje wel een balletje gooien ofzo, hoeft het niet eens wat extra's te kosten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:14

qua uren en aandacht zou het makkelijk kunnen.

ik denk dan alleen even aan een situatie hier, waar de buren dus ook de hond overdag in de tuin hebben en waar wij als buren helemaal geschift van worden :+

hij blaft namelijk de hele dag :+

houd er dus rekening mee dat dit kan gebeuren! neem een hond die het gewend is even alleen te zijn, of leer je jonge hond gelijk dat alleen zijn heel normaal is, en dat dit niet gepaard hoeft te gaan met blaffen.

het scheelt veel ergenis en buren gezeik als je het gelijk goed aanpakt :o

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 17:57

Zou best kunnen qua omgeving. Als je een pup koopt het 1e jaar zeker niet; die kan je echt niet de hele middag alleen thuis laten zitten. Een pup moet nog vanalles geleerd worden en dat kost tijd. Hij heeft contact nodig met andere honden en mensen.

Zou je een hond kopen van zo'n 2 jaar oud, dan zou het wel kunnen. Als ie maar niet echt zo'n 10 uur alleen zit; dan zou ik een hondenuitlaatservice inschakelen of iemand anders die hem 's middags uitlaat en aandacht geeft. Wij (gezin van 4) hebben ook een herder (dan wel een Hollandse, maar dat kan je wel qua gedrag met een Duitse herder vergelijken) zit max. 6 uur per dag alleen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:27

en.. zijn jullie er al uit? :D

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:03

Ik denk dat het opzich wel zou kunnen.
Mijn moeder werkt 4 dagen per week van 9 tot half 4 en mijn broer en ik zitten nog op school.
Op die 4 dagen dat wij er 's middags dus allemaal niet zijn, laat mijn opa of een kennis uit onze straat de hond uit.
Voor de rest doet mijn moeder het altijd in de ochtend voordat ze naar haar werk gaat, ik doe het 's middags rond 4 uur na school, en mijn broer 's avonds rond 7 uur.
Dat is allemaal makkelijk te doen :)