Grote kater zorgt voor problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Grote kater zorgt voor problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 10:03

We wonen hier sinds november 2008, een prachtige omgeving ook voor mijn katten, ik heb er 3
een zwarte, chibi
een witte kater zoë
en een cypertje destiny
alle 3 de beestjes zijn geholpen.

Nu loopt er hier een rode dikke zwerfkater rond, heeft geen thuis, we vermoeden dat hij van de vorige bewoners is(achtergelaten). Hij is niet geholpen want hij probeert nog steeds mijn poezen te dekken maar dat is niet het grootste probleem, hij denkt dat dit zijn territorium is en maakt mijn katten het leven zuur, we zijn al met mn witte kater naar de DA geweest vanwege een ontsteking na het knokken, en mn cypertje heeft een grote kale plek op haar rug, ik heb hem al 2 x van mijn zwarte kat weggejaagd (hij is enorm, en zij was heel klein dacht echt heel even dat hij haar serieus af wilde maken :wow: )
Deze kater is dus non stop buiten, de overbuurvrouw uit de flat geeft hem eten drinken doet hij uit onze vijver, en vissen hengelen ook. mn poezen doen zelf niets, ik heb het al tientallen keren zien gebeuren, poezen liggen lekker te zonnen, kater komt eraan en maakt een soort zang geluid (kater geluid) vervolgens valt hij ze aan en wil niet weg van ze, ik heb net de tuinslag op hem moeten zetten omdat destiny doodsbang bovenop een speeltoestel zat te wachten wanneer dit mormel zou vertrekken.

We zijn nu ten einde raad en ik vraag me af wat we hier aan kunnen doen, denk niet dat de DB hem op haalt omdat hij wel gewoon eten krijgt van iemand. Ik wil hem zo graag weghebben...

nog iets: hij heeft al een keer in de woonkamer gestaan, de vorige bewoners hadden een rode kater die was weggelopen, daarom vermoeden we dus dat dit de kater is van hen.

Pikeur

Re: Grote kater zorgt voor problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:06

Heb je geen telefoonnummer van de vorige bewoners? misschien willen ze hem wel ophalen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:07

Dierenambulance bellen en zeggen dat er een kat rondloopt die de boel terroriseerd.

En je eigen katten op eigen terrein houden, voorkomt een hoop wonden en ziektes!

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:07

toch de db bellen en het verhaal voorleggen aan ze. het is toch een zwerver ondanks dat ie van een buurtbewoner eten krijgt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 10:11

Pikeur schreef:
Heb je geen telefoonnummer van de vorige bewoners? misschien willen ze hem wel ophalen..

hebben we niet :n maar ik denk sowieso niet dat je zomaar een kat achterlaat...

crossmonster schreef:
Dierenambulance bellen en zeggen dat er een kat rondloopt die de boel terroriseerd.

En je eigen katten op eigen terrein houden, voorkomt een hoop wonden en ziektes!

we doen onze best, ze liggen nu vrijwel altijd in de tuin, maar als ze het poortje uitgaan (zo'n 2 meter verder) is er een kinder creche, en daar liggen ze soms te zonnen, maar waar ze ook zijn, hij pakt ze toch wel, ook dus in onze eigen tuin! ik merk ook dat ze steeds meer op het dakterras gaan liggen, want om daar bij te komen moet hij eerst bij ons de trap op in huis, zover is hij gelukkig nog net niet.

dan ga ik morgen even bellen, ik vermoed dat ik hem dan zal moeten vangen... hoe ingodsnaam?

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:16

ze kunnen ook vangkooien neer zetten hoef je hem zelf niet te vangen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 10:19

dan ga ik duimen dat de DB er wat aan gaat doen *doet duimen*

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:51

Als de DB niks doet je tuin zo afzetten dat hij er niet meer in kan en jou katten er niet meer uit dan kunnen ze elkaar niet meer tegenkomen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 11:20

zonnebloem18 schreef:
Als de DB niks doet je tuin zo afzetten dat hij er niet meer in kan en jou katten er niet meer uit dan kunnen ze elkaar niet meer tegenkomen.

zo werkt het helaas niet, onze tuin is helemaal beschut, een heel hek, met alleen een kattenluikje erin, dat kunnen we dicht maken, maar aan onze linkerkant zitten alleen bosjes tot de knie, en dan de tuin van de buren, dan weer bosjes, dan weer de tuin van de buren, en dit nog een paar keer, dan zouden de buren helemaal aan het eind van de straat ook helemaal dicht moeten bouwen. kortom, hij komt dus vaker door de tuintjes heen, wij hebben dat allemaal open, alleen de straatkant is dicht, en me stiefvader wilt geen hek tussen de buren en ons :n

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:25

Je hebt in de boerenbond 'kattenschrik', een soort poeder dat sterk ruikt (denk ik) dat katten zou moeten weghouden.

Ik weet alleen niet hoe efffectief het is. Je zou het dan op de grenzen van je tuin kunnen strooien.

Wij hebben soms ook last van een buurkat die zijn territorium wil uitbreiden, maar onze twee honden helpen ze altijd gauw van dat idee af ;) (naar onze eigen katten doen ze niets).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 12:17

ik heb ook een hond, maar die kwispelt bij alles _O- die wil het liefst dat alles knuffelt :)) ik ga morgen sowieso even bellen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:26

xDramaQueen schreef:
dan ga ik morgen even bellen, ik vermoed dat ik hem dan zal moeten vangen... hoe ingodsnaam?

Het lijkt me nogal een brutaal beest, ik bedoel, als je een tuinslang nodig hebt om 'm weg te krijgen := Kun je 'm niet gewoon naar je toe lokken? Als hij van de vorige bewoners is geweest zal hij aan mensen gewend zijn, en aangezien hij in de veronderstelling verkeert dat jij in zijn territorium woont zal hij neem ik aan zonder vrees naar je toekomen? Eventueel wat eten gebruiken om 'm naar je toe te krijgen, en dan wanneer hij binnen handbereik is aaien en rustig in z'n nekvel grijpen. En roepen naar degene die binnen klaarstaat met een kooitje.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:59

Solleke_Noah schreef:
Je hebt in de boerenbond 'kattenschrik', een soort poeder dat sterk ruikt (denk ik) dat katten zou moeten weghouden.

Ik weet alleen niet hoe efffectief het is. Je zou het dan op de grenzen van je tuin kunnen strooien.

Wij hebben soms ook last van een buurkat die zijn territorium wil uitbreiden, maar onze twee honden helpen ze altijd gauw van dat idee af ;) (naar onze eigen katten doen ze niets).

Lekker handig als de TS zelf ook katten heeft ;)

Hopen dat de DB inderdaad actie gaat ondernemen, dit is niet fijn :n

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 14:12

hestejente schreef:
xDramaQueen schreef:

Het lijkt me nogal een brutaal beest, ik bedoel, als je een tuinslang nodig hebt om 'm weg te krijgen := Kun je 'm niet gewoon naar je toe lokken? Als hij van de vorige bewoners is geweest zal hij aan mensen gewend zijn, en aangezien hij in de veronderstelling verkeert dat jij in zijn territorium woont zal hij neem ik aan zonder vrees naar je toekomen? Eventueel wat eten gebruiken om 'm naar je toe te krijgen, en dan wanneer hij binnen handbereik is aaien en rustig in z'n nekvel grijpen. En roepen naar degene die binnen klaarstaat met een kooitje.

hij is ontzettend brutaal, want ik kwam een keer met een glas water en hij bleef gewoon mn haarbalbeest aanvallen, maar hij was net in onze tuin en me stiefvader heeft hem vol geraakt met een volle emmer *\o/*
hij komt niet op vreemde af :n heb me zusje weleens geprobeerd maar tervergeefs, maar dan zet ik kattenvoer in de schuur en vang ik hem daar wel, hij is vast blij met een vers bakje eten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:13

En eten in een kooitje doen en kooitje gauw dichtdoen wanneer hij erin zit?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 14:15

denk dat hij daar idd op af komt, maar eerst de DB bellen :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:19

Lijkt mij ook de goede volgorde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:49

xDramaQueen schreef:
denk dat hij daar idd op af komt, maar eerst de DB bellen :j

Precies, als die niets doen zou ik hem vangen en wegbrengen naar het asiel.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:01

Pikeur schreef:

Via de makelaar misschien?
Wie weet zijn die mensen wel heel blij als ze nieuws van hun kat krijgen....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 17:28

jodi schreef:
Pikeur schreef:

Via de makelaar misschien?
Wie weet zijn die mensen wel heel blij als ze nieuws van hun kat krijgen....

ze hebben hier 3 jaar gewoond, hij is hier al vanaf begins af aan, lijkt me dus stug dat ze hem niet opgemerkt hebben want hij is nooit ver uit de buurt geweest, maar omdat hij altijd buiten leeft denk ik dat ze hem hier hebben gelaten.
ik ga geen moeite doen voor dat rotbeest, nu terroriseerd hij hier de hele tent en ik wil hem dus weghebben.