ik heb vanavond 3 kittens gevonden, ze zijn van onze boerderijpoes. Ik heb het een paar uur in de gaten gehouden, maar onze poes doet werkelijk niets met de kittens! Ze loopt gewoon op het erf rond terwijl de kittens continue krijsen. Ik ben er netjes afgebleven en haar proberen te lokken met voedsel (ze is niet tam genoeg om te pakken, ze zat bij de koop van de boerderij in

Maar nu het kouder word heb ik toch besloten om ze te pakken. Ze liggen nu binnen in een grote teil op een dikke badhandoek met een warme kruik er onder. Ik vond ze aan de koude kant. Eerst wilde ik ze laten liggen omdat ik dacht dat ze toch ouder dan één of twee dagen zijn en dus de moeder er toch iets mee zou doen.
Ik heb weinig verstand van katten, dus kan niet inschatten hoe oud ze zijn. Maar ze hebben dus al wel de oogjes open en kruipen toch wat rond. Want toen ik ze ging halen lagen ze zeker 3 meter verderop! Eén ziet er slecht uit en heeft een oogje dat dicht zit.
Morgen bel ik gelijk de dierenarts. Ik kan nu niet meer rijden, want ben alleen thuis en mijn dochtertje slaapt. Ik heb ze wat water laten drinken van een lepeltje. Ging moeilijk, maar heb geen pipetje o.i.d. Ik ben nu wat kattenbrokken aan het weken in warm water. Ik denk dat ik dit maar prak en misschien een lepeltje melkpoeder (opvolgmelk) van mijn dochter er bij doe? En dan zo op een lepeltje proberen te geven.
Heeft iemand een idee hoe oud ze ongeveer zouden zijn? Hebben pasgeborenen de ogen al open (ik dacht namelijk van niet)? En iemand misschien even huis-tuin-keukentips om ze goed de nacht door te laten komen en eventueel wat op te peppen tot ik morgen naar de dierenarts kan?
Groetjes!