Hond met behoorlijke wond uit pension gekomen, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Hond met behoorlijke wond uit pension gekomen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 15:15

Hoi Bokkers!

Gisteren kwam ik terug van een verlate vakantie in Frankrijk.
Voor de poezen had ik thuis oppas geregeld en Cadíz ging een weekje uit logeren naar de mensen waar ik hem ook vandaan heb.
Zij bemiddelen voor Spaanse zwerfhonden en hebben daarnaast een hondenschool en pension.
Het viel me op dat hij tijdens het begroeten niet zo enthousiast was als dat ik had verwacht maar volgens de pensionhoudster was hij moe van het spelen met een aantal jonge honden die daar zaten.
Hij was niet suf oid maar besprong me ook niet ;)
In de auto niks aan de hand en bij thuiskomst viel het me op dat hij zich op zijn flank aan het likken was; na nader onderzoek van mij begon hij te piepen en op een gegeven moment zat ik met mijn hand IN zijn buik. :oo

Gelijk mijn vader erbij geroepen die hem kon vasthouden en zelf de boel onderzocht.
Hij bleek een wond van 5 cm breed en minimaal 3 cm diep te hebben op het overgangstukje buik naar flank.
Uiteraard gelijk wéér in de auto naar de DA en daar is hij ter plekke gehecht en heeft een AB kuur gekregen in spuit en pil vorm.

Vannacht zijn we redelijk goed doorgekomen; hij heeft geen koorts gekregen gelukkig en heeft aardig geslapen.
De DA rekening bedroeg zo'n 60 euro en ik vroeg me af of ik dit op het pension kan verhalen?
Op hun website staat niks over eigen risico.
Volgens de DA was de wond in de afgelopen 24 uur ontstaan en hij dacht niet aan een bijtwond.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Manon

Air

Re: Hond met behoorlijke wond uit pension gekomen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:19

Het leed wat een pension heet....
Overbuurhond is ook teruggekomen van het pension, gegrepen door een andere hond in het pension, pensioneigenaar had de DA gebeld zei hij maar die zei dat het niet nodig was geweest om langs te komen. Toen ze thuis waren zijn ze direct DA's bij langs gegaan, uiteindelijk bij 1 terechtgekomen die direct heeft geopereerd, hond had een kapot oor, bloedarmoede en bloedvergiftiging..

Maar helaas, je kan niks verhalen op het pension :n Het is voor eigen risico. :\

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:20

Ik zou ze eerst op de hoogte brengen, zodat zij er iig vanaf weten, wie weet kun je het gewoon onderling oplossen ;)

hoop dat het met je hond snel beter gaat :(:)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:20

Wat dacht je van het pension even te bellen? Misschien hebben zij er een verklaring voor of zijn ze bereid om het geld op tafel te leggen.
Lijkt mij toch logisch dat je eerst even de oorzaak gaat zoeken voor je je gaat drukmaken over aansprakelijkheid. Voor hetzelfde geld heeft je hond zichzelf opengelikt uit stress.
Dus.. geef even een belletje naar het pension, wie weet is het al opgelost voor je ophangt

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:23

Dat was ook mijn idee, het pension opbellen en het uitleggen wat er aan de hand is. Als het idd door een andere hond komt moeten zij het ook weten om er rekening mee te houden bij wie de eventuele hond gezet wordt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 15:24

reininglover schreef:
Wat dacht je van het pension even te bellen? Misschien hebben zij er een verklaring voor of zijn ze bereid om het geld op tafel te leggen.
Lijkt mij toch logisch dat je eerst even de oorzaak gaat zoeken voor je je gaat drukmaken over aansprakelijkheid. Voor hetzelfde geld heeft je hond zichzelf opengelikt uit stress.
Dus.. geef even een belletje naar het pension, wie weet is het al opgelost voor je ophangt

Ik ga ze zo bellen; dat is er door alle vakantiedrukte en stress nog niet van gekomen.
Ik schrok me gisteren letterlijk dood.
Geloof me, als je de wond gezien had dan is openlikken uit stress geen optie meer :n
Het is een behoorlijk diepe en grote scheurwond.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:27

Honden kunnen echt vieze wonden maken van het likken, maar als het echt een scheurwond lijkt dan moet hij ergens zijn blijven haken ofzo,
Ik hoop dat het pension licht in de duisternis brengt :P en stel ze dan ook op de hoogte dat het precies een scheur is, misschien is het wel iets in zijn hok en dan kunnen ze wonden bij een andere hond voorkomen :)

Veel succes!

Hoe is het met je hond nou?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:34

Ik zou inderdaad ook eerst eens bellen of ze ervan wisten en of ze een idee hebben wat er gebeurt kan zijn. Kun je altijd even overleggen of ze dit met je willen oplossen. Maar wel schrikken zeg, zo wil je je hond echt niet terug krijgen..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 15:59

Nou ik heb inmiddels gebeld.
Misschien wel even handig om te vertellen is dat het geen conventioneel hondenpension is.
De gasthonden(max 6) verblijven overdag samen met hun eigen honden in huis en op de speelwei; ook gaan ze iedere dag met een busje naar een natuurgebied om lekker te kunnen ravotten.
Na het eten komen de gasthonden in een apart verblijf met uitloop voor de nacht.
De pensionhoudster schrok erg en gaat onmiddelijk het nachtverblijf en de speelwei inspecteren.
Ze dekken geen kosten; dit is voor eigen risico.
Ze voelde zich erg schuldig en vervelend met de situatie; gaf ook aan dat hij enorm gespeeld had met een aantal andere jonge honden maar dat ze hem tijdens het uitlaten niet had horen piepen van pijn.
Zelf denkt ze dat hij in de speelwei met hoge snelheid ergens achter is blijven haken en tijdens zijn spel niks gevoelt heeft.
Dit lijkt mij ook een aannemelijke verklaring.

Met Cadíz zelf gaat het naar omstandigheden goed; ik heb zijn zwemvest tegen het likken/bijten nog niet nodig gehad gelukkig.
Gisteravond leek het erop dat hij allergisch was voor de spuit AB maar om half 12 had hij nog steeds geen koorts gelukkig.
Hij eet goed, plast/poept goed en wil ook best wandelen.

Pffff, we wachten rustig af tot de hechtingen er over 8 dagen uit mogen maar jongens,jongens wat een schrik!
Wat dat betreft is het net mijn kind hihi :D

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:40

Jammer dat ze de kosten niet dekken, ik had voor jou een beetje gehoopt op 50/50. Wel goed dat zij gelijk de boel na gaan kijken, alleen voor jouw hond te laat. Beterschap met je kind ( want dat zijn zij dan allemaal van ons hoor!)