Gisteren kwam ik terug van een verlate vakantie in Frankrijk.
Voor de poezen had ik thuis oppas geregeld en Cadíz ging een weekje uit logeren naar de mensen waar ik hem ook vandaan heb.
Zij bemiddelen voor Spaanse zwerfhonden en hebben daarnaast een hondenschool en pension.
Het viel me op dat hij tijdens het begroeten niet zo enthousiast was als dat ik had verwacht maar volgens de pensionhoudster was hij moe van het spelen met een aantal jonge honden die daar zaten.
Hij was niet suf oid maar besprong me ook niet

In de auto niks aan de hand en bij thuiskomst viel het me op dat hij zich op zijn flank aan het likken was; na nader onderzoek van mij begon hij te piepen en op een gegeven moment zat ik met mijn hand IN zijn buik.

Gelijk mijn vader erbij geroepen die hem kon vasthouden en zelf de boel onderzocht.
Hij bleek een wond van 5 cm breed en minimaal 3 cm diep te hebben op het overgangstukje buik naar flank.
Uiteraard gelijk wéér in de auto naar de DA en daar is hij ter plekke gehecht en heeft een AB kuur gekregen in spuit en pil vorm.
Vannacht zijn we redelijk goed doorgekomen; hij heeft geen koorts gekregen gelukkig en heeft aardig geslapen.
De DA rekening bedroeg zo'n 60 euro en ik vroeg me af of ik dit op het pension kan verhalen?
Op hun website staat niks over eigen risico.
Volgens de DA was de wond in de afgelopen 24 uur ontstaan en hij dacht niet aan een bijtwond.
Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Manon