maandag komt de poes, genoeg gekocht of wat vergeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

maandag komt de poes, genoeg gekocht of wat vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:33

Aankomende maandag komt onze kitten en ben vandaag al bij de dierenspeciaalzaak geweest om spullen te kopen.

Had al wat rondgekeken en ze konden me er ook erg goed helpen.

Hieronder wat ik gekocht heb, wat ben ik vergeten of wat moet ik veranderen?

* reismand/kooi, kan ook aan de bovenkant open. Is makkelijker met erin zetten zei de jongen van de winkel.
* een kattenbak met geurfilter bovenop.
* kattenbakschepje
* kattenbakvulling van silica.
* een mandje
* krappaal ding
* kittenbrok van Science Plan
* kitten vlees zakjes van Iams
* verschillende speeltjs
* ontworming van Vitaminthe
* vlooienmiddel van frontline
* borsteltje
* kitten halsbandje.
* voer/waterbakje

met de brok, vlees en kattenbakvulling kan ik natuurlijk wisselen als het nog goed bevalt.

Ik wil nu nog een soort 'kleedje' kopen voor voor de kattenbak zodat ze de korrels niet uit de bak loopt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:35

Wij hebben ook drie katten, en je bent niks vergeten hoor. Gefeliciteerd met je aanwinst! ;)

Tallout

Re: maandag komt de poes, genoeg gekocht of wat vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:38

Volgens mij ben je niets vergeten! In ieder geval geen belangrijke dingen!
Heb je al een foto'tje van het monster in spé?! O:).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:39

Een dosis geduld? O:)

Nee, volgens mij is je lijstje aardig compleet!
Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:40

goed dat je je zo goed hebt voorbereid! Volgens mij ben je niks vergeten. We willen natuurlijk wel een foto zien he, als je nieuwe aanwinst is geariveerd

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:41

Wij hebben ipv zo'n kleedje een oude krant of een stuk zeil. Werkt even goed!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:41

Waar gaat je kitten slapen?

edit: oeps overheen gelezen :D
Volgens mij zit het wel goed!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:43

volgens mij ben je niets vergeten, wel vind ik een echte aanrader van die zakken voor in de kattenbak, zo houd je je kattenbak veel schoner dan dat je zo je vulling erin doet. Veel plezier met je kitten! En trouwens met n halsbandje zou ik toch wel even oppassen, ze kunnen er snel in verstrikt raken, vooral als ze veel spelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is ze toen ze net 2 weekjes oud was.

@ lizz, in een mooi mandje of bij/op der krabpaalding haha

ik heb een halsbandje met een stuk elastiek zodat ie ruimer wordt als ze ergens aan blijft haken ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:46

zo'n zak zal ik morgen idd is gaan halen, had er al mee in mijn handen gestaan.

de verkoper is me ook vergeten het maatschepje van 50 gram mee te geven voor het voer dus moet toch nog even terug

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:48

Ah wat n schatje! mooi katje hoor! Ja wij hadden er ook met elastiek voor de kittens, maar 1 van hen is er toch over gegaan met 1 pootje, gelukkig kwamen we er op tijd achter, we hebben t gehad bij n volwassen kat, die was ook met der pootje door het bandje gegaan, en die had wel behoorlijke verwondingen ervan, dus ik pas er altijd een beetje mee op. Ligt er natuurlijk ook aan of ze buiten komen enz. Als je ze binnen houd heb je ze toch altijd wel op t oog.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:50

Wat een knapperd!
Je bent idd goed voorbereid!!
Ik zelf heb een hekel aan halsbandjes,(halsters, halsband bij hond, vlooienbandjes) veel te bang dat ze zicht ophangen.
Gaat ze later ook naar buiten?

janneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:51

wat een mooi katje.
mischien is het handig een flesje catitude te kopen dat is tegen het krabben kun je op je meubels sprayen.
en het heeft een gerust stellende werking op de kitten.
ik heb het gebruikt in me nieuwe huis werkt erg goed.
spray het ook altijd in de reismand als ik naar de dierenarts moet is hij wat relaxter en minder gestresst.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:51

Rollen keukenpapier en extra schoonmaak spul.. :D :Y)

Zonder gekheid, het duurde bij ons 2 maanden voordat onze kitten goed zindelijk was, hij poepte en plaste keurig op de kattenbak, maar vond ook diverse hoekjes in huis erg aantrekkelijk om daar zijn behoefte te doen. Vooral s morgens vond ik regelmatig wat op de vloer.. ( hij sliep in de ruimte waar de kattenbak stond, dus kon hem wel vinden)

Mare voor de rest heb je alles keurig in orde, helemaal top en niets vergeten! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

OHHHHH WAT LIEF!! EEN LAPJE :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:52

voorlopig binnen totdat ze gesteriliseerd is. we wonen op een appartement, lekker beneden. In een piepklein dorp.

we zitte in de parochietuin dus ik wil binnenkort een lijntje halen zodat ze buiten op het veldje kan spelen als ik daar ben.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:53

cute kitten! 6 weken of al ouder?

pfft ik had minder toen wij onze kittens in huis haalden. wel idd dat matje voor de kattenbak. helpt best aardig meot ik zeggen. was een paar euro bij de intratuin geloof ik.
halsband doen wij niet om, ik ben doodsbang dat ze ergens achter blijven haken! ondanks dat het binnenkatten zijn. maar dat is natuurlijk eigen keuzen ;)

die kattenbakzakken heb ik ook sinds 2 weken. mwoah... die van mij zijn 18 weken, en die hebben binnen een dag die zak kapot :+. ik leg ook altijd een krantje onder het grit, dan plakt het ook niet zo heel erg aan de bodem... ;)

wij hadden trouwens heel veel speeltjes gekocht, en uiteindelijk spelen ze met lege wc-rollen en pluisjes :+

deess

veel plezier met je kitten straks!! :D mijn ervaring met wormmiddel van de dierenarts is beter als die van uit de dierenwinkel,werkt echt beter vindt ik.voor de volgende x misschien :o

Anoniem

janne schreef:
wat een mooi katje.
mischien is het handig een flesje catitude te kopen dat is tegen het krabben kun je op je meubels sprayen.
en het heeft een gerust stellende werking op de kitten.
ik heb het gebruikt in me nieuwe huis werkt erg goed.
spray het ook altijd in de reismand als ik naar de dierenarts moet is hij wat relaxter en minder gestresst.

dat is een goede!!

is het merk catitude of is dat een soortnaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:57

duChambre schreef:
cute kitten! 6 weken of al ouder?

pfft ik had minder toen wij onze kittens in huis haalden. wel idd dat matje voor de kattenbak. helpt best aardig meot ik zeggen. was een paar euro bij de intratuin geloof ik.
halsband doen wij niet om, ik ben doodsbang dat ze ergens achter blijven haken! ondanks dat het binnenkatten zijn. maar dat is natuurlijk eigen keuzen ;)

die kattenbakzakken heb ik ook sinds 2 weken. mwoah... die van mij zijn 18 weken, en die hebben binnen een dag die zak kapot :+. ik leg ook altijd een krantje onder het grit, dan plakt het ook niet zo heel erg aan de bodem... ;)

wij hadden trouwens heel veel speeltjes gekocht, en uiteindelijk spelen ze met lege wc-rollen en pluisjes :+

ze is inmiddels 8 weken

:)* een krant! das idd heel slim!!

ik heb een soort ring, daarin zit een balletje en in het midden een muis aan elastiek. schijnen ze goed zoet mee te kunnen zijn, verder wat kleine dingen en een spinachtig iets aan een hengel

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:58

o die hengel zal t ook goed doen! Alles wat beweegt is prachtig in hun ogen haha

janneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:59

het is van het merk sire en het heet catitude het is een roze doosje met wit,
het is vrij prijzig 28,95.
maar het werkt goed zelfs bij mijn stresskippie.
op het doojes staat ook nog dat het toegepast word ter

bestrijding van sproeigedrag en voorkoming van sproei gedrag(ga er vanuit dat je een poesje heb omdat het een lapje is)
geruststelling in vreemde omgeving.
correctie van ongewenst krab gedrag.

dat laaste is ideaal gelijk afleren dat ze niet in meubels en gordijnen gaat hangen haha

en ik zag idd ook plastick zakken voor in de kattenbak die zijn echt ideaal idd.
verder goede kattenbak korrels en ik heb sinds kort een matje voor me kattenbak liggen die voorkomt dat de korrels door me huis liggen ook een aanrader haha

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:01

oooooo wat een schatje!
het is net mijn poes wat kleuren betreft...
jammer dat ik nog steeds geen foto kan plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:02

gebruik je dat spul voordat ze in de gordijnen hangt, of nadat ze het een keer gedaan hebben (of is dit een hele domme vraag haha)

ik ga er morgen is achtereen

janneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:02

oh en zon hengel met een elastiek opruimen na je er mee gespeelt heb ik heb mijn kat er wel eens in een vreemde houding in zien hangen met het elastiek om ze nekje die steeds straker ging zitten omdat het ook om ze achterpootjes beetje eng,sinds dien atijd na het spelen opbergen in een kast of ergens waar ze niet bij kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:11

janne schreef:
oh en zon hengel met een elastiek opruimen na je er mee gespeelt heb ik heb mijn kat er wel eens in een vreemde houding in zien hangen met het elastiek om ze nekje die steeds straker ging zitten omdat het ook om ze achterpootjes beetje eng,sinds dien atijd na het spelen opbergen in een kast of ergens waar ze niet bij kunnen.

Mijn kat is op hele jonge leeftijd levengevaarlijk gewond geraakt door een bandje met elastiekje (Toen bestonden dr nog geen paniekschakels) dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen tot ik een paar jaar later mijn kwat weer zo'n riempje om had gedaan.

Hij is achetraf gezien blijkbaar weer blijven hangen, nu een paar dagen aan iets scherps, weer lag hij helemaal open en was bijna doodgegaan als hij niet los was gekomen.

Dus hier geen bandjes meer, behalve met paniekschakel!