Castreren en steriliseren bij katten word verplicht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Castreren en steriliseren bij katten word verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:50

Hallo,

Dat is natuurlijk niet zo maar err kwam ineens iets in mij op [ misschien is het een belachelijk idee] maar ik vond het wel oke. :o :o
Ik krijg wel vaker van dit soort gekke ideeen hoor soms slaat me fantasie ophol dus dat mag je ook best zeggen als dit weer het geval is hahah. :D
Het is best iets groots maar je kan der uiteindelijk wel veel mee verhelpen.

Zou het niet kunnen dat er acties gehouden worden, in alle buurten van NL. Dat mensen langs gaan bij iedereen, en een kleine bijdrage vragen voor het castreren en steriliseren. Dat hoeft niet eens veel te zijn. Hiermee worden de katten in de buurt gecastreerd en gesteriliseerd.
Sommige mensen willen er niet voor betalen, of vinden het geen nut hebben. Maar het blijft maar uitbreiden en als ik op marktplaats kijk vind het niet normaal hoeveel gratis katten er op staan.
Ook vind ik dat er een aantal erkende fokkers dan gewoon wel mogen blijven fokken met katten, en dat voor de rest het niet meer mag.

Misschien is het een superraar idee hoor en onmogelijk, maar met een beetje hulp kan dat al heel wat worden toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Re: Castreren en steriliseren actie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:53

Het is een nobel idee, maar ik denk niet dat er veel animo voor is. Mensen die dieren aanschaffen hebben zelf de plicht en verantwoordelijkheid om hun beesten de steriliseren of castreren. Dat hebben wij indertijd ook met onze eigen katers gedaan.

Als er ongesteriliseerde/gecastreerde zwerfkatten rondlopen dan kan je gewoon de dierenambulance bellen en die komen de kat dan ophalen/vangen en zij zorgen er dan voor dat het gebeurt.

Ben het met je eens dat er teveel katjes zijn. Betere voorlichting zou misschien meer effect hebben. Maar bij bepaalde mensen zal het toch nooit doordringen denk ik.

Anoniem

Re: Castreren en steriliseren bij katten word verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:37

Ja misschien motiveerd het als het door heel het land gedaan word en veel informatie wordt verstrekt? Sommige kunnen het niet betalen of zien er het nut nog niet van in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:47

Nickeltje

Re: Castreren en steriliseren bij katten word verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 19:22

Aangezien er zoals hierboven al aangegeven wordt al meer topics met dit onderwerp lopen, en de basis van dit topic niet een artikel van één of andere nieuwsbron is, sluit ik dit topic.