Mijn maanvissen hebben babies!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Mijn maanvissen hebben babies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 21:47

Ik dacht ik ga komend weekend even de bak schoonmaken zie ik eergister dat de maanvissen opnieuw eitjes hadden gelegd. Dit keer niet zoveel als de vorige keer , toen aten ze de eitjes na een dag ook op.
Maar toen ze de volgende dag er nog waren kreeg ik ineens het idee dat het nu wel eens kon gaan lukken.
Vanmorgen waren de eitjes al zwart en toen ik thuis kwam waren ze ineens weg. Ik al balen...toch niet gelukt. Maar ineens zag ik ze op een groot blad zitten...ze waren uitgekomen :#

Nu krioelt het van de larvjes op het blad, ouders super bezorgd en ze jagen elke andere vis in de buurt weg.

Nu zit ik nog met 1 probleempje, ik heb wat alg in de bak en het raam moet schoon gemaakt maar ik durf er nu niet in want ik ben bang dat de ouders door de stress alsnog de kleintjes gaan opeten of aan hun lot over laten.
Wanneer zijn de kleintjes groot genoeg om de bak wat schoon te maken.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:51

Cool 8-) .

Ik zou de alg gewoon even een paar dagen laten zitten en gewoon zorgen dat de filter het goed doet. Wel leuk joh die kleine vissen. Wij hebben discus vissen en die hebben al een paar keer gelegd maar steeds weer alles opgegeten.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:51

hoeraaaaaaaaaaa beschuit met muisjes.
en voorlopig het alg maar even laten zitten dan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:52

Ik heb eergister toch even snel een paar doten alg eruit gehaald en de magneet over het ruit gehaald.
Nu ziet het er toch even frisser uit en er was niet veel stres in de bak.

Leuke is dat het nog steeds goed gaat sinds vandaag zijn ze 'los' en zwermen ze om pa en ma heen die echt super zorgzaam zijn.
helaas zijn er ook al een paar gesneuveld en opgegeten door een andere vis. Maar goed dat is de natuur de sterkste overleeft.

Maar het is wel een heel koddig gezicht zo'n zwerm van die 'visjes'.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:01

foto's! *\o/* :D

Joyckuh

Re: Mijn maanvissen hebben babies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:29

Gefeliciteerd!

Een tip, niet teveel water verversen, daar kunnen ze niet tegen. Maar hoe dat precies zit kan je beter aan Lontje vragen! Die kweekt met Discussen en de kweek is ongeveer hetzelfde :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:10

|( Alles is binnen 1 dag opgegeten door de andere maanvis (ik heb er 3).

Het was gewoon een soort gevecht tussen pa en ma en de overige maanvis. Die laatste is dan ook best gehavend.
Ik denk dat ik maar een ander tehuis voor deze ga zoeken(of moet er juist een bij voor het evenwicht?), de andere gaan vanzelf wel weer eitjes leggen . De andere vissen zijn geen rovers die lieten de kleintjes met rust.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:15

Ohh das sneu :(:) Hopelijk gaat het volgende keer wel goed :j

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:01

Nee, die derde kun je beter verkopen. Zeker als ze vaker nestjes gaan krijgen.

Overigens, echt goede broedzorg hebben de maanvissen van tegenwoordig toch niet meer echt. Dat is er compleet uit gekweekt jammer genoeg...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:04

+:)+ knap van je! Maanvissen kweken is niet het gemakkelijkste klusje :D

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:08

dat is sneu, ik zou ook die andere maanvis we doen... neem aan dat ze prima met zn 2en kunnen ;) bedenk je wel dat de kans is dat de kleintjes het overleven.. het is een moeilijke klus om kleine maanvisjes groot te brengen..