kleine hondenrassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

kleine hondenrassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 20:59

Wat zijn leuke hondenrassen om op een flat/apartement te kunne houden?

Zelf ben ik meer een middel/grote hondenrassen fan. Maar op een flat of apartement is gewoon geen plek voor een grote hond. Dus wat zijn leuke hondenrassen?

ben geen fan van chiwawa. (of hoe je het ook mag schrijven)
ik hou van honden waar je lekker een bal mee kan gooien en lekkere grote wandelingen mee kan maken.

Jack russel ben ik ook geen fan van. Ook ben ik niet zo gek op terriers, of westy's of thithus

niks persoonlijk tegen het ras hoor, Maar gewoon niet mijn type hond. Val meer op duitse herders. alleen zijn die niet geschikt voor flat of apartement. DUs welk klein hondenras lijkt op een dh?
Laatst bijgewerkt door plutolover op 20-08-09 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

enniee

Re: kleine hondenrassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:00

beagle?
niet echt superklein maar wel leuk :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:02

Een beagle is meer een middenras toch?
Vind een beagle geen standaard hond in ieder geval.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:03

gewoon een leuke bastaard uit t asiel? of perse rashond zoals teckel,vlinderhondje,keeshond,schipperke ed
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 20-08-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:03

Een lhasa apso! Een heerlijke knuffelbeer zonder haaruitval. Je moet echter wel een beetje van kammen houden óf het haar kort houden. Heeft een behoorlijk uithoudingsvermogen, ik wandel gerust drie kwartier in een behoorlijk tempo.

Kijk even hier:

http://static.gotpetsonline.com/picture ... o-0076.jpg

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:04

als je een lift hebt een franse bulldog

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:07

Zou ook voor een leuke bastaard uit het asiel gaan.
Genoemde rassen hier zijn nou niet bepaald 'kleine duitse herders' zoals de TS graag wil.

Bedoel je dan trouwens puur het uiterlijk of ook het karakter?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:10

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 21:14

Pollewoppy schreef:
Zou ook voor een leuke bastaard uit het asiel gaan.
Genoemde rassen hier zijn nou niet bepaald 'kleine duitse herders' zoals de TS graag wil.

Bedoel je dan trouwens puur het uiterlijk of ook het karakter?

Karakter vind ik belangrijkst. moet absoluuut geen kef hondje zijn. haha gewoon een trouwe hond. maar wel wat waaks. en gek is op leuke dingen doen. zoals bal gooien, of aggilty sport

Een bastaard hondje mag ook wel, zolang geen erfelijke ziektes ofzo. asiel hondje idd ook wel een idee.

Gelukkig duurt het nog wel even voordat ik opmezelf ga dus kan rustig rond kijken

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:21

Ik heb een dwergpincher!Echt een geweldig hondje met een super groot hart.Thuis lekker slapen maar kan uren lopen en hard ook!Slim en heel gehoorzaam.Klein maar een echte hond,ook om te zien.Ik heb een bruine maar je hebt ze ook in black&tan.Ze lijken op een doberman maar het is familie vd duitse pincher.Een da zei tegen mij dat hij ze haast nooit zag op de praktijk.Je moet ze wel opvoeden als een grote hond want ze zijn te pittig en dan kunnen het van die kuitenbijtertjes worden.Die van mij is super lief en gaat op iedereen af!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:22

Op http://www.dierenasiels.com staan veel leuke honden.
Tegen de tijd dat je een hondje wil kun je daar eens orienteren.

Ik heb zelf ook een hond uit het asiel en heb er geen moment spijt van gehad. Zou het zo weer doen. Is ook een kruising trouwens.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:24

Wat dacht je van een dwergschnauzer, leuk stoere kleine hond. pittig karakter, goed te houden in een appartemant.
vind het heerlijk om met zijn baas leuke dingen te doen, lekkere boswandelingen, maar ook in de hondensport ;)
zeg altijd grote hond in een kleine verpakking, je hebt wat aan je riem :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:26

Een Papillon? (Vlinderhondje dus)
Is volgens mij een heel leuk ras, actief enz. heb ook wel eens behendigheids foto's gezien.
Maarja chihuahua's doen ook wel behendigheid en zijn ook heel actief enz. je moet niet denken dat het ongezonde tashondjes zijn die geen 50meter kunnen lopen :P

Afbeelding

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:30

Als je een klein hondje zoekt voor behendigheid of iets dergelijks zou ik kijken voor een vlinderhondje ofzo.

Herder look-a-like is welsh corgi :j

http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/r ... denrassen/

Op deze site kun je alle rassen vinden :)

Al zou ik wel goed nadenken over een hond in een flatje. Dat is in mijn ogen niet de ideale leefomgeving. Heb je wel een balkon ofzo?
Vooral ook omdat je eigenlijk een werkhondje zoekt..

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:32

Shih Tzu :+:

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:36

Cairn Terriers!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wij wouden graag een duitse dog omdat we dit altijd al een mooie hond gevonden hebben. Dat ging niet we woonde in in flat op 2 zonder lift. Z'on hond is groot en mag geen trappen lopen. Ik ben naarstig op zoek gegaan naar info over verschillende kleine hondenrassen.
We kwamen uit op een Cairn Terrier.

Een Cairn Terrier is een sportieve hond waarmee je lekker kan wandelen. Maar als je een keer niet zo veel tijd hebt dan kan deze hond ook wel met een keer minder beweging.
Ze verharen niet en mensen met een allergie hebben doorgaans weining last van deze honden.Geen haren op je kleren en ze stinken niet.
Ze zijn heel aanhankelijk en willen echt bij het gezin horen.
Er zit wel leven in een cairn Terrier maar zijn thuis gewoon rustig hoor maar zodra je het knopje spelen aan zet dan is die ook echt aan.
Het zijn lieve pittige hondjes die doorgaans goed met andere honden overweg kunnen. Ze zijn wel echte terriers maar doorgaans niet z'on vechtersbazen als je wel eens bij de Jack Russel Terriers ziet.
Een Cairn Terrier is een grote hond in een kleine verpakking. 8-)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:45

melanie_h schreef:
Wat dacht je van een dwergschnauzer, leuk stoere kleine hond. pittig karakter, goed te houden in een appartemant.
vind het heerlijk om met zijn baas leuke dingen te doen, lekkere boswandelingen, maar ook in de hondensport ;)
zeg altijd grote hond in een kleine verpakking, je hebt wat aan je riem :D

Schnauzers zijn inderdaad wel erg leuk!!
Leuk gezegd ook en helemaal waar dat je dan wel wat aan de riem hebt ;)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:32

Zo'n zelfde zoektocht heb ik een tijd geleden gemaakt en m'n moeder is ook weer aan het rondkijken voor haar volgende hond.
Ik wilde ook een klein hondje maar ben niet iemand die alleen 3 keer per dag naar het grasje op de hoek gaat. Ik maak lekkere wandelingen en wilde ermee kunnen fietsen en viel ook voornamelijk op wat grotere rassen. Terriers wilde ik niet en ook geen laagbenige rassen.
Deze rassen schieten mij nu even te binnen die op ons interesse lijstje staan (moeders en mijn favorieten door elkaar): Shiba inu, chinese crested, schipperke, markiesje, kooikerhondje, tibetaanse terrier, sheltie, middenslag kees, italiaans windhondje

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:34

Een leuke kruising misschien? :)

Of kijk anders eens op www.baasjegezocht.nl .

In mijn profiel staat ook een leuke kleinerd (cavalier king charles spaniel), mocht dit ras je aanspreken dan kun je me een PB sturen voor meer info :)

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:41

Geen JackRussel...
Je weet niet wat je mist haha.. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:11

Tja, schrik niet ( :+ ) maar heb je wel eens aan een poedel gedacht? Ik vind het uiterlijk ook niet alles, maar het karakter is echt helemaal top. Ik heb een middenslagje (ong. 40 cm). Ze is erg sportief (loopt onze border eruit als het er op aankomt), wil super graag werken en kan eindeloos een bal apporteren. Ook is ze heel erg baasgericht. In huis is ze heel rustig maar zodra de riem eraf gaat komt haar ware aard naar boven :D Ze is onwijs lief maar als iets haar echt niet zint krijgt diegene het ook wel te horen.
Ik sport ook met haar en dat vindt ze helemaal geweldig. Ze wordt ook vervelend als ze een tijdje niet heeft mogen sporten.

Ik trim haar gewoon "normaal", dus zonder kale tenen, bolletjes enz. Zo is het onderhoud ook nog wel te overzien (wel wat werk maar daarentegen verharen ze niet dus scheelt je veel stofzuigwerk ;) ).

Afbeelding

Afbeelding

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:17

Zelf heb ik een fox terrier (of kruising?) en het is een geweldig leuk beestje.
Je geeft al aan dat je geen terrier wilt, maar wat eerder is gezegd, misschien kan je kijken voor een kruising/ bastaard uit het asiel.

Ik ben vorige week bij de stichting van Sphoek geweest (de reunie) en daar hadden ze ook hele leuke kleine hondjes en lekker speels.

Succes met je zoektocht!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:36

Sorry even off-topic..........maar wat een geweldige stoere en mooie poedel.... +:)+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:49

plutolover schreef:
Wat zijn leuke hondenrassen om op een flat/apartement te kunne houden?

Zelf ben ik meer een middel/grote hondenrassen fan. Maar op een flat of apartement is gewoon geen plek voor een grote hond. Dus wat zijn leuke hondenrassen?

En mag ik vragen waarom niet en dat je zo denkt?

Ik woon zelf ook in een flat en heb toch echt wel een reu van over de 50kg die bepaald geen kleintje is :n
(zie profiel)

en kan perfect hoor :j
maar je moet gewoon veel buiten zijn met je hond....en dat moet je met elke hond
een eengezinswoning heeft vaak een beneden en bovenverdieping, de benedenverdieping is dan niet groter dan 40M2
terwijl een 4 kamerflat hier 70M2! gelijkvloers is :j
dus tja....oke geen tuin maar een balkon
maar zoals eerder vermeld, veel wandelen , en veel buiten zijn, veel meenemen
dat maakt al heel veel goed en eigenlijk net zo humaan als mensen met een eengezinswoning

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:50

Persoonlijk heb ik het niet op kleine honden en helemaal niet op terriers, maar eentje die er dan toch uitspringt voor mij is een border terrier.

Je kan er tenminste ook wat mee en luisteren beter dan de andere terriers.