Wie herkent deze kleine schoonheid (pad)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Wie herkent deze kleine schoonheid (pad)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:34

Ik was vanmorgen de mest van het land aan het halen toen ik deze kleine schoonheid tegen kwam.Hij woonde vermoedelijk in de pol met onkruid en helaas was deze druk bezig met verleppen.
Toen ik een hoopje opharkte frummelde hij door het gras en omdat ik hem nooit eerder had gezien heb ik hem opgepakt,ook had ik niet het idee dat hij de enorme overtoch in de zinderende hitte kon maken richting de bosjes :+ .

Altijd leuk om een nieuwe diertjes te ontmoeten...ken bij ons eigenlijk alleen maar de groene kikker en de rugstreeppad.

Nu ben ik al even wezen zoeken op het net maar ik kan hem niet vinden dus wie o wie herkend deze kleine rakker :)

Hier is hij dan...en zeg nou zelf...het is toch een schoonheid :D

Afbeelding

Even op mijn hand gezet om hem in actie te zien :):)

Afbeelding

Afbeelding

Prachtige oogjes...erg jammer dat ik niemand in de buurt had om hem even vast te houden voor betere foto's

Afbeelding

Afbeelding

En hier heb ik hem op een fijn schaduwrijk en vochtig plekje gezet...hij voelde zich er meteen thuis want hij wandelde snel onder de struiken... :)

Afbeelding

Ben erg benieuwd of iemand hem herkend :j

Leinearthur

Re: Wie herkent deze kleine schoonheid (pad)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:38

Haha, koel beest.
Jammer van de laatste foto dat ie zo donker is.
verder hele leuke fototjes hoor ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:39

Ja...hij vond het zat....nadat deze foto genomen was,was hij uit het zicht verdwenen.
Vond het niet nodig om hem er weer onderuit te trekken,was tenslotte al spannend genoeg geweest voor hem ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:45

haha, ja dat zal best :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:57

Hij ziet er best eng uit! Wel lekker dat je hem op een goede plek hebt teruggezet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 02:43

Dit is een jonge gewone pad, Bufo bufo. Specifiek voor de soort is de oogkleur en horizontale pupil. Geweldig mooi diertje, gefeliciteerd met je vondst :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 08:34

Eightleggedn:Ja...ik vond gister de uitgebreide beschrijving van deze kleine.Ik wist niet dat deze kleur ook voorkwam bij de gewone pad...blijkbaar wel :D
Dank je wel :)

Annemiek,helemaal niet eng joh.Fantastisch diertje en heul nuttig,hij vreet alles op wat kruipt en sluipt in de buurt van zijn bek :D
Hij was erg blij met zijn nieuwe plekje,donker,vochtig en vol met lekkers op bek-formaat :9