ik heb een kat (nu bijna een week hier) en een hond (nu vijf jaar hier) uit het asiel. het zijn allebei vondelingen en nu maak ik me wel eens zorgen wat als de vorige eigenaar ze eens ziet b.v op internet (hyves van m'n dochter) en het dier erug wil. heb ik dan ook rechten of zou het dier terug moeten? we zijn stapelgek op deze dieren (zelfsal op de kat en dat binnen een week maar hij is echt zo lief) en ik wil ze echt niet kwijt. ik heb er ook genoeg voor betaald en zou het ook niet eerlijk vinden ze hebben immers lang genoeg in het asiel gezeten om terug te vinden. via amivedi en hun landelijke info systeem waar het asiel ook gebruik van maakt. is het echt zo dat de vorige eigenaar na 14 dagen zijn rechten kwijt is? ik las ook ergens dat de vorige eigenaar 45 dagen vanaf de dag dat het dier in het asiel is aangekomen de tijd heeft om het dier terug te eisen.
Liannevh
Geplaatst: 20-08-09 16:21
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt
De hond is al dusdanig lang bij jullie dat ik me geen zorgen kan maken. Zeker als je kunt aantonen dat jullie de hond al vijf jaar verzorgen, dan zal de vorige eigenaar de hond niet terug kunnen eisen.
De kat is een ander verhaal; hoe lang heeft deze in het asiel gezeten en wat is er gedaan om de vorige eigenaren te vinden? Als het asiel zich aan de geldende regels heeft gehouden, zit het wel snor.
Dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken hoor, dan heeft het asiel zich ook aan de regels gehouden en is de plaatsing dus ook keurig volgens het boekje gegaan.