Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laika schreef:1- Wat hebben schulden met het wel of niet goed zorgen voor je dieren te maken?
2- lijkt mij dat jij net zo weinig tijd hebt als die 16-jarige
3- Bij jou is het kitten helemaal alleen
4- Ze hebben al 4 katten en weten dus zeker wel waar ze aan beginnen.
5- Een kitten kan vaak (soms ook niet) heel goed opgenomen worden in een kattengroep.
6- Ze hebben geen geld en woning? waar verblijven ze dan met die 4 katten?
7- Of je apen en beren ziet? hmmm. volgens mij wel
Geld is bij jou geen probleem want je kan wel lenen van je vriend? Dus straks ook schulden en daardoor niet geschikt voor het katje???
DyMarvel schreef:nou schulden betekend dat je geen dure operaties spuitjes enz kan betalen. of te wel deze mensen kunnen waarschijnlijk met moeite zichzelf onderhouden. Je kan pas voor een anders zorgen als jejezelf kan onderhouden.
Kan je niet verder zoeken voor een ander baasje?
intral schreef:Als jou en je vriend er volledig achter staan & het ruimschoots kunnen financieren, zou ik zelf het katje zelf houden.
Wietsje92 schreef:het gaat niet alleen om financieren vind ik, je moet t er wel samen over eens zijn.
Kostolany schreef:Juist het fijne van katten is dat ze veel zelfstandiger zijn en ons dus veel minder nodig hebben dan bijvoorbeeld een hond. Ik heb zelf 2 katten omdat ik 1 wel zielig vond alleen. Dit werkt prima. Ook ik ben niet altijd thuis..maar ik wordt wel welkom geheten als ik thuis kom en daarom zijn ze er. Ze hebben een heerlijk leven komen niets te kort en vermaken zichzelf heel goed. Ze zijn toch nog gezellig aanhankelijk. Dus denk dat als je net als ik van 8 tot 16.30 uur weg bent om te werken je katten echt niet te kort doet. Bij een hond zou dat wel het geval zijn. Een kat mist dat veel minder zeker als hij er zo mee opgroeid.
Ik vind wel dat je zeker moet weten dat je de kosten kunt dragen van voer, kattebakgrit, enten ontwormen enz. Dat is nog best wat geld steeds. En als er wat is met je kat dat hij de zorg kan krijgen die hij nodig heeft en niet door geld gebrek te kort komt dan. Maar veel katten doen het met veel minder en zijn ook zeker niet ongelukkig.
Weet wel zeker dat je vriend het echt niet erg vind en straks een irritatie punt tussen jullie wordt en uiteindelijk de kat het slachtoffer wordt en weer weg moet.
cissy schreef:ik zou die meid van 16 met dr moeder samen langs laten komen om te vertellen dat ze het katje willen, zij mag nl helemaal niet beslissen als minderjarige.... misschien mag het van dr moeder wel helemaal niet en wordt het katje misschien weer op straat geschopt.
ik zou gewoon anders tegen die meid zeggen dat er al een ander baasje is en dat zij m dus niet krijgt. Het moet van twee kanten komen hoor, je moet je kittens niet zomaar aan iemand meegeven omdat die m hebben wil, je moet er wel een goed gevoel bij hebben.