zal ik het doen of beter toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

zal ik het doen of beter toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 07:54

Okay, het zit zo.
Ben een paar weken terug verhuisd en bij me vriend in komen wonen.
Nou heb ik een gezin leren kennen en die heeft een kat met jongen. Alle jongen kunnen weg en hebben nieuwe baasje behalve een, het zwakste uit het nest maar het gaat alweer heel goed met haar.

Ik ben zo wat verliefd geworden op dat katje, helemaal gek van haar. Helaas ben ik niet de enigste.
Nu kwam er gisteren een 16-jarige dat meid toe, die smiddags nog zei ik heb er geen tijd voor. Maar goed die kwam dus met nog twee andere met het verhaal dat hun drie wel een kat wouden hebben.
Die mensen zitten diep in de schulden, en die 16-jarige heeft ook helemaal geen tijd en weet volgens mij ook niet waar ze aan begint.

Ik, die nu nog eigenaar is, hebben er helemaal geen lekker gevoel over. Ze heeft op dat moment tegen hun gezegd als je er goed voor kan zorgen wel. Maar toen ze weg gingen, zei de eigenarese eigenlijk wil ik hun die kat niet meegeven. Mischien dat haar vriend zijn moeder nog wel wou hebben. Maar ja wat als die toch niet wil?

Zoals ik al zei ben ik verliefd geworden. Alleen paar probleempjes:
- Mijn vriend die vind het wel leuk, maar staat er niet helemaal achter. Ook wel logisch, want het is al net dierenpark emmen bij ons. We hebben een konijn, twee cavia's (ja heb er toch nog een bijgekocht) en een slang. We wonen in een woning dat groot genoeg voor twee personen is, dat hoeft niet eens een probleem te zijn als katje wat groter is kan het naar buiten. Vriend werkt van 7.00 tot minimaal 17.00 en ik moet straks ook weer naar school. Nou weet ik wel dat van afgelopen jaren dat ik neit zo heel lastig rooster had en veel vrij had. Maar ja ben wel een paar uurtjes weg.
Geld is helemaal geen probleem, al zei me vriend dat alle kosten wel op mij komen. Hij is natuurlijk niet te beroerd om mij eens wat te lenen ofzo.

Ik zou het niet over me hart weten krijgen dat het poesje daar na toe gaat. Hun hebben volgens mij geen idee waar ze aan beginnen. Ze hebben geen geld, nog niet eens een woning. Ze hebben al wel vier katten, na mij weten kun je vaak niet een jong katje erbij zetten vinden meesten ook niet leuk.
Wat moet ik nou? Ben echt waar zo gek op katje geworden, en wil dat het wel goed leven krijgt. Of zie ik apen en beren?

Laika

Re: zal ik het doen of beter toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:04

1- Wat hebben schulden met het wel of niet goed zorgen voor je dieren te maken?
2- lijkt mij dat jij net zo weinig tijd hebt als die 16-jarige
3- Bij jou is het kitten helemaal alleen
4- Ze hebben al 4 katten en weten dus zeker wel waar ze aan beginnen.
5- Een kitten kan vaak (soms ook niet) heel goed opgenomen worden in een kattengroep.
6- Ze hebben geen geld en woning? waar verblijven ze dan met die 4 katten?
7- Of je apen en beren ziet? hmmm. volgens mij wel ;)

Geld is bij jou geen probleem want je kan wel lenen van je vriend? Dus straks ook schulden en daardoor niet geschikt voor het katje???

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:07

Laika schreef:
1- Wat hebben schulden met het wel of niet goed zorgen voor je dieren te maken?
2- lijkt mij dat jij net zo weinig tijd hebt als die 16-jarige
3- Bij jou is het kitten helemaal alleen
4- Ze hebben al 4 katten en weten dus zeker wel waar ze aan beginnen.
5- Een kitten kan vaak (soms ook niet) heel goed opgenomen worden in een kattengroep.
6- Ze hebben geen geld en woning? waar verblijven ze dan met die 4 katten?
7- Of je apen en beren ziet? hmmm. volgens mij wel ;)

Geld is bij jou geen probleem want je kan wel lenen van je vriend? Dus straks ook schulden en daardoor niet geschikt voor het katje???

1. als je schulden heb kan je geen dierenarts kosten betalen en eten en wat allemaal nodig is.
2. ik heb veel vrij van school
3. ja dat is wel zo
4. weten ze niet
5. ok ik meende dat het niet zo was
6. over drie weken worden ze op straat gezet, ze zijn al bij ons geweest of we wisten war ze kunnen logeren.
7. ...

ik hoef niet van me vriend te lenen, kan zelf betalen. Maar eventueel zou het wel een keer kunnen mocht het voor komen. Maar dat doet het niet, heb zelf zat geld.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:10

nou schulden betekend dat je geen dure operaties spuitjes enz kan betalen. of te wel deze mensen kunnen waarschijnlijk met moeite zichzelf onderhouden. Je kan pas voor een anders zorgen als jejezelf kan onderhouden.

Kan je niet verder zoeken voor een ander baasje?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:13

Als jou en je vriend er volledig achter staan & het ruimschoots kunnen financieren, zou ik zelf het katje zelf houden :j .

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:13

DyMarvel schreef:
nou schulden betekend dat je geen dure operaties spuitjes enz kan betalen. of te wel deze mensen kunnen waarschijnlijk met moeite zichzelf onderhouden. Je kan pas voor een anders zorgen als jejezelf kan onderhouden.

Kan je niet verder zoeken voor een ander baasje?

mmmja dat is niet aan mij natuurlijk maar aan de eigenaar. Die wil er opzich wel vanaf haar vriend helemaal omdat hun ook wel moeilijk leven. Maar ze wil wel dat katje goed leven krijgt, ze weet zelf nu ook niet zo goed wat ze ermee moet. Ook omdat ze denkt dat die mensen mischien ook wel weer terugkrabbelen. Ik weet het niet. Was ook helemaal niet de bedoeling dat moeder drachtig zou worden, is beetje door omstandigheden mis gegaan. Moeder kat wordt ook binnen gehouden nou tot ze gestelliseerd word.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:16

intral schreef:
Als jou en je vriend er volledig achter staan & het ruimschoots kunnen financieren, zou ik zelf het katje zelf houden :j .

Ik wil wel graag, me vriend liever niet omdat ik al een paar huisdieren heb en hij heeft ook een slang. Die heeft gezegd het mag maar dat moet je alles helemaal zelf doen en regelen opzich geen moeite voor mij hoor. Maar ik krijg het gevoel dat hij er niet achter staat of neit voor de volle 100% en wil daar later ook niet bonje om krijgen. Ik kan het heel goed financieren.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:18

het gaat niet alleen om financieren vind ik, je moet t er wel samen over eens zijn.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:22

Wietsje92 schreef:
het gaat niet alleen om financieren vind ik, je moet t er wel samen over eens zijn.

ja, vind ik ook. Daar zit ik er ook wel mee.
Wil geen ruzie met me vriend krijgen ook al zegt dat we dat ook niet krijgen. Maar gewoon sinds gisteren zit ik er al mee in me maag dat ik hoorde dat zei dat katje wouden hebben. Ik hoop ook stiekem dat de moeder van eigenarese vriend zegt dat ze het katje meeneemt.

Lijk wel bijna een penny, wil gewoon dat het katje het goed krijgt. Is het niet bij mij dan bij die moeder hoop ik. Als ik wist dat het bij hun goed zit had ik er ook lang niet zoveel moeite meegehad. Ondanks dat ik helemaal verliefd ben op dat katje.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:30

Juist het fijne van katten is dat ze veel zelfstandiger zijn en ons dus veel minder nodig hebben dan bijvoorbeeld een hond. Ik heb zelf 2 katten omdat ik 1 wel zielig vond alleen. Dit werkt prima. Ook ik ben niet altijd thuis..maar ik wordt wel welkom geheten als ik thuis kom en daarom zijn ze er. Ze hebben een heerlijk leven komen niets te kort en vermaken zichzelf heel goed. Ze zijn toch nog gezellig aanhankelijk. Dus denk dat als je net als ik van 8 tot 16.30 uur weg bent om te werken je katten echt niet te kort doet. Bij een hond zou dat wel het geval zijn. Een kat mist dat veel minder zeker als hij er zo mee opgroeid.

Ik vind wel dat je zeker moet weten dat je de kosten kunt dragen van voer, kattebakgrit, enten ontwormen enz. Dat is nog best wat geld steeds. En als er wat is met je kat dat hij de zorg kan krijgen die hij nodig heeft en niet door geld gebrek te kort komt dan. Maar veel katten doen het met veel minder en zijn ook zeker niet ongelukkig.

Weet wel zeker dat je vriend het echt niet erg vind en straks een irritatie punt tussen jullie wordt en uiteindelijk de kat het slachtoffer wordt en weer weg moet.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 10:40

Kostolany schreef:
Juist het fijne van katten is dat ze veel zelfstandiger zijn en ons dus veel minder nodig hebben dan bijvoorbeeld een hond. Ik heb zelf 2 katten omdat ik 1 wel zielig vond alleen. Dit werkt prima. Ook ik ben niet altijd thuis..maar ik wordt wel welkom geheten als ik thuis kom en daarom zijn ze er. Ze hebben een heerlijk leven komen niets te kort en vermaken zichzelf heel goed. Ze zijn toch nog gezellig aanhankelijk. Dus denk dat als je net als ik van 8 tot 16.30 uur weg bent om te werken je katten echt niet te kort doet. Bij een hond zou dat wel het geval zijn. Een kat mist dat veel minder zeker als hij er zo mee opgroeid.

Ik vind wel dat je zeker moet weten dat je de kosten kunt dragen van voer, kattebakgrit, enten ontwormen enz. Dat is nog best wat geld steeds. En als er wat is met je kat dat hij de zorg kan krijgen die hij nodig heeft en niet door geld gebrek te kort komt dan. Maar veel katten doen het met veel minder en zijn ook zeker niet ongelukkig.

Weet wel zeker dat je vriend het echt niet erg vind en straks een irritatie punt tussen jullie wordt en uiteindelijk de kat het slachtoffer wordt en weer weg moet.

Dat is ook het enigste waar ik heel veel mee zit.
Ik vind het geen ruzie waard en wil ook niet dat mijn dieren daar slachtoffer van worden.

Ik kan de zorg wel op mij nemen ook wel financieren, een van me cavia's is bijvoorbeeld niet echt een gezond beestje. Waarschijnlijk ook een zwakste jong ofzo, hoe dan ook ik heb er al honderden euro's aan dierenarts kosten er aan uitbesteed. Mensen verklaren mij voor gek omdat ik met elk dingetje wat mij niet zint, als ie wat kucheld ook meteen naar de dierenarts vlieg.

Na ja ik wacht of die andere mevrouw haar nog mee wil nemen. Als dat het geval is dan ben ik mij zorgen ook weer kwijt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:25

ik zou die meid van 16 met dr moeder samen langs laten komen om te vertellen dat ze het katje willen, zij mag nl helemaal niet beslissen als minderjarige.... misschien mag het van dr moeder wel helemaal niet en wordt het katje misschien weer op straat geschopt.

ik zou gewoon anders tegen die meid zeggen dat er al een ander baasje is en dat zij m dus niet krijgt. Het moet van twee kanten komen hoor, je moet je kittens niet zomaar aan iemand meegeven omdat die m hebben wil, je moet er wel een goed gevoel bij hebben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:31

Trouwens zeggen schulden (in het algemeen) niks over de zorg van dieren.
Ik heb samen met mijn vriend best wat schulden maar mijn dieren gaan altijd voor op mezelf.
Krijgen goed voer en krijgen de medische verzorging die ze nodig hebben daar zijn ze voor verzekerd.
Als het moet ga ik maanden op brood en water leven zolang mijn beestje maar krijgen wat ze nodig hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:11

mee eens, maar als je al schulden hebt moet je er geen extra dieren bij gaan nemen en eerst wachten tot je weer uit de schulden bent.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:16

ik denk zomaar dat jij je keuze al gemaakt hebt,, als je hem niet neemt,, krijg je spijt dus haal hem lekker op en kijk waar het schip strand :)

ik ga mee in de reactie over de schulde,, ken genoeg mensen die hun eigen brood laten liggen in de winkel,, om de hond te kunne voeren :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:19

Een jong katje went heel snel aan cavia's/konijnen. Mijn kat en konijn zijn dikke vrienden samen. Ruzie moet je er niet om gaan maken. Heeft vriendlief het katje in kwestie al gezien? Zo is die van mij hier gekomen, ze pakte hrm gewoon in met haar schoteloogjes ;) succes

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:20

Ik zou eerst maar eens wennen aan het samenwonen. Een paar weken is nog niet echt lang natuurlijk. En dan vind ik ook dat je er met z'n tweeen echt achter moet kunnen staan, anders wordt het een ergernis.
e moet ook geen katje nemen, omdat het anders zo zielig is......voor je het weet heb je er twintig.
Dit katje is niet jou verantwoording. je kunt natuurlijk aanbieden te helpen met een goed adres zoeken, maar voel je niet verplicht het beestje in huis te nemen.
Succes!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 09:40

cissy schreef:
ik zou die meid van 16 met dr moeder samen langs laten komen om te vertellen dat ze het katje willen, zij mag nl helemaal niet beslissen als minderjarige.... misschien mag het van dr moeder wel helemaal niet en wordt het katje misschien weer op straat geschopt.

ik zou gewoon anders tegen die meid zeggen dat er al een ander baasje is en dat zij m dus niet krijgt. Het moet van twee kanten komen hoor, je moet je kittens niet zomaar aan iemand meegeven omdat die m hebben wil, je moet er wel een goed gevoel bij hebben.

Ze woont niet bij haar moeder geloof ik en haar vader was het er ook niet mee eens.
Ik heb er nog een paar keer met me vriend over gehad en die zegt echt van alles is dan voor jou. Het mag dus wel maar ik zie gewoon aan hem dat hij het niet ziet zitten omdat we al aardig wat beestjes hebben. Heb besloten om maar af te wachten en hopen dat het goed komt. Me vriend zei dat de eigenarese waarschijnlijk het katje niet mee geeft aan die mensen wat die had zelf ook geen lekker gevoel.

Maar ik neem het katje dus ook maar niet, vind het wel heeel jammer omdat ik haar ook heeel leuk vond en toch wel zielig vond dat hun hem wouden hebben. Maar ja me eigen realatie op het spel zetten wil ik ook niet. Vind die mensen alleen niet zo handig, ik zelf zou zorgen dat ik zelf eerst een woning had en geld om voor mezelf te zorgen. Maar ja wie ben ik?