Inmiddels na overleg met de dierenarts gister is ze overdag binnen alleen zodat ik haar ind e gaten kan houden, verplicht beweging kan geven en het gemakkelijker is met dwangvoeren en de medicijnen erin duwen.
Ook weet ik zo precies wat er aan eten ingaat en aan plas en keutels eruit.En voorkomen we dat het mannetje teveel groenvoer binnenkrijgt en aan de diaree gaat. Gelukkig gaat hij wel verder met eten en leven buiten
ZIj vindt het minder binnen, vooral de verplichte beweging. Ik moet haar minstens een keer per uur laten lopen wat door de kooi/bench zodat haar damren wat extra gestimuleerd worden. Dwangvoeden met science care erg nat een paar keer per dag omdat ze wel wat zelf eet aan paardenbloem en grasjes. Hooi en biks raakt ze niet aan en ook drinken is echt minimaal. 2 keer per dag meloxidyl pijnstiller en een uur daarna dwangvoeren en daarna ciseral erachter aan om haar darmen wat te stimuleren. Alleen ze raakt er echt in de stress van. Vooral het voeren is een groot gevecht, zelfs klemzetten in een handdoek werkt niet echt goed waardoor er ook veel eten door de ruimte vliegt en ze na afloop helemaal onder zit. Als ze me nu ziet schiet ze echt weg in haar transport bakje dat ook in de bench staat omdat ze panisch is weer opgepakt te worden arm ding.
Ik moet dit zo even een paar dagen volhouden en als er helemaal geen verbetering inzit dan moet er idd een foto gemaakt worden en keutelonderzoek enzo. gelukkig heeft ze gisteravond en vanmorgen binnen wel wat normaler gekeuteld en wat meer ook dat is goed nieuws. Nu het eten nog.
Edit madam zit zojuist met een verheerlijkte blik de kranten die op haar plas en keutelplek moesten liggen te verscheuren en op te eten. Nou ja dat wel dus maar gewoon eten ho maar. Maar is wel een geod teken dat ze dat weer begint te doen.