Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bonzjo

Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 09:39

Hallo,

Ik hoop dat dit topic hier goed staat.

Mijn vriendin is eigenaar van een groot uitgevallen dwergkees genaamd Diesel. Deze heeft ze samen gekocht met haar exvriendje Alex. Toen ze uit elkaar gingen hebben ze besloten dat Diesel naar Alex ging en Lady (hun andere hond) naar Mena. Echter, de papieren heeft Mena nog wel en hij staat ook op haar naam en is op haar naam gechipt enz.

Alex woont bij zijn moeder en die wou Diesel niet meer in huis hebben. Dus ging Alex opzoek naar een ander huis en een andere baan, helemaal in Vlissingen (zijn moeder woont in Groningen). Hij was dus een paar dagen weg. Toen hij terug kwam van een sollicitatiegesprek had zijn moeder Diesel naar het asiel gebracht en een uur later was hij ook opgehaald door een oud vrouwtje waar hij nu zit.

Mijn vriendin, haar ouders en Alex zijn hier totaal niet blij mee. 1. Alex wou Diesel sowieso houden 2. als dat niet had gekund, had Diesel naar Mena terug gekunt of naar haar vader en anders had ze nog liever zelf een baasje gezocht zodat ze hem nog regelmatig kon zien.

Maar nu is mijn vraag: Kun je zomaar andermans hond in een asiel dumpen?
De moeder van Alex heeft geen papieren van Diesel, Diesel staat niet op haar naam en is niet op haar naam gechipt ofzo. Ze heeft alleen papieren ondertekent bij het asiel, terwijl het haar hond niet eens is.

en: kan mijn vriendin haar hond terug krijgen? ze hebben wel naar het asiel gebeld, hier zeiden ze dat ze eerst moesten overleggen met de manager. Maar ik vind het gewoon raar dat je zomaar andermans hond naar het asiel kan brengen, zonder dat hij op je naam staat gewoon kan afgeven.

Wat vinden jullie hiervan?

Ragdollcat

Re: Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:43

Belachelijk zeg wat een vrouw, het zal je moeder/schoonmoeder maar zijn, ik had haar aangevlogen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:47

Tssss.
Ik denk wel dat dat kan. Het is dan toch diefstal, of niet?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:48

aangifte doen bij politie is eerste wat ik denk
en daarmee naar asiel gaan en de hond terugeissen

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 09:50

Ja het lijkt mij ook dat mijn vriendin volle recht heeft op die hond? Anders kan ik toch ook de buurhond waar ik altijd last van heb (als ik die had) stelen en naar het asiel brengen :S?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:51

Als dit mijn moeder was geweest dan was ik toch echt zwaar teleurgesteld geweest. Dat je geen hond in huis wilt oke, maar breng het dan naar een pension.

Ik denk dat ze zich voorgedaan heeft als eigenaar, dan kun je idd gewoon je hond brengen en kan die ook gelijk herplaatst worden. Indien ze hem binnen had gebracht als gevonden op straat dan had die nog een tijd daar moeten blijven zitten zodat de eigenaar zich nog kon melden.

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:51

Wat een naar verhaal! Het asiel moet kijken van wie de hond is (chip), maar met een verhaal erbij dat de hond op naam van je (schoon)dochter staat, maar jij er al een tijd voor zorgt en hem nu weg wil doen, heb je inderdaad kans dat een asiel hem aan neemt. Het is niet goed, maar met een verhaaltje erbij kom je denk ik wel een eind.

Wat ze volgens mij het beste kan doen is haar hond als vermist aanmelden bij het asiel en zij kunnen dan aangeven waar hij is geplaatst en wellicht bemiddelen in het terug krijgen van de hond. Ik denk dat als ze het verhaal uitlegd het asiel er wel begrip voor moet hebben toch? Ze kan de hond ook aangeven als gestolen, maar dan moet je aangifte doen bij de politie en al dat soort nare dingen, ik zou het op vermist houden...

heel veel succes!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:53

De hond is gechipt, het asiel had dit moeten controleren als de hond zonder papieren binnen was gebracht, heel simpel, dan had dit niet kunnen gebeuren! Ik zal er naartoe gaan (als je kan) en alle papieren laten zien.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:53

Grove fout van het asiel imo, àls de hond gechipt is.
Mijn vraag: hoe lang geleden is de hond herplaatst?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:54

Ik zou gewoon aangifte doen hoor. Vorig jaar stond er zo'n verhaal in de krant van een weggelopen hond die direct herplaatst is door het asiel. Die mensen kregen hem ook niet zonder meer terug, dus ik zou er ook geen gras over laten groeien!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:57

Is het niet zo dat een hond in het asiel binnengebracht word door een ander dan de eigenaar, zowiezo 2 weken moet blijven zitten zodat de eigenaar zich nog kan melden?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 09:59

Asiels, breek me de bek niet open :\ . Echt banketstaaf dat ze de hond gewoon opgenomen hebben. Ik zou ook aangifte doen bij de politie, weet niet hoe je dit anders zou kunnen oplossen eigenlijk.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:00

joyce83 schreef:
Ik denk dat ze zich voorgedaan heeft als eigenaar, dan kun je idd gewoon je hond brengen en kan die ook gelijk herplaatst worden. Indien ze hem binnen had gebracht als gevonden op straat dan had die nog een tijd daar moeten blijven zitten zodat de eigenaar zich nog kon melden.

Maar kun je zomaar een hond brengen zonder dat je ook maar een enkel bewijs hebt dat het inderdaad jouw hond is? Bovendien heeft elke hond tegenwoordig papieren waar zijn naam op staat en inentingen enzo?

JosineS schreef:
Wat een naar verhaal! Het asiel moet kijken van wie de hond is (chip), maar met een verhaal erbij dat de hond op naam van je (schoon)dochter staat, maar jij er al een tijd voor zorgt en hem nu weg wil doen, heb je inderdaad kans dat een asiel hem aan neemt. Het is niet goed, maar met een verhaaltje erbij kom je denk ik wel een eind.

Wat ze volgens mij het beste kan doen is haar hond als vermist aanmelden bij het asiel en zij kunnen dan aangeven waar hij is geplaatst en wellicht bemiddelen in het terug krijgen van de hond. Ik denk dat als ze het verhaal uitlegd het asiel er wel begrip voor moet hebben toch? Ze kan de hond ook aangeven als gestolen, maar dan moet je aangifte doen bij de politie en al dat soort nare dingen, ik zou het op vermist houden...

heel veel succes!

Sowieso als die moeder er een tijdje voor zorgt, heeft ze lijkt me nog geen enkel recht om die hond naar een asiel te sturen of wat. Hij blijft mena's hond.. Als vermist aanmelden is al een beetje laat voor aangezien ze al naar het asiel hebben gebeld enzo.

slimmerik schreef:
Grove fout van het asiel imo, àls de hond gechipt is.
Mijn vraag: hoe lang geleden is de hond herplaatst?

De hond is gister heengebracht en binnen een uur was hij weg.

vanitymay schreef:
Ik zou gewoon aangifte doen hoor. Vorig jaar stond er zo'n verhaal in de krant van een weggelopen hond die direct herplaatst is door het asiel. Die mensen kregen hem ook niet zonder meer terug, dus ik zou er ook geen gras over laten groeien!!

Belachelijk..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:06

Maar was de hond gechipt ?

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:08

slimmerik schreef:
Maar was de hond gechipt ?

Ja. En hij staat geregistreerd bij asiel+dierenarts als weglopertje. Op mijn vriendins naam (dus als hij wegliep, werd zíj gebeld).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:11

Dan is aangifte de juiste weg.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:12

Heel simpel, aangifte doen van diefstal van de hond en met die aangifte ga je naar het asiel. Daar kunnen ze echt niet omheen.

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:13

bonzjo schreef:
Hallo,

Ik hoop dat dit topic hier goed staat.

Mijn vriendin is eigenaar van een groot uitgevallen dwergkees genaamd Diesel. Deze heeft ze samen gekocht met haar exvriendje Alex. Toen ze uit elkaar gingen hebben ze besloten dat Diesel naar Alex ging en Lady (hun andere hond) naar Mena. Echter, de papieren heeft Mena nog wel en hij staat ook op haar naam en is op haar naam gechipt enz.

;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:34

idd aangiften doen en daar niet te lang mee wachten. Want als de nieuwe eigenaar de hond al een paar weken heeft zijn hun er ook aan gehecht geraakt. En is het voor de nieuwe eigenaar ook erg onprettig als ze de hond na een aantal weken weer moet afstaan

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:39

Als mij dit was overkomen dan was ik in de auto gesprongen en direct naar het asiel gereden -:(- %)
Onderweg zou ik dan mijn rechtsbijstand gebeld hebben en evt de politie.

Ik zou niet eerder weggaan bij het asiel dan dat ik mijn hond weer terug had -:(-
Zijn ze daar nu helemaal betoeterd 8)7

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:41

Zoals te lezen valt, hebben ze het bij het asiel in beraad. Ik neem aan dat ze bezig zijn om bij de nieuwe eigenaar de informeren naar de bereidwilligheid het hondje weer af te staan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:02

:oo nou lekker dan. Ik hoop dat het hondje weer thuis komt.. Wel sneu ook voor dat vrouwtje. Denk je een leuke hond te hebben...

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 11:03

Prinslover schreef:
:oo nou lekker dan. Ik hoop dat het hondje weer thuis komt.. Wel sneu ook voor dat vrouwtje. Denk je een leuke hond te hebben...

Jaa inderdaad. Dat komt er ook nog bij, en dan zijn wij de boosdoeners maar wij kunnen er ook niks aan doen ;(

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:28

Wat vreselijk dit..maar 'slecht asiel' als je het mij vraagt..ten eerste geen chipcontrole en ten tweede heeft het hondje binnen een uur al een ander tehuis? Hier gingen de honden altijd eerst in quarantaine op controle bij de DA, alvorens ze voor herplaatsing aangeboden werden, net als een een controle door de gedragstherapeut..dus het asiel heeft ook nog eens een hond laten adopteren, zonder te weten hoe de hond is..
Nu weet ik dus niet hoe de regels in jullie asiel zijn, maar ik zou hier het asiel aansprakelijk stellen, mocht de hond niet terugebracht worden..
Wel triest voor de nieuwe eigenaresse ook..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:32

Maar, is het niet zo dat honden 2 weken in het asiel moeten zitten zodat de baas nog de kans krijgt hem/haar op te halen. Mocht ze weggelopen zijn?