puppy stikt in piep kip

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:44

ik vindt het heel zielig voor de hond en de eigenaar.
Maar je weet dat een pup kan gaan slopen, heb thuis 3 honden lopen waarvan 2
nog hele jongen.
Mijn honden mogen nooit met een bot of speeltje alleen blijven.
Wat hier gezegd wordt van dan geef ik ze nog liever een bot ben ik het ook niet mee eens,
mijn reutje van 7 maanden is bijna gestikt in het laaste stukje van de bot.
Hij heeft geprobeerd het laaste kleine stukje in 1 keer door te slikken wat dus niet goed ging.
Dus vanaf die tijd mogen mijn honden met niks meer spelen of op bijten zonder toezicht.
En wat er gezegd wordt het kan met elk speeltje gebeuren.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:46

Wat ik me eigenlijk ook af vraag is hebben de mensen niet gezien dat de kip een stukje
misten aangezien het een aantal dagen heeft gedeurd voor dat ze er achter kwamen
dat hij dat op gegeten had

Anoniem

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:17

lijkt me dat je idd wel ziet dat de hond een stuk op heeft gevreten, en dat ook meteen meld bij de DA..
een klein stokje kan al schade aanrichten als daar iets scherps aan zit.. eigenlijk is niets veilig voor een hond.. je bent zelf verantwoordelijk voor je dier, en moet er dus op letten dat ze niets opvreten.. het enige dat onze honden zonder toezicht krijgen is een kong.. voor een grote hond die ze bijna niet stuk krijgen en dat ook niet proberen..
geen botten, speeltjes of knuffels.. er zit gewoon een risico aan en dat zie je nu wel weer.. dan is het heel makkelijk om een zondebok te zoeken maar ik vind dit zeker niet terecht..

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:07

Tja het is natuurlijk triest dat deze mensen hun pupje kwijt zijn, maar een beetje eigen schuld is het natuurlijk wel. Elke pup moet je in de gaten houden, bijten ze hun eigen speelgoed niet kapot dan eten ze wel een sok op, heb zelfs verhalen van handdoeken gelezen. Als je ziet dat je pup iets vreemds opeet, is het eerste wat je doet toch ook even kijken of het er weer uitkomt?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:15

dees_daan schreef:
het enige dat onze honden zonder toezicht krijgen is een kong.. voor een grote hond die ze bijna niet stuk krijgen en dat ook niet proberen..


Onze Cattledog had de grote zwarte kong binnen 5 minuten kapot en binnen 2 dagen was alleen de onderste rand nog over.
En die vallen toch niet echt onder grote honden.

Onze JackTeck presteert het ook om de zwarte kongs kapot te krijgen, hij doet er alleen iets langer over. De rode kong had hij binnen no time kapot en ook een stuk naar binnen gekregen (waar we bij waren dus, was heel snel gebeurd) maar dat is er gelukkig op de natuurlijke manier uitgekomen.

Ook Kongs krijgen ze bij ons dus niet zonder toezicht, eigenlijk geen enkel speeltje. Maar ze zitten hier ook nooit lang zonder toezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:21

die dwergen van mij hebben een grote rode kong, een Cattledog is toch een stuk groter dan die van ons, en een ander type hond. ze proberen hem niet stuk te bijten, de 1 is hem na 5 minuten zat, en de ander lebbert er fanatiek op los.. ze krijgen ze alleen als ze alleen (samen dus) thuis blijven, ik twijfel of ze hem stuk kunnen krijgen als ze dat willen, maar dat proberen ze dus niet, dat heb ik wel getest voordat ze die kregen als we weggingen.
ze zitten hier hooguit 3 uurtjes zonder toezicht en dan is het wel fijn als ze wat te doen hebben.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:22

Potverdikkie.....

Wij zien dit ook regelmatig in de doorstuurkliniek waar ik werk....ook satéprikkers (na BBQ-en) zijn geen uitzondering.

Mensen! Hou je hond in de gaten.......er gaan er veel te veel onnodig dood op deze manier na een vreselijke lijdensweg!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:26

dees_daan schreef:
die dwergen van mij hebben een grote rode kong, een Cattledog is toch een stuk groter dan die van ons, en een ander type hond. ze proberen hem niet stuk te bijten, de 1 is hem na 5 minuten zat, en de ander lebbert er fanatiek op los.. ze krijgen ze alleen als ze alleen (samen dus) thuis blijven, ik twijfel of ze hem stuk kunnen krijgen als ze dat willen, maar dat proberen ze dus niet, dat heb ik wel getest voordat ze die kregen als we weggingen.
ze zitten hier hooguit 3 uurtjes zonder toezicht en dan is het wel fijn als ze wat te doen hebben.


Ok dacht dat je grote honden had. Zelf zou ik als ik jou was dan voor de zwarte gaan die zijn nog sterker.

Cattledogs hebben sterke kaken. Onze kruising Teckel/Jack Russell niet maar die krijgt de rode kong dus ook met gemak kapot. Met de zwarte heeft hij meer moeite.

Als ze hier al 3 uur zonder toezicht zitten (wat zelden voorkomt) dan zijn ze zo moe dat ze slapen. ;)

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:29

Hee 'blote kip' onze hond heeft er ook zo één gekregen toen ie puppy was, maar nog steeds helemaal heel hoor. Met uitzondering van dat irritante piepje dan, die hebben we er gelijk uit gesloopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:30

nee we hebben 2 kleintjes van rond de 30 cm, sterke kaken hebben ze niet, ze hebben ook maar een klein bekje :+
ik kan idd voor de zekerheid even naar de zwarte kijken, nadeel is dan wel weer dat ze lang niet alles er uit krijgen, dat lukt ze met die rode al niet.
ze zijn op deze manier helemaal blij als we weggaan, dan mogen ze naar boven waar we een extra slaapkamer hebben ingericht voor ze, zo wordt het weggaan niet vervelend maar vinden ze het juist leuk want dan krijgen ze de kong.. ze zijn er vast niet de hele tijd mee bezig maar het is wel een bezigheid voor ze :j

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:31

dees_daan schreef:
nee we hebben 2 kleintjes van rond de 30 cm, sterke kaken hebben ze niet, ze hebben ook maar een klein bekje :+
ik kan idd voor de zekerheid even naar de zwarte kijken, nadeel is dan wel weer dat ze lang niet alles er uit krijgen, dat lukt ze met die rode al niet.
ze zijn op deze manier helemaal blij als we weggaan, dan mogen ze naar boven waar we een extra slaapkamer hebben ingericht voor ze, zo wordt het weggaan niet vervelend maar vinden ze het juist leuk want dan krijgen ze de kong.. ze zijn er vast niet de hele tijd mee bezig maar het is wel een bezigheid voor ze :j


Als ze er al meerdere weken helemaal niets af hebben krijgen en dat ook niet proberen zal het ook wel meevallen. ;)

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:35

Maar ik snap het niet...?
Ze geeft aan te weten, teminste, zo komt het bij mij over, dat ze wéét dat de pup een poot had opgegeten.
Als dit gebeurd houd je toch de ontlasting in de gaten? En als je het na een aantal dagen niet terug vind, en al helemaal als de pup ziek wordt, moet er toch een bel gaan rinkelen?
Of ben ik nou zo stom?

Happinez

Berichten: 8375
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:00

Ja precies hetzelfde geintje hebben wij gehad met ons hondje.
ook een Stuk bal opgegeten ( zo'n vol rubberen bal ) Alleen was het ons nooit opgevallen dat dat gebeurt was.
tot hij ziek werd... foto's was niets te zien ...toen in overleg met de Da geopereerd.
En toen bleek er zo'n stuk in zijn darmen te zitten en darm aan het afsterven te zijn.
Daarnou zou het beter moeten gaan, alleen ging enkel slechter..

2e optie afmaken of nog een keer opereren, wij zijn voor de 2e optie gegaan.
en nogmaals is er een stuk uitgehaald ( erg slordige fout van DA die had beter moeten checken)
Daarna is hij er weer bovenopgeklommen en weer het oude hondje geworden ... Hij heeft heel veel geluk gehad.

Daarom zeggen wij tegen iedereen met hond... Niet dat speeltgoed.. allemaal troep. :(

Edit: ons hondje was ook maar een dwergteckel, en volwassen .. nooit gesloopt dus het kan altijd.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:06

Als er een heel stuk been mist en het hondje heeft duidelijke buikklachten, is dat iets wat je beter kan melden, blijkt wel weer! Treurig verhaal...

Anoniem

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:42

Verdrietig verhaal, alleen snap ik het verhaal niet echt. Ja dat er een pup helaas overleden is aan een piepbeest, maar verders, is dit een nieuwsbericht? En wie zijn die namen van al die mensen?

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:50

Zoals gezegd heb ook ik het idee dat de dierenarts dit wel iets eerder had kunnen bedenken. Verder, een pup die zoiets opeet, of daarmee speelt, en zich dan raar gaat voelen, dan gaat er toch een lampje branden, niet?
Iig is het vreselijk dat dit dingkie gestorven is aan zo'n speeltje.

Over speeltjes: veel mensen achten sommige speeltjes veilig, zoals de kong, of van die botten. Laat ik even één ding zeggen: ik heb hier een kruising cairn terrier, die had dus op 5 maanden al een kong kapot. En ook de laatste stukjes van botten moet je altijd weghalen! Vooral die runderhuid botjes en pensstaafjes. Veel honden proberen die door te slikken, en daar kunnen ze dus ook in stikken.

Het is gewoon altijd oppassen met een hond :)

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:17

Daarom geef ik dus ook altijd kluiven die afbrokkelen. Deze worden niet zacht, dat is wel beter.

Die kluiven die zacht worden moet je inderdaad goed bij opletten.

Vind de titel ook zo raar van dit topic. Het arme beest is niet gestikt..

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:24

Barmat schreef:
Mijn pup heeft zo'n zelfde kipje ooit half opgegeten, gelukkig weer uitgebraakt, maar het was wel eng!


Mijn hond die als pup dit speeltje kreeg vrat het ook half op. Heb het weggegooid en nooit meer gekocht. Maar dit gebeurt echt bij meer speetjes.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:45

Als er bij ons een pup binnenkomt met die symptomen gaan we eerst kijken of hij niks heeft doorgeslikt want dat komtt helaas o zo vaak voor. Meestal hebben mensen het in de gaten zodat je dmv braken de boel er weer uit krijgt.

In elk geval is geen enkel speeltje veilig. Ook touwen niet. Mijn ene Duitse herder eet die touwtjes op en ook dat kan zo'n grote kluwen worden dat het verstopping geeft. Deze hond sloopt ook werkelijk alles.
Mijn andere DH die is volwassen met enorme kaken door pakwerk en die kan je rustig met zo'n kip alleen laten, diemaakt niks kapot.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:52

Het is een nieuwsbericht van de Stentor:
http://www.destentor.nl/regio/lochem/53 ... epkip-.ece

Als je dan bij de reacties leest op pagina 7 staat het hele verhaal door de eigenaresse van de pup.
http://www.destentor.nl/regio/lochem/53 ... c#reakties

Heb er toch mijn bedenkingen bij, temeer vanwege deze zin:
Citaat:
Ik zal het verhaal hier ook even plaatsten, zodat we niet teveel vragen krijgen...
De hond was niet alleen met het kippetje, maar had "politiehondenbloed' en zorgde er dus wel voor dat wij het niet meer te pakken konden krijgen...

Politiehondenbloed? 8)7 Dan heeft mijn yorkie dat ook :D Die laat ook niet makkelijk iets afpakken.

Het schijnt dat het volgende week ook op sbs6 komt.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:02

Nu ik het verhaal heb gelezen, heb ik nóg meer twijfels...

Volgens mij gewoon 2 onoplettende mensen (komop zeg, een pup met bezitnijd?!), die zelf de fout in zijn gegaan om het pas na 3 weken aan de DA te melden, het nu op een andere boeg gooien en zelf het slachtoffer gaan spelen...

Ook erbij zetten dat er niet op het kaartje staat dat het weg moet worden gehaald, als 't kapot gaat. Nee, elke zinnig mens weet dat toch?

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:13

wat ik vooral vreemd vind is dat je als je bij de d.a. niet juist geholpen wordt en de d.a. niks doet met wat jij zegt dat je dan geen andere d.a. opzoekt voor een second opinion

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:17

Hij was van de week op de radio met dit verhaal

pup had dat pootje opgegeten en werd ziek
maar omdat meer pups van het nest dezelfde symptomen hadden ging de DA ervanuit dat het dat was en niet het pootje van de piepkip (dat hadden ze wel gemeld bij de DA)

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:40

Dan alsnog, als je hond dáárna weer ziek word, en je weet dat ze het opgegeten heeft...?
Hier hebben ze wel eens de restjes van paaseieren (dus de papiertjes) op gegeten. Elke keer de ontlasting gecontroleerd, totdat het over was. Maar had een van de honden klachten gehad, had ik zeker gemeld dat ze iets gegeten had, dan kunnen er nog zoveel honden ziek zijn, of dezelfde symptomen hebben, ik zal het zeker melden!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:43

Nikki: hij gaf aan dat ze het meerdere keren vermeld hadden maar dat dat het niet was volgens de DA omdat de rest van het nest dezelfde symptomen had ;) Ze hebben ook elke keer de ontlastig bestudeerd e.d. en meerdere keren aangegeven.
Dat ze geen second opinion hebben gedaan, tjaaa, sommige mensen gaan blind uit van de expertise van hun DA