vandaag op buitenrit geweest net bij t bos aangekomen na een kwartier langs de bosrand richting bos stappen staan bij t hek (zit ook een parkeerplaats) veel mensen gaan er wandelen met of zonder hond zie ik een konijn liggen een zwart witte beetje lang harig nou geen standaard grijs wild konijn dus ik van mn paard af konijn achterna elke x als je m bijna had hupste die weg na een tijd te pakken gekregen en nu? eerst tasje gevraagd aan mensen daar hupste die ook zo weer uit dan maar op mn arm op t paard en dat vond hij best (helaas geen foto's van) moet toch niet gekker worden ga op vakantie dus dump mn konijn in t bos? ik weet dat t gebeurd en heb er dus net als ieder ander normaal mens gruwelijke hekel aan mijn man had op dat moment visite zitten een goede vriend die hij overigens niet veel ziet en zijn vriendin en zat net te vertellen wat voor grote dieren vriend ik ben en wat ik in mn leven al aan dieren mee naar huis heb gesleept een loslopende rotweiler een herders hond katten ga zo maar door en toen belde ik weer schaaat heb een konijn gevonden...... haha maar goed we hebben al een hond 4 katten 4 jonge katjes 2 vogels en een mini en straks ook een veulen.... ag konijn kan er wel bij nu morgen een hokje regelen en een rennetje maken en sla staat er genoeg in mn groentetuintje (wat toevallig alleen sla en wortels geplant) het is overigens een mannetje en zat onder de klitten dit door zn langere en pluizige vacht heb t ergste weg geknipt en m ff geborsteld tandjes,oortjes en nagels gecontroleerd zag er goed uit verder naar mijn idee aan de magere kant maar god mag weten hoe lang het arme dier er al zat ik weet t tamme konijnen kunnen zicht vast erg goed redden in t wild maar mn hart niet als die t ziet t idee alleen al je konijn dumpen voor je vakantie... wel geld zat voor een vakantie maar niet voor een opvang?? morgen even rondbellen ook de krant maar hoop dat de vorige eigenaars het lezen! en nee er stonden geen huizen in de buurt is dus duidelijk gedumpt!
foto's van de al omgedoopte meneer dribbel (door dochterlief van 3 jr) volgen snel!
Sneu he! Bij ons in het bos liepen er paar jaar geleden allemaal witte konijnen rond, Een jaar later wit gevlekte doordat ze met de hazen kruiste.... Nu zie ik af en toe zwarte konijntjes.... Helaas is er zo weinig aan te doen, maar wel erg dat mensen dit kunnen doen!
TS, heel goed van je dat het dier hebt meegenomen!! Hij zal het vast goed krijgen bij je. Wel even doorgeven bj Amivedi dat je een konijn hebt gevonden, ook is het waarschijnlijk een dumpertje...
Anoniem
Geplaatst: 16-08-09 23:08
zo sneu ik dump die lui toch ook niet in het bos?
goed dat je hem hebt gevangen
MiSz_SaNdY
Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-09 23:10
hey dank je storm had inderdaad beetje dubbel gevoel welk forum hij moest staan! klopt morgen ga ik dus de Amivedi bellen en dat ik hem graag wil houden het is trouwens dus een manntje (of had ik dat al gezegd?) maar kan Amivedi nooit goed typen haha waarom weet ik ook niet
x_Ilse_x
Geplaatst: 16-08-09 23:21
Goed dat je hem hebt gevangen! Maar ik vind het zelf ook echt niet kunnen dat zoveel mensen hun konijn maar dumpen Ik bedoel, daar hoor je rekening mee te houden. Het maakt niet uit om welk dier het gaat.
Ik wou hier ook net een topic over openen want wij hebben laatst ook een konijntje gevangen uit het weiland bij mijn verzorgpaard en meegenomen. We hebben nog een konijn dus mijn moeder zat er eigenlijk niet op te wachten. Nu, een aantal weken verder hebben we der nog steeds. Gister een groot dubbel hok gekocht dus we houden haar. Maar wij hebben dus ook overal briefjes op gehangen, Amivedi ingeschakeld en het knaagdierencentrum maar er is niemand langsgeweest. Mijn moeder zegt dat het ook zeker is dat ze gedumpt is want dat kan niet anders. Het knaagdierencentrum hier zit ook al helemaal vol vanwege gedumpte konijnen.
Laatst bijgewerkt door x_Ilse_x op 16-08-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt
rissa
Geplaatst: 16-08-09 23:21
Hartstikke goed dat je dit konijn hebt meegenomen. Tamme konijnen redden het namelijk niet zo best in het wild. Ik kom zelf ook altijd met beestjes thuis die ik dan toevallig tegenkom ergens. Je bevestigde het verhaal van je man in ieder geval wel
Toekie
Geplaatst: 16-08-09 23:40
Wat supergoed van je! Succes met Meneer Dribbel.
Pistasche
Geplaatst: 16-08-09 23:41
Dat is zeker erg sneu voor het konijntje In mijn familie hebben ook meerdere mensen dankzij ons huisdieren genomen (wij hebben altijd al dieren gehad,hun nooit zo), maar die gaan ook vaak lang op vakantie in de zomer. Dus wij hebben zomers hier een hele dierentuin, iedereen brengt ze hier Maar dat heb ik liever dan dat ze hem wegdoen omdat ze er toch geen tijd/zin in hebben!
Goed gehandeld
tjalk
Geplaatst: 16-08-09 23:44
Heel erg goed van je TS! Hier zit ook zo'n konijntje een zwarte. Helaas/gelukkig is die helemaal verwilder en kunnen er geen mensen bij komen. En raar maar waar, de mensen waarvan het konijn is ken ik. Konijn leeft al zo'n 4 jaar buiten.
Wat goed dat je het konijn meegenomen hebt, ontsnapt kan maar vermoed toch anders...
Ik zou zeggen even aansterken, ballen eraf en vrouw uit de opvang erbij Ow en de sla lekker zelf opeten en ook een deel wortels! Maar het loof van de wortels en regelmatig een stukje wortel is fijn voor je konijn!
ja ik ga morgen eerst een fatsoenlijk verblijf voor t beestje regelen en een rennetje voor op t gras timmeren en klussen en voer natuurlijk en speeldingetjes enz enz ja wat hier komt kent ons motto beter verwend dan verwaarloosd hihi
super dat je hem opvangt, let alleen wel op met groenvoer, sla mogen konijnen namelijk niet omdat het gas veroorzaakt wat ze niet kwijt kunnen. Geef liever andijvie oid. kijk anders eens op www.konijnen.nl voor meer info.
Voorbeelden van goede groenten om te geven zijn: andijvie, broccoli, venkel(heel weinig), bleekselderij(3 cm), selderieknol, koolrabi, witlof, VELDSLA, waterkers, boerenkool, paksoy, mosterdblaadjes, frambozenblaadjes, paardebloemblad, wortel en het loof van wortelen. Voor erbij een takje peterselie, takje selderie.
DIT VOND IK OP DIE SITE veldsla is dus wel goed voor konijnen ik heb vroeger ook konijnen gehad gelukkig maar toen vonden mij zus en ik het nog erg leuk om ze veel bij elkaar te zetten(gevolg mini konijnen fokkerij)
Amivedi net gebeld en hun bevestigen mijn verhaal dat meneer dribbel waarschijnlijk gedump is van mensen die wel op vakantie gaan en daarna doodleuk een nieuw konijn kopen. heb geen goed woord over voor dit zulk mensen