Zindelijkheid snachts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Zindelijkheid snachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:07

We hebben echt een schat van een pup , nu 15 weken oud ongeveer.
Op aanraden van de fokker en omdat we er goede ervaring mee hebben kreeg ze farmfood. Helaas heeft ze daar alleen maar diarree van gekregen en logisch genoeg moest ze ook snachts een paar keer poepen. Tja als je aan de diarree bent snap ik dat best.
Nu zijn we overgestapt naar royal canin en ze heeft weer vaste ontlasting. Wij helemaal blij want misschien hoefden we er nu gaan 2 keer per nacht uit. Maar helaas toch wel dus.
We hebben het voerschema aangepast zodat ze na 20.00 niets meer eet in de hoop dat het meeste voer al verteerd is en ze het meeste uitgepoept heeft. Het uitlaten doen we om de 3 uur, om 24.00 gaat ze voor het laatst naar buiten en dan om 03.00 snachts nog een keer. De eerste keer sochtend is om 06.00.
De bench gebruiken we eigenlijk niet snachts, mocht het echt niet anders kunnen dan gaan we de bench snachts ook gebruiken maar ik hoopte met deze aanpassingen te voorkomen dat ze iets in huis deed.
Overdag is ze trouwens wel echt zindelijk. En als ze snachts iets doet, doet ze het altijd bij de schuifpui.

Zijn we wel goed bezig zo of hebben jullie nog tips?

Dit is de doerak trouwens met 12 weken:
Afbeelding

Anoniem

Re: Zindelijkheid snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:41

Zou de bench gaan gebruiken en dan verkleinen zodat de pup in een kleinere ruimte zit, en niet dus de gelegenheid heeft in een hoek te gaan zitten poepen of plassen.
Pup is 15 weken, komt wel goed.
En natuurlijk uitbundig belonen als ze het buiten doen en het poepen ed, eventueel met een commando laten doen.
Zo heb ik mijn pup met 20 weken volledig zindelijk gekregen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:46

Royal canin heb ik ook aan mn pup gevoert maar ook daar kreeg ze slappe poep van. Het beste vind ik carocroc is ook product van canin...
En idd in de bench doen . Ik liet die van mij altijd op bed slapen zo sliep ze gewoon tot 10:00 door :D en als ze echt wakker werd dan merkte ik dat ook gelijk en gingen we naar buiten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:48

Toen onze hond nog een pup was hebben we hem de eerste paar nachten in een grote doos (van een pc, dus kleine grondopp en hoge randen) gezet. Een hond bevuild zijn eigen nest namelijk niet. Dit heeft misschien 4 nachten geduurd en toen was ze 's nachts zindelijk. Ze werd natuurlijk wel vlak voor het slapengaan (rond 23u) uitgelaten en 's morgens rond een uur of 7 weer.,
Ik ben eigenlijk niet zo een fan om je hond om 3u 's nachts nog eens uit te laten. Als je een bench hebt waarom gebruik je die dan niet? Het lijkt me fijner voor jullie als jullie de hele nacht door kunnen slapen.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:55

reininglover schreef:
Ik ben eigenlijk niet zo een fan om je hond om 3u 's nachts nog eens uit te laten. Als je een bench hebt waarom gebruik je die dan niet? Het lijkt me fijner voor jullie als jullie de hele nacht door kunnen slapen.

Nou wij dus ook niet ;) Maar als ik het zo hoor moet ik toch maar de bench gaan gebruiken.
Gaan we maar doen dan ;)
Bedankt alvast voor jullie reacties!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:05

mijn voorkeur heeft ook een bench.
Even voor de duidelijkheid, als een pup echt nodig moet, dan doet hij dit ook gewoon in de bench, heeft niets te maken met dat een pup zijn eigen nest niet zou bevuilen, als die moet, dan moet die.
Wij voeren pups savonds de laatste maaltijd, vlees (carnibest, ahv breda).
enne geduld, de ene pup is met 8 weken zindelijk, de ander met een half jaar.
Wij hebben nu 5 honden, 1tje was er binnen 1 dag zindelijk terwijl onze reu van nu 4, er tot zijn half jaar over heeft gedaan.
je niet te druk maken!
Er zijn heel veel goede boekjes verkrijgbaar over pups opvoeden, zindelijk maken, gaus heeft diverse makkelijk leesbare boeken geschreven.

succes, hij word heus wel zindelijk!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:06

DaanxBien schreef:
Royal canin heb ik ook aan mn pup gevoert maar ook daar kreeg ze slappe poep van. Het beste vind ik carocroc is ook product van canin...
En idd in de bench doen . Ik liet die van mij altijd op bed slapen zo sliep ze gewoon tot 10:00 door :D en als ze echt wakker werd dan merkte ik dat ook gelijk en gingen we naar buiten

carocroc is een produkt van vobra, heeft niets met royal canin te maken.
slechte hondenvoeders zijn er niet, de ene hond doet het beter op het 1 dan op het ander! per hond verschillend dus.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:35

natuurlijk zijn er geen slechte hondenvoeders maar canin kan soms nogal vet zijn met diaree en slappe poep als gevolg heb het van meerdere hondeeigenaren gehoort.
Maargoed dit topic gaat niet over voer
Ts suc6 met de tips :)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:37

Dat hij het "netjes" bij de schuifpui doet, wil toch al wel zeggen dat hij in princiepe zindelijk is. Alleen moet hij leren dat er snachts niet gepoept kan worden. Ophouden dus. Probeer die 3 uur eens met een half uur per keer uit te breiden.
Ik vind de doerak overigens wel een schitterende hond :~

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:55

Thanks!!
3 x raden hoe ze heet...Laika ;)

Ik ga haar vannacht alleen in de gang laten, kijken hoe dat gaat en dan om 02.00 eruit en dan pas weer als ik eruit moet voor mn werk.
Lukt dat niet dan gaat ze morgennacht in de bench.
Die drie uur wil in idd gaan uitbreiden.