Kangal pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Kangal pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 13:59

2 augustus 2009 zijn er totaal 13 kangal pups geboren hellaas hebben 2 het niet overleeft.
maar liggen er 11 mooie gezonde kangal puppies in het nest.
er liggen 5 teefjes en 6 reutjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
moeders haalt de kranten en dekens weg ivm de warmte :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

booster

Re: Kangal pups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:04

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:08

Lieve Pups maar ik vind de situatie er verre van ideaal uit zien.
Een oud stuk tapijt kan dienst doen als onderlegger, of zaagsel bijvoorbeeld.
Ik zou mijn pups nooit op een kale bodem laten liggen. Dus simpelweg de moeder de kans niet geven om zoiets te veroorzaken.

Alsnog veel plezier met de pupsels.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:10

HBVisser schreef:
Lieve Pups maar ik vind de situatie er verre van ideaal uit zien.
Een oud stuk tapijt kan dienst doen als onderlegger, of zaagsel bijvoorbeeld.
Ik zou mijn pups nooit op een kale bodem laten liggen. Dus simpelweg de moeder de kans niet geven om zoiets te veroorzaken.

Alsnog veel plezier met de pupsels.

dit is haar 2e nestje al..1e nest ook van alles al geprobeert maar alles trekt ze eruit.
nu weer het zelfde.
momenteel liggen ze weer op dekens en laat ze momenteel wel liggen.
maar krijgt ze het weer in der hoofd dan haalt ze die weer weg.
het liefst ligt ze buiten in een kuil. maar vindt daar nu nog de pups te klein voor

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:25

Er staan al 11 heel gemotiveerde baasjes standby om deze pups een goed begeleid leven te gaan bieden in onze maatschappij? Eigenlijk passen ze hier niet he, Kangals.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:26

Rosita schreef:
Er staan al 11 heel gemotiveerde baasjes standby om deze pups een goed begeleid leven te gaan bieden in onze maatschappij? Eigenlijk passen ze hier niet he, Kangals.

Precies mijn gedachte. Wat is je motivatie om deze honden hier te fokken?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:35

Pups zo op de stenen laten liggen is verre van ideaal. Waarom niet een dik pak stro?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:36

Rosita schreef:

ze zijn bijna allemaal al verkocht. op enkele naar maar zijn nog genoeg geintreseerde die nog moeten komen kijken

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:37

BraveSpots schreef:
Rosita schreef:

zeer goede bloedlijn.
hebben goed gekeken naar verbeteringen etc.
op deze dekking hebben 2 jaar geleden over gedacht en pas nu gedaan omdat we zeker wouden weten dat het de juiste combi was.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:38

Wilawander schreef:
Pups zo op de stenen laten liggen is verre van ideaal. Waarom niet een dik pak stro?

graaft ze aan de kant.en momenteel liggen ze op kranten en dekens alleen soms haalt ze het in er hoofd om alles weg te trekken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:28

BraveSpots schreef:
Rosita schreef:

zo jammer dat dit soort honden vaak op een balkonnetje terrecht komen..
dit soort honden hebben echt de ruimte nodig en kan je niet in een huiskamertje houden, vind ik
die moeten lekker op een boerderij rondscharelen :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:30

booster schreef:
Rosita schreef:

ze zijn bijna allemaal al verkocht. op enkele naar maar zijn nog genoeg geintreseerde die nog moeten komen kijken

En zijn dat allemaal baasjes die een kangal kunnen onder controle houden in Nederland en de kangal kunnen bieden wat hij nodig heeft?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:35

Mooie hond en hele schattige pups.

Ik heb nog nooit van het ras gehoord.
En daarom mijn vraag waarom deze honden niet geschikt zijn voor het houden in Nederland??

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:37

Even gegoogled: is een Kangal hetzelfde als een Anatolische herder? Leuke honden! Maar je moet er dus inderdaad wel de ruimte voor hebben, en ervaren baasjes vinden.

Mooie maskertjes hebben ze al :+:

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:37

BraveSpots schreef:
En zijn dat allemaal baasjes die een kangal kunnen onder controle houden in Nederland en de kangal kunnen bieden wat hij nodig heeft?

dat kan je dan toch van een heleboel honden zeggen..
weet nog een tijd geleden op het nieuws, meneer met een Saarloos Wolfshond. Hij nam de hond altijd mee als hij met zijn paard ging buitenrijden, op een dag loopt de hond weg. nergens meer te bespeuren, op het nieuws lieten ze hem zelfs zien toen hij van 's morgens tot 's avonds met zijn paard op zoek ging naar zijn hond..

zo'n honden horen hier ook niet, en de meeste mensen kunnen véél honden de beweging niet geven die ze nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door Hammeke op 16-08-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:38

omdat het honden zijn uit turkije die daar vee bewaken en dus grote oppervlakten gewend zijn ;)
en ook nog eens supergroot zijn

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:38

Ik vroeg me net hetzelfde af, dus heb even gegoogled, het is een ras vergelijkbaar met berghonden, vrij onafhankelijk, en kunnen (naar het schijnt) moeilijk met andere honden overweg. Volgens de artikels die ik gelezen heb kunnen ze wel geschikt zijn als gezinshond, maar niet voor onervaren mensen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:39

Hammeke schreef:
weet nog een tijd geleden op het nieuws, meneer met een Saarloos Wolfshond. Hij nam de hond altijd mee als hij met zijn paard ging buitenrijden, op een dag loopt de hond weg. nergens meer te bespeuren, op het nieuws lieten ze hem zelfs zien toen hij van 's morgens tot 's avonds met zijn paard op zoek ging naar zijn hond..

zo'n honden horen hier ook niet, en de meeste mensen kunnen véél honden de beweging niet geven die ze nodig hebben.

Dat is wel heel apart voor een Nederlands ras dat die niet in Nederland zou horen. Het is trouwens Saarloos Wolfhond. ;)
Bovendien gebeuren dit soort dingen wel met meer honden, dat is niet bepaald iets specifieks voor de Saarloos Wolfhond.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:43

ThePast03 schreef:
Hammeke schreef:

Dat is wel heel apart voor een Nederlands ras dat die niet in Nederland zou horen. Het is trouwens Saarloos Wolfhond. ;)
Bovendien gebeuren dit soort dingen wel met meer honden, dat is niet bepaald iets specifieks voor de Saarloos Wolfhond.

ik viseerde ook niet de Saarloos Wolfhond, er zijn zoveel mensen die bv: Duitse herder, Border Collie, en nog zulke rassen die veel beweging nodig hebben, hun hond niet genoeg beweging geven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:47

Hammeke schreef:
ik viseerde ook niet de Saarloos Wolfhond, er zijn zoveel mensen die bv: Duitse herder, Border Collie, en nog zulke rassen die veel beweging nodig hebben, hun hond niet genoeg beweging geven.

Jij zegt dat de Saarloos Wolfhond hier niet hoort, denk dat Leendert Saarloos omdraait in zijn graf als hij dit zou lezen. :D

Beweging is bij de rassen die je noemt best belangrijk, maar veel belangrijker is het geestelijk bezighouden.
Maar dan nog denk ik dat je het niet kan vergelijken met de Kangal, die hoort gewoon niet thuis in onze drukke maatschappij, net zoals wat mij betreft de Sarplaninac hier beslist niet thuis hoort.
Je moet enorm ingaan tegen de aard waarvoor dit soort honden gefokt zijn om ze in onze maatschappij te kunnen houden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:48

Hammeke schreef:
dat kan je dan toch van een heleboel honden zeggen..

Het draait hem (niet alleen) om de beweging, maar om het karakter vooral. Deze honden zijn geen doetjes, daar zijn ze ook niet op gefokt. Bovendien zijn ze vanuit hun oorsprong iets helemaal anders gewend om te doen dan lief huishondje spelen. Deze twee samen maakt een combinatie die je liever niet op een flatje met balkon of iets dergelijks ziet. En daar is juist waar je ze het meeste tegenkomt helaas.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:49

Als je aan de rand van een bos/hei/weidegebied woont, of op een huis met een fiks eigen stuk grond, waarom zou je dergelijke honden dan niet kunnen houden?

Driehoogachter klinkt niet als een goed idee, maar Nederland is groter dan alleen de steden. Waarom zouden deze elf dan niet goed terecht komen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:50

Prrrr schreef:
Als je aan de rand van een bos/hei/weidegebied woont, of op een huis met een fiks eigen stuk grond, waarom zou je dergelijke honden dan niet kunnen houden?

Driehoogachter klinkt niet als een goed idee, maar Nederland is groter dan alleen de steden. Waarom zouden deze elf dan niet goed terecht komen?

Dan moet je er verder ook nergens mee komen en ook zorgen dat bezoek niet in contact komt. Dan zou het kunnen, mits het ook nog mensen zijn die ruime ervaring hebben met dit soort honden.
Maar om daarvoor hier in Nederland een ras te gaan fokken? Lijkt me echt sterk dat je 11 van dit soort adressen zou kunnen vinden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:53

BB > BB-itp

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:55

ThePast03 schreef:
Dan moet je er verder ook nergens mee komen en ook zorgen dat bezoek niet in contact komt. Dan zou het kunnen, mits het ook nog mensen zijn die ruime ervaring hebben met dit soort honden.
Maar om daarvoor hier in Nederland een ras te gaan fokken? Lijkt me echt sterk dat je 11 van dit soort adressen zou kunnen vinden.

Verdubbel dat aantal maar, want dit is al niet het eerste nestje van die hond. En de TS is ook niet de einige (helaas) die deze honden fokt hier.

Ik geloof ook best dat er bepaalde plaatsen bestaan waar ze een goed leven hebben met een baas/gezin die de honden aankan. Maar ik vrees bitter weinig eerlijk gezegd.